Egy sportmotor fenntartási költsége drágább, mint egy másodiknak használt hétvégi hobbiautó?
Adott két motor amik miatt az A-s jogsit szívesen letenném:
HONDA CB-650R illetve HONDA CBR-650R.
Alig használtan alsó hangon 3,5 millió-ba kerülnek, de nyilván laikusként nem tudom lehet-e 2 millióért is venni jó sportmotort, ami hosszú évekig jó lesz.
Autók terén vegyük egyik példának mondjuk a Mazda MX5-öt amit állapottól függően lehet kapni 2 ill. 3,5 millióért is.
Második példa pedig mondjuk egy E46-os BMW (elméleti példa, csupán álom nekem).
És itt elfogy a tudományom, mert gőzöm sincs a fenti kocsikra és motorokra mennyi a fenntartási költség.
Korábbi vágyam egy Miata volt (E46 az álom, de azt inkább csak megemlítettem, mert esélytelennek látom a drágasága miatt), de mostanában (nyilván infók nélkül) arra gondoltam, hogy a motorozás talán olcsóbb hobbi és izgalmasabb is. Viszont kis termetű/sovány vagyok és a motorozáshoz talán nagyobb "önfejlesztés" (értsd izmosodni kéne+nyilván a jogsi) míg egy hobbiautóba már "készként" ülhetnék be.
Vagyis van sok pro/kontra érv.
Jöhet bármilyen észrevétel/tapasztalat illetve tanács, hogy melyik hobbi a legolcsóbb (motor vs hobbiautó) a fentiek ismeretében és ki mit ajánlana.
Köszönöm szépen!
Köszönöm a válaszokat. Mindenesetre reméltem volna valami részletezést a két érintett kategória büdzséjéről.
Lehet akkor inkább a Mazda felé hajlok, csak ugye ott a biztosítás/súlyadó nem egy kategória egy motoréval és kezdőként vszeg egy CB650R-t is max lötyögős krúzolgatásokra használnám a környéken (debreceni vagyok szóval nem is kínoznám szerpentinen).
Persze sejtettem, hogy egy Honda motor nem a legolcsóbb, viszont ha olcsóbb lájtosabb alternatívája van az még szóba jöhető opció.
#3 Nem lehet megmondani, hogy mennyibe kerül fenntartani egy motort, mert nagyon felhasználásfüggő is, plusz van mikor az ember vesz még hozzá 1-2 extrát, mert nem bírja megállni. Meg az sem mindegy, hogy új vagy használt motorban gondolkodsz.
De egy motorhoz minden sokkal drágább, és az sem mindegy, hogy magad meg tudsz pár dolgot csinálni, vagy mindenért a szervizbe fogod vinni.
Én a motoromra , a 2 év alatt 4-500 ezret legalább ráköltöttem, ennek egy része kopó alkatrész egy része meg extra, és akkor még szervizben nem is volt, hogy mondjuk a szelephézagot ellenőrizni, vagy szinkront állítani. Csak a féktárcsák cseréje közel 200 ezer forint volt, pofákkal, és olcsóbb NG tárcsa volt, aminek darabja 65 ezer, de Brembóból az elsők 108 ezerbe kerülnek. Givi túraplexi 65 ezer, Bukócső 35 ezer. Most kellene láncot vennem, az a két lánckerékkel 50 ezer, olaj és szűrőcsere is 6 ezerenként van.
Első meglátásom hogy egyik sem igazi sport moci. A CB650 R egy nakedbike a második ugyan elvileg sport de ezek már ilyen nagyon lebutított sportmotorok. 30 lóerővel alatta és vagy 20kilóval felette van egy 600-as valódi sportmotornak. A CBR650 R inkább egy idomos verziója a CB650 R nek de nem a sport CBR hiába CBR a neve.
A lényegi részre rátérve a motorozás kölstége nem kicsi de nagyban függ attól is hogy hogyan áll hozzá az ember. Van aki épp beéri a minimummal. Lehető legolcsóbb gumi,lehető legolcsóbb vagy épp használt motoros ruházat,olcsó sisak,olcsó vagy használt kesztyű, casco nélkül csak a kötelező biztosítás.
Azonban ha mindenből normálisat veszel és most nem a legdrágább cuccokra gondolok akkor bizony elég szép költég csak az amit magunkra költünk pár évente. A motorokon a legsűrűbben olajat,szűrőket és gumit kell cserélni. Ezek közül nyilván a gumi a legköltségesebb az hogy mennyit bír meg nagyban függ a felhasználástól. kb 5000-től akár 12 000-ig elfuthat egy gumi ha csak gurulgat vele az ember. Átlagban szerintem 6000-7000km-rel számolhatsz egy szettre. Olaj pedig szezononként mindenképen vagy pedig 6000km-enként csere.
Motorozás előnye lehet egyébként a kisebb helyigény illetve az hogy szezonális. Szóval télen spórolhatsz a nyári mókázásra.
Én motorosként a motorra teszem a voksom,gondolkodtam én is második autón de igazából mindegyik autó nagyon hamar megszokható,hiába van mondjuk 300lóerő pár hónap és megszokod melette meg fizeted a magas szervízkölstéget,a magas fogyasztást és teljesítmény adót. Ha meg bemérnek a gatyád rámehet a büntetésre.
A motor sokkal nagyobb élményt ad, veszélyesebb de pont emiatt más motorral nagyobb tempóval menni meg nagyobb tempóval kanyarogni mert nem csak egy kormányt tekergetsz hanem sokkal nagyobb szereped van abban ami történik. Mellesleg már egy cb650r-is kb olyan érzést tud adni mitha nem egy kis mazda mx5-öd lenne hanem egy mondjuk egy audi rs3-asod.
A testalkat egyébként mindegy,a motorokat nem erővel irányítjuk. Nézd csak meg rossi-t (65kiló hiába 182cm) vagy marquezt (169cm) vagy épp talmácsi-t vagy ha extrémebb motorkezelést nézünk pl legjobb magyar stunt rider Herczeg Balázs (Mókus) ő sem éri el a 170cm-ert sem, mind nagyon kicsik.
Szóval ezen nem múlik,nem izomból kanyarodik a motor.
Ha fillért kell b/szni, akkor nem engedheted meg magadnak egyiket sem és kész, irreleváns a kérdés. Pláne, ha már azon a pár ft-on kell agonizálni, hogy mennyi a KGFB, meg a súlyadó.
A fenntartást meg ennyiből nem lehet kiszámolni, se tervezett futás se semmi infó.
Onnan indulj ki, hogy a motort valahova raknod kell akárhogy is van. Míg egy autó inkább elvan az utcán is hetekig, ha úgy alakul. A többi csak ezután jön.
#5: "Ha meg bemérnek a gatyád rámehet a büntetésre."
Ez a motorokra nem igaz?
#6: "Ha fillért kell b/szni, akkor nem engedheted meg magadnak egyiket sem és kész"
Figyelj, ez már csak szimpla feltételezgetés, hiszen csak egy szimpla kérdést tettem fel releváns infók nélkül az anyagi helyzetemet illetően.
Legyen annyi, hogy extrém skót vagyok ha pénzügyekről van szó és sok milliós fizetéssel is meggondolnám, hogy megtakarítás helyett inkább élményautót vegyek. Amúgy 600 ezer a jövedelmem amiből havonta 200 ezret tudok hobbira fordítani.
De valószínűleg itt lesz a válasz a kérdésemre és ami miatt vszeg sosem fogok merni motort venni, hiszen nem akarok amiatt egy másik garázst felhúzni:
"Onnan indulj ki, hogy a motort valahova raknod kell akárhogy is van."
#7: És szépen levezetted, hogy nem is feltételezés volt, hanem betaláltam, úgy igazán...
Nem baj, nincs azzal gond, ha skót vagy, azzal sincs, ha nem keresel sokat. Csak akkor nem kell CBR-ről álmodozni és hasonlók. Kell venni egy jobb, sportosabb, újabb stb stb. autót, ami megfelel az igényeidnek és boldognak lenni vele. Olyan széles a kínálat, hogy simán találhatsz olyan autót, ami a mindennapokban is teljesen jól használható és néha "el tudod rúgni neki", amikor kicsit meghajtanád.
Egyébként milyen E46-ról álmodozol, ami nem futja ki 3M-ből? Csak nem egyből M3 lenne a cél?
#6
"mindennapokban is teljesen jól használható és néha "el tudod rúgni neki"
Tudsz mondani ilyen hétvégi hobbiautót, ami eleget tesz ezeknek a jellemzőknek?
#9: Ez attól függ mik a pontosabb elvárások az autót tekintve.
Gondolok itt elsősorban arra, hogy mi az a teljesítményszint, amit akarsz, milyen karosszériaformában gondolkozol, hol hajtson.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!