Nehéz lenne pontosan datálni, mert modern dízelek legnagyobb hibája, hogy az EU kötelezővé tette a DPF filtert, ami ha kezd eltömődeni korommal, a motor mégtöbb naftát fecskendez be hogy emelje az égési hőmérsékletet és ki tudja égetni a szűrőt.. de ennek a naftának egy része még egy új autónál is átjut az olajteknőbe és higítja az olajat.. Renault adat szerint 6%-ban, de rövid távon használt dízel esetében sokkal több kerül az olajba.. ilyenkor két lehetőség marad:
1. Túl magas lesz az olajszint, a főtengely habosra keveri az olajat, a levegős olaj nem ken és nem is tud kialakulni az olajnyomás, tönkremegy a motor.
2. A naftával higított olajtól szépen lassan kopik a hengerfal és dugattyúgyűrű, rengeteg apró fém kopadék jut az olajba, ami szerencsés esetben csak szétcsiszolja azokat a felületeket amit kenni kellene és ezért a folyamat felgyorsul.. de olajfuratokat is eltömhet, vagyis tönkremegy a motor.
Ha valaki mindkettőt megússza, az ne szomorkodjon, vehet cserébe sok száz eurós alkatrészeket is, pl. új turbót, magasnyomású szivattyút, a befecskendezési rendszer elemeibe meg már bele sem kell menni.
4-es
Köszönöm a választ,ezt kerestem.
Mikor tették kötelezővé a DPF-t?
Nem tették kötelezővé csak korlátozták a kibocsájtható részecskeszámot, amit leginkább csak dpf-fel tudtak hozni a gyártók.
De a francia autóknál már a 2000-es évek elején is volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!