Mennyibe kerül egy régebbi Kawasaki Ninja fenntartása?
Gondolok például egy 2000es évek előtti Kawasaki Ninja ZX-9R-re, vagy egy újabb ZX-6R-re. Mi minden romolhat el egy ilyen motorban, és mennyire éri meg beruházni rá?
Gyakran kell szervízre költeni?
Körülbelül mennyit fogyaszt? Olvastam, hogy 6L/100km-t fogyasztott újan.
Itt van a Kawasaki zx9r fogyasztása:
Itt pedig a zx6r fogyasztása:
Egy motor fenntartása nem csak a tankolásból áll. Ha túl régi, akkor egyéb alkatrészekre is kell pénzt szánnod, mert szép lassan azokat is cserélni kell. Ha egy újabb zx6r-t veszel, akkor ez a része lehet kicsit olcsóbb, illetve ha jól gondolom, ezeknek már elektromos befecskendezésük van, ami megbízhatóbb sok szempontból.
Ezeken kívül vannak a kopó alkatrészek;
- féktárcsák, darabonként 40-70 ezer ft, 3 db van összesen ezeken a motorokon, és kb 20-30 ezer km-t bírnak ki
- Gumi, darabonként 40-60 ezer forint, 8-30000 km-t bírnak
- fékbetétek 10-25 ezer között vannak, ezek is kb 20-30 ezer km-t bírnak, néha kevesebbet, használattól függően.
- láncszett, 40-50 ezer forint kb, 20-40 ezer km-t bírnak, ápolástól, használattól függően
- motorolaj, évente, vagy 6-12 ezer km-enként kell cserélni, leírás szerint, kb 12 ezer forint alkalmanként
- fékolaj, 2 évente, párezres tétel
- hűtővíz, szintén párezres, 2-3 évente
- akksi, 20-30 ezer, sokat bír szerencsére
- szelephézag beállítása, 10 ezer és 30 ezer között (attól függően, hogy karbis, injektoros, meg sima csavaros vagy alátétes)
- karbi tisztítása, üzemanyagrendszer tisztítása, ezt akkor kell, ha sokáig nem használod, amúgy elég 1szer 5 évente kb
- tömítéseket, alátéteket cserélni kell néha, párezres tétel, de összesen lehet 20 ezer is.
- gyertyákat cserélni, 10-30 ezer forint, attól függően, hány gyertyád van
- légszűrő, olajszűrő, párezres tételek.
Mi minden romolhat el...? Akármi. Akármelyik alkatrész el tud romlani. Nekem legutóbb a szivatóm bovdenháza törött el, és az egészet cserélni kellett, puff 10 ezer forint. Vagy lábtartó tört le, bontottan 10 ezer forint. Vagy a tükör repedt, 9 ezres tétel.
Mint látod, ez sem olcsó mulatság, ha összeadogatod, hogy mi mindent kell csinálni. Van olyan drága, mint egy autó fenntartása, ha meg mellényúlsz, drágább is lehet, sokkal.
Ha jót fogsz ki, és csak a kötelező szervizeket kell csinálni rajta, az évente egyszer 50-100 ezer forintot jelent átlagban, néha picit több, ha egyszerre kell mondjuk féktárcsákat, betéteket, gumit cserélni (akkor lehet akár 300 ezer forint felett is ez az öszeg).
Én a helyedben az újabb zx-6r-ek között nézelődnék, de jó alaposan nézz utána, hogy milyen szériahibák vannak, és azt az évjáratot lehetőleg kerüld. Érdemes 2005 utáni, de 2016 előtti motort venni. Az előbbi azért, mert annál régebbinél felléphetnek öregségből adódó problémák, illetve ki tudja, mi a szerviztörténet a legtöbbnél, az utóbbi meg azért, mert még nem feltétlenül tudjuk, milyen gyermekbetegségei vannak, illetve még legtöbbjüket rendszeresen kell vinni márkaszervizbe, ami drága, illetve ilyenkor még sokat veszít az értékéből 1-1 év alatt is.
Köszönöm szépen a választ és a sok türelmet is, tényleg mindent leírtál és sokat segített :)
Igazából kíváncsiságból írtam ki, jelenleg 16 éves vagyok, tehát amire motort fogok venni biztosan 2010 utánit keresek, mert ZX9R már több 20+ éves lesz akkor.
A ZX-636-ról sok jót lehet olvasni, de ahogy a kolléga fentebb leírta sok dologra kell költeni. Én még ide venném a teleszkópokat is mert időnként akkor is szét kell őket szedni, kitisztítani és olajat, szimeringet cserélni ha nincs velük semmi baj. Egyébként a Kawa a legmegbízhatóbb márkák egyike, tehát jó vétel alapvetően.
Aztán ide venném még a "tuningot". Mármint azt hogy van-e bármilyen módon tuningolva a gép (akár csak egy végdob). Mert az megrövidítheti az élettartamot (direkt szűrő stb) ezért jobb ezt a tuningot megszüntetni. No meg a kipufogó.. Ki tudja hogy a befecskendezés (vagy a karbik) utána lett-e hangolva. Ha nem, az baj. Nem lehet ezt számszerűsíteni, de jobb rá felkészülni legalább lélekben.
Óóó hát akkor még valóban odébb van :) Motorozni sosem lehet elég korán elkezdeni, miután olyan nem létezik, hogy valaki tökéletesen tudjon motorozni, minden körülmény között. Itt igazán helytálló, hogy jó pap holtig tanul.
Esetleg addig az A1-et, vagy 18 évesen az A2-t megcsinálhatod. Nagyon sokat számít, hogy mikor, és min kezdesz el tanulni. Minél korábban, minél kisebb motoron, hosszú távon annál tapasztaltabb, jobb motoros lehetsz.
Vagy ha vidéki vagy, akkor nem is kell feltétlenül jogsi, valami cross motor is jó lehet a kertek alatt, alapokat nagyon-nagyon megtanítja, szinte hetedik érzék lesz közúton a tapadás érzése, zsigerből fog menni. Reflexből fogsz húzós helyzetekből kijönni. Pusztán azért, mert laza talajon van megfelelő mennyiségű tapasztalatod.
#5
Hozzávetőleges árat írtam, direkt picit drágábbat, illetve nem mindenki tudja magának cserélni :) Nekem se garázsom, se szerszámaim, se állványom, se hozzáértésem nincs sajnos, így a legtöbb dolgot magamnak nem tudom cserélni.
Köszönöm újból a válaszokat.
Hát igen, én úgy tervezem, hogy az A2őt mindenképpen le szeretném tenni, hiszen szerzek vele egy kis tapasztalatot, mellesleg itt Romániában ha van A2-őm az A-t lerakhatom 20 évesen, nem 24 évesen.
Az a gond viszont, hogy nem szeretnék kezdő motort venni 18 évesen (tudom, hogy úgy kellene), mivel szerintem hamar megunnám, és két év után cserélhetem is, ami megint pénz.
A ZX-6R 8.000 rpm alatt is körülbelül 50-55 lóerő a teljesítménye, mint egy kezdő motornak.
Szerintetek ez jó ötlet?
Első motornak ZX-6R, vagy más 600 köbcentis motor, és azon megtanulni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!