Benzin motornak árt a sok autópálya?
4 éve vettem egy 1.4 95le szívó benzin kocsit.
Akkor úgy tűnt hogy városban szaladgalós lesz.
De úgy alakult hogy szinte csak pályán használom. Elmúlt 2 évben 90 százalékban 140 km/H tempomattal használtam.
Azon kívül hogy a fogyasztása jobb lenne egy dízelnek gyorsabban el fog hasznalódni?
0 km óta 12-13 000 km-enként olajcsere.
Minden belső égésű motornak a lehető legjobb az autópályás használat.
1 indítással, folyamatosan üzemmelegen járva sok-sok km-t, így minimális a kopása a motornak, a kuplungnak, majdnem csak erre találták ki az autót.
Sokkal hamarabb megvennék egy 300.000 km-es autópályás kocsit, mint egy 80.000-es városi ovijáratost, ami a 80ezerből, 50ezret hideg motorral tett meg, 3 kilóméteres utakkal.
3-as
A szívó motoroknak is árt?
Úgy tudtam csak a turbó nem szereti illetve a modern agyon szabályozott kibocsátási normás motorok
#3 vagyok.
Amikor egy autó specifikációit nézed, hogy ennyi kW a teljesítménye, ennyi a nyomatéka, ennyi a fogyasztása stb. ezek mindig üzemmeleg motorra értendőek, ahol üzemmeleg a hűtőfolyadék és a motorolaj is.
Maga a motornak az a természetes közege, hogy a hogy ez a két folyadék a szükséges mennyiségben és a szükséges hőmérsékleten jelen van.
A motor, a beindítástól számítva addig, amíg eléri az üzemi hőfokot, egy számára nem optimális időszakban van, ezért nem mindegy, hogy naponta hányszor van hidegindítva egy autó, meg az össz. futott km-ek közül mennyi ment bele hideg motornál.
Ez minden belsőégésűre igaz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!