Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy sportmotor fenntartási...

Egy sportmotor fenntartási költsége drágább, mint egy másodiknak használt hétvégi hobbiautó?

Figyelt kérdés

Adott két motor amik miatt az A-s jogsit szívesen letenném:


HONDA CB-650R illetve HONDA CBR-650R.


Alig használtan alsó hangon 3,5 millió-ba kerülnek, de nyilván laikusként nem tudom lehet-e 2 millióért is venni jó sportmotort, ami hosszú évekig jó lesz.


Autók terén vegyük egyik példának mondjuk a Mazda MX5-öt amit állapottól függően lehet kapni 2 ill. 3,5 millióért is.

Második példa pedig mondjuk egy E46-os BMW (elméleti példa, csupán álom nekem).


És itt elfogy a tudományom, mert gőzöm sincs a fenti kocsikra és motorokra mennyi a fenntartási költség.


Korábbi vágyam egy Miata volt (E46 az álom, de azt inkább csak megemlítettem, mert esélytelennek látom a drágasága miatt), de mostanában (nyilván infók nélkül) arra gondoltam, hogy a motorozás talán olcsóbb hobbi és izgalmasabb is. Viszont kis termetű/sovány vagyok és a motorozáshoz talán nagyobb "önfejlesztés" (értsd izmosodni kéne+nyilván a jogsi) míg egy hobbiautóba már "készként" ülhetnék be.

Vagyis van sok pro/kontra érv.


Jöhet bármilyen észrevétel/tapasztalat illetve tanács, hogy melyik hobbi a legolcsóbb (motor vs hobbiautó) a fentiek ismeretében és ki mit ajánlana.


Köszönöm szépen!



tegnapelőtt 16:52
1 2
 11/19 dirtboy ***** válasza:

(#5: "Ha meg bemérnek a gatyád rámehet a büntetésre."

Ez a motorokra nem igaz?)


De igaz amennyiben sikerül a bemérés de a legtöbb bemérés illetve legtöbb felállított rendszer szemből mér ahol pedig nincs rendszám.

Sokkal kisebb az esélye annak hogy motoron bemérnek mint autóval,nyilván ha véda alatt száguldozol akkor mindegy.

tegnap 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

#10: "Ez attól függ mik a pontosabb elvárások az autót tekintve."


Igazából ha hátul hajt az nagy öröm lenne, nem kell (meg az ársáv miatt nem is lenne rá esély), hogy nagy teljesítményű legyen (+200LE). Ezeknek pedig kb csak a Miata illetve egy gyengébb szívóbenzines E46 tesz eleget (utóbbi a szervizelése miatt pedig ki is lőve). Csak ugye a Miata pedig a rozsdásodás melegágya.

A második opció pedig valami bugis, szerpentinezős, szaladgálós kisautó, mint a MINI Cooper S, de az is iszonyat drága fenntartású. Hasonlót pedig nem tudok ami szintén hasonló élményt nyújt kisautóban.


Szóval ezek miatt is gondoltam a motorozásra mint olcsóbb hobbi, de ezek szerint akkor az én anyagi lehetőségeim (havonta 200 a hobbimra) a róka fogta csuka helyzetével egyenértékű. Kár érte! :/

tegnap 12:42
 13/19 anonim ***** válasza:

#12: Szerintem ezt túlmisztifikálod kicsit.

Egy MX-5 bőven jó, ha kell ez a pici roadster és annyira fontos a hajtás.

Egyébként meg, kb ki sem fogod tudni autózni ilyen használat mellett a töerdékét sem, annak amit tud.

Én simán rámennék a kompaktok sportverzióira. Ami neked tetszik, Golf/Polo GTI, RS Fabia, OPC Corsa/Astra, Focus/Fiesta RS stb stb. Ha egy fokkal különlegesebb külsőt akarsz, akkor pl. Scirocco. és még lehetne sorolni keleti fronton is


#10

tegnap 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:
RS Fabia egy betegágy az 1.4 TSI motorral. Nem valami jó ötlet, miközben financiális megfontolások miatt agyalok azon, hogy a motorozás vagy az autózás lehet-e olcsóbb.
tegnap 15:37
 15/19 anonim ***** válasza:

#14: Szóval akkor körbeértünk:) Kikérted magadnak a fillérb/szást, aztán mégis ott vagyok, hogy lóvé nélkül akarunk "sportautózni" :)

Viccet félretéve, lusta vagyok kikeresni. A korai 1.4 TSI (160 le) voltak problémásak. Ha azt tudod szűrni, máris jó vagy, de Skoda fronton szerintem inkább 2.0 TDI-ben érdemes gondolkozni. Ha benzines, akkor VAG vonalon inkább a 2.0-val szerelt modellek legyenek szem előtt.


Egyébként szerintem nem lehet ilyen opció, hogy motorozás vagy autózás és csak a pénzen múlik. Élményt akarsz, először döntsd el, hogy 2 vagy 4 kerék. Szerintem nincs olyan ember, aki ilyen dilemmában nem tud oldalt választani még az anyagiak előtt

tegnap 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
Olvasva a fejleményeket, vegyél motort! Akkor kapsz egy más perspektívát a közlekedésről, az megfizethetetlen, tehát mc weiss vénával is megváltoztatja az életedet! 2-es voltam.
tegnap 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:

"Kikérted magadnak a fillérb/szást, aztán mégis ott vagyok, hogy lóvé nélkül akarunk "sportautózni" :)"


Igazából nem kértem ki magamnak a kritikát, csak totálisan ledöbbentem, hogy havi nettó 200 ezer fenntartott összeg nem elég se a motorozáshoz/se az élményautózáshoz.

Amikor nézem a MűhelyPRN adásokat ott is csak a prémium autóknak jön ki milliós szervizköltsége és az sem ciklikus hanem egyszeri kiadás (pár évre levetítve). Szóval még most sem fér a fejembe, hogy akkor a motorozás (amit milliók űznek hobbiként), hogy nem lehet egy átlag magyar fizuból finanszírozni.


De felteszek MÁSOKTÓL egy egzakt kérdés, mert itt csak érzek valami ködösítést:


* Legrosszabb esetben mik lehetnek azok a költségek amiket 1 év alatt nem lehet (akár időszakos spórolással mert ugye a motorozás télen szünetel) átlagra levetítve havi 200 ezerből finanszírozni?

Ha nem elég az átlag 200 ezer, akkor mi a minimális összeg? És hogy pontosítsak: CB650R hétvégente átlag 200 km májustól szeptemberig full alap igényekkel (bukósisak, ruházat) és nem hülyegyerek vezetési stílusban (krúzolás).

tegnap 18:21
 18/19 anonim ***** válasza:

Ha nezed a műhelyprn-t, akkor pont kb minden autora rá lehet költeni a 300k+ lét. Ritka amire nem.


A havi 200 szerintem elég, ha megvan a vetelár.

tegnap 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 dirtboy ***** válasza:
Ha van havi 200ezred fentartani az autót vagy motort akkor bátran vágj bele. Egyik sem kerül évente 2,4millióba szóval nem értem hogy merül fel hogy havi 200 kevés.
tegnap 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!