Miért tűnnek a használt dízel autók sokkal rosszabb állapotúnak a benzines kínálathoz képest?
Mert sokkal rosszabbak. Minden csóró autót akar, de 10-ből 8 közel sem költ rá annyit, mint amennyit kellene. Tönkreteszik őket, aztán felteszik eladásra.
És tekintve, hogy a dízel sokkal igényesebb, ezért az elhanyagolás nagyobb, drágább és kritikusabb hibákat eredményez, mint egy kis mezei benzinesnél.
Nem tűnnek annak.
Max az csaphat be, hogy dízelek általában többet futnak, így a visszatekert órásak hosszabb ideje vannak lehasználva, mint a felirat szerint ugyanannyit futott benzines
Amit most le fogok írni, az egy teljesen szubjektív vélemény! Remélem senki nem ismer majd magára. Ha mégis, akkor várom a privát üzeneteket, ahol megcáfoljátok a véleményem:)
A Magyar ember szeret keveset tankolni, pláne a jelenlegi üzemanyagárak mellett. Tekintve az átalgos, igen alacsony Magyar szakmunkás fizetéseket, nagyjából 250-300k jövedelemmel gazdálkodhatunk. Ilyen módon nehéz összeszedni 1 milliót is, ami autóvásárlásnál már jó pár éve a belépő szintet jelenti az autózás világába. Ezalatt az összeg alatt már nem érdemes ma autót venni. Túl nagy lutri.
Mire elég ma egy millió?
Olcsó alsóközépkategóriás kis szívóbenzines japán, olasz, esetleg francia autóra, átlagos motorizáltsággal 6-7 literes fogyasztással.
De itt jön a Magyar ember legnagyobb hibája, hogy adott pénzért mindig a legtöbbet nyújtó autót akarja vásàrolni. A szegény ember 1 millióért illúziókat is táplál a következő módon:
"Fogyasszon már 5 litert, hát drága az üzemanyag, de húzzon is rendesen, mert utánfutózni is kell. Legyen benne nagy hely, Jön a gyerkőc, kell a nagy csomagtartó is. Minimum digitális klíma kell, mert a manuális már nem túl extra! Lehessen vele megjelenni, dolgozni de legyenek olcsóak az alkatrész árai."
És így vesz a kedves Magyar egy 1.9pdtdi Volkswagen Passatot/Sharant, w210 Mercit, BMW 520D-t, jó nagy alkuval, hogy még maradjon is a zsebbe egy pár tízezer forint. Az alku árából megcsináltatja a papírmunkát, esetleg még egy tesco-s olajcserét. Nem baj, ha rohad a kasztni, majd kifújják púrhabbal, kis tömítőpasztával lecsiszolgatják, aztán jöhet a fújós festék. A következő műszakiig jó lesz. Tankolják 2-3 ezerért, napi 5-6km megtétele miatt, majd használják hideg motorral, dugóban araszolva, mert ugye az nagyon jót tesz a dízelnek:)
2 év használat után szépen lassan visszahozza a vételárát fogyasztásban, majd amikor már szól a kettőstömegű, nem ott fog a kuplung, búgnak a kerékcsapágyak, nem költenek rá többet, de használják, mert van még rajta 1 hónap műszaki. Ezután kitakarítják, liqui moly üzemagyag adalékkal egy időre füstmentessé teszik, 4 ezer ft/db értékben fékeket vesznek rá, 2 ezer ft-os betétekkel, hasonló áron megoldják a kerékcsapágy problémát és felteszik eladásra 1,5 millióért, mert abból úgy is alkudnak 50-60 ezret de még így is nyereséggel adják el.
Így vesz a laikus autóvásárló egy agyonhajtott szemétdombot, amit pont akkr vettél meg és pont akkor adtak el, amikor már költeni kell rá:)
Üzemanyag adalékkal*
Elnézést a helyesírási hibákért, gyorsan írtam: D
Az amit megspórol a dizel autóval nem akarja a karbantartásba fektetni. A dizel jóval drágább végül, de ez a tény már nem fér az agyába.
Ezért szagoljuk nap mint nap azt a sok büdös dízelkocsit, mert a müszaki után kiveszi belöle a filtert. "Ha az tönkremenne drága lenne, ne hagyjuk benne" alapon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!