Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért megbízhatóbbak a régi...

Miért megbízhatóbbak a régi autók?Elfelejtettek autót tervezni a mérnökök?

Figyelt kérdés
jan. 29. 18:10
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
43%
Ezt mi alapján állítód?
jan. 29. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
52%

Ez a téma már egy lerágott csont. Te is tudod rá a választ, kérdező, de azért leírom neked:)


A 2000s évek elején rájöttek a gyártók, hogy ha műszakilag tökéletes autókat készítenek, lásd: Mercedes w124, BMW e38, Audi 100 akkor a régi vásárlók nem vesznek új modelleket, merthogy az autóik nem mennek tönkre. A szervízbe se nagyon hordták ezeket, emiatt onnan sem jött a pénz. Persze továbbra is jó általános minőségű autókat gyártott pl a Mercedes, de már a gyártásba volt kalkulálva a "tervezett elévülés".


Jött a w210-es Merci, amelynek bár nagyon jó motorjai voltak, de már 5 éves korukban átrohadtak.


Majdnem ugyan ez igaz a C5-ös A6 Audira. Azt a generációt nagyon elrontották. Az előző 100-as hoz képest sokkal zörgősebb volt a beltere, plusz az itteni 2.5 tdi közel nem volt olyan jó, mint a 100-as ban található 5 hengeres ősrégi dízel.


Egyszóval nem rosszak a mai autók sem, de már lassan 25 éve be van tervezve az elévülés, ami a 90-es évek autógyártására nem volt jellemző, sőt! Egy pár modellt az örökkévalóságnak terveztek:)

jan. 29. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim ***** válasza:
78%
Nem felejtették el, hogyan kell autót tervezni. Sőt, sokkal jobbak benne: ha összehasonlítasz egy mai autót a 40 évvel ezelőtti hasonló modellel, sokkal jobbak a paraméterei. Csak közben sokkal bonyolultabb lett minden alkatrész, több bennük a hibalehetőség, kevésbé bírják a ridegtartást és bonyolultabb javítási eljárásokat igényelnek. De ez az ára annak, hogy kis fogyasztással meglepően jól menjen az autó, miközben halkan, kényelmesen suhan, hatékonyan hűt és fűt, ráadásul baleset esetén is meggyőző védelmet nyújt. A fillérekből fenntartható olcsó autók kora véget ért, most ez van.
jan. 29. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
74%

1.5 tsim van, 150 le, és átlag 5,5-6 liter között eszik, úgy, hogy hajtom. 90-es évek elején kevés 2000 ccm autó tudott 150 le-t, sőt inkább csak közelítette a többség, mert ekkoriban 120-140 le között mozogtak ezek. Fogyasztásuk dinamikusan hajtva 8-10 liter volt. 1.5 tsinek összehasonlíthatatlan a dinamikussága ezekhez képest. Jóval csendesebb is. De lehet viszonyítani 2.0 cr 150 le-t a 1.9 TDI hez is. Minden téren jobb az új.

Csak sokkal költségesebb fentartani 200000 km felett.

A gyártók 200000 km-re tervezik az autókat, nem véletlenül ennyi a garancia. Meg kell venni újan vagy 1-2 évesen aztán 160000 km felett eladni. Így aki eddig használta az boldog, és elégedett vele, mert nem romlott el, csak a kötelező szervizek, meg max akkumlátor csere, és ennyi.


Aztán 4-5 év használat után lehet éppen oda jutsz ki vagy többe lesz a 200000+al megvett autó fenntartása, mint a sokkal drágábban megvett 60000-et futott 2 éves.

jan. 29. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:
38%

En két fő okot latok.


1) a 2008-as válság idejében megindult egy erőtwljes költsegcsökkentési tendencia, amit kivétel nélkül minden autógyartó kenytelen volt követni a pillanatnyi piaci pozíciók megtartasa érdekében, es ez nem a "golyóállóság" felé vitte a minőséget, innovació ide vagy oda


2) Ebbe a környezetbe érkeztek a kibocsátasi normák szigorítasai főleg az EU részeről, ami az autógyártókat nem a tartósság, hanem a bürokratikus megfelelés irányába, és ennek köszönhetjük a kis turbós benzineseket...


Aztán az mar nem erdekli a nagy környezetvedelmet zaszlóra tűző bürokratakat, hogy egy 900 ccm turbós 3 hengeres kuka lesz 150 e km után, es vegül egy 10 eves kocsit eletben tartani 2 motorblokk es egy turbó arán lehet csak, ami már banat tudja mennyi extra környezetterheléssel jár.

jan. 29. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 anonim ***** válasza:
0%
Nem olvastam el az előzőeket, de szinte biztos ők is ezt írták. A károsanyag kibocsátás rendszerek csökkentik az élettartamát a motornak és bonyolítják az egészet. Szerintem a legjobb autós korszak 1995-2010 között volt, már injektor, nem kellett szopni a karburátorral, de még nincs túlbonyolítva. Minél több alkatrész, annál több minden tud elromlani. Na meg az alkatrész gyártók elkezdtek a profitra menni és minél olcsóbb előállítással kérnek minél többet, a minőségük meg a béka segge alatt.
jan. 29. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:

Mosógépet sem azért gyártanak hogy sosem romoljon el különben nem vennél újat, a cég meg csődbe menne.

Régen a mosógép annyira egyszerű volt hogy olcsón egyszerűen cserélhető alkatrésszel tovább lehetett életbe tartani (van egy 35 éves hajdúm...).

Na ugyanez van az autókkal.

jan. 29. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
0%
Mert régen minden jobb vót’’
jan. 29. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 anonim ***** válasza:
59%
Nem jobb a régi. Tele van kütyükkel a mai autó.
jan. 29. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
66%

Nem a "kütyük" miatt...

Az új euro6 szabalyozasnak már alig lehet megfelelni, az ilyen motorok megbízhatatlanok.

A másik akik a bonyolultsággal jönnek azt mivel magyarázzák hogy az új autók 2-3 év alatt rozsdasodnak el úgy mint egy régebbi 10-15 év alatt? Egyszerű, veknyabb lett az anyag. Úgy vannak vele hogy majd az új szipiszupi vegyszer megvédi, de a magyar utszoro sók egyszerűen lemarjak.

jan. 29. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!