A kétezres évek elején általában ilyenek voltak a benzines motorok? (Bocsi csak nem sokat tudok a témáról).





Az öntöttvas blokk már borzasztóan elavult volt a 2000-es években.
Gyártották akkor is, de nem volt korszerű.





Nem lehet ennyire leegyszerűsíteni a dolgot. Az egyes technológiai újításokat, fejlesztéseket nem egyszerre vezetik be a gyártók.
Hogy egy példát mondjak, a legelső tömeggyártott olcsó népautókba szánt turbóbenzin motora a Volkswagen 1.8-asa volt. 1996 körül kezdték el használni. A legtöbb hasonló népautó-gyártó (Opel, Suzuki, Ford, stb) még évekig nem ajánlott ilyet.
Tehát ez így kevés infó, az öntöttvas blokkokat hasonlóan eltérő időben dobták el a gyártók, jópár éves folyamat volt. Nem lehet általánosan kijelenti, hogy ekkor, vagy akkor történt az átállás.





Kedves 6-os! Valahogy én is így gondolom. Szóval van két 2004-es autónk. Egy 1.2-es fabia és egy 1.5 almera. Mind a kettőt szeretem, bár a skoda kicsit problémásabb. Nem régiben kezdtem jobban beleásni magam az autós témába, meg hogy basszus legyek már képben a saját járműveimmel is. Nem csak magyar, hanem külföldi cikkeket is kezdtem el olvasgatni. Több N16 motor specifikációt is találtam és igazából én sem értem, hogy egy 1.5 98 lovas, széria autóban, mi szükség kovácsolt hajtókarra. De mutatom is:
(ezeket az oldalakat egész jól fordítja google)
"A motor kovácsolt acél hajtórudakat használ. A főtengely főcsap átmérője 49,95 mm (1,966 hüvelyk), "
ennek az oldalnak nem engedte a linkjét másolni, úgy hogy ez screenshoot
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!