Milyen fordulaton használhatom tartósan a diesel autóm?
Annak a motornak bőven jó a 2900 fordulat, és a tempó is.
Egyébként, egy motornak alapvetően nem a fordulat árt, hanem az, ha nincs megfelő kenése és hűtése.
Ha ez a két dolog tökéletes, nem árthat neki a fordulatszám hosszútávon sem.
Utolsónak
Irónikusan értve, vagy ténylegesen?
Valószínűleg a 2.2tdci motorról, vagy a Biturbó HDi-ről lesz szó.
Ezeknek a motorolnak meg sem kottyan. Ezeknél ez a kényelmes utazótempó. Azért egy jó dízelnél teljesen mást jelent a 160as sebességhez tartozó fordulatszám, mint a benzinesekhez.
A legjobb üzemben használod egyébként! Ne aggódj, nem àrtasz neki:)
Amíg nem megy pirosba, addig jó.
Mivel egyenletesen tartod a fordulatot, így nincs kitéve nagy erőhatásnak, szemben azzal, ha gyorsulgatnál, lepadlózod 130-ról 160-ra többször is. Ez hosszútávon nem is csak a motornak, de minden másnak sem tesz jót. Mégegyszer mondom hosszútávon, többször. 😁
És igen, kenés legyen, ez minden szitura igaz, olajszínt ellenőrzés legyen meg pár havonta.
Utolsó kettő válaszadónak.
Igen, 2.2 HDi Biturbo 173 paci.
Nos, szoktam gyorsulgatni, olyankor 2500-3000-es fordulaton tartva gyorsulok fel 160ig. Akkor már azért érezhetően húz is persze. Ami nem esett jól neki tegnap, az a sport fokozat volt. Kissé szerintem buta hozzá az automata váltója. Felpörgette 4000ig, és alig mozdult valamerre csak bőgött. Aztán kivettem sportból, és mintha megcsúszott volna a váltó, elkezdett felváltani egyet, aztán vissza. Megfogadtam hogy többé nem erőltetem ezt neki, mert nem igazán úgy működik ahogy kell. Már ha ettől nem lett baja a váltónak, bár azért ennél strapabíróbbak ezek. Butus a váltó, az a helyzet.
Nekem is 6.ban 2900 fordulat 160nál és semmi baja nincs 400 ezer km feletti futás.
Egyébként mondhatod nyugodtan Magyarországot is mivel itt is mindenki annyival megy.
#7 Igen, 50%-ban biztos voltam benne, hogy a Biturbó HDI-ről lesz szó:) Az a motor bivalyerős! Szerény véleményem szerint a legjobb a kategóriában, de pont az aisin váltó az, ami nem szereti a kis fordulaton törtető nagy terhelést. Azért mégsem egy duplakuplungos Dsg váltó na:)
Megnyugtatlak, a sport fokozat a legtöbb autóban egyébként nem csinál semmit, max a váltókat hülyíti meg. Autópályán 100-ról már egész jól terhelhető, gondolom pillanatok alatt eléri a 150-160as tempót. Ez a motor+váltó párosítás erről szól, többet nem szabad várni tőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!