Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzin motornak árt a sok...

Benzin motornak árt a sok autópálya?

Figyelt kérdés

4 éve vettem egy 1.4 95le szívó benzin kocsit.

Akkor úgy tűnt hogy városban szaladgalós lesz.

De úgy alakult hogy szinte csak pályán használom. Elmúlt 2 évben 90 százalékban 140 km/H tempomattal használtam.


Azon kívül hogy a fogyasztása jobb lenne egy dízelnek gyorsabban el fog hasznalódni?


0 km óta 12-13 000 km-enként olajcsere.


tegnap 12:45
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%
Ha megfelelő a kenés akkor nem.
tegnap 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%
Ha kellően bemelegített motorral mész fel, akkor nem, és itt az üzemmeleg motorolaj nem egyenlő azzal, hogy középen áll a vízhőfokmérő mutatója.
tegnap 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%

Minden belső égésű motornak a lehető legjobb az autópályás használat.

1 indítással, folyamatosan üzemmelegen járva sok-sok km-t, így minimális a kopása a motornak, a kuplungnak, majdnem csak erre találták ki az autót.


Sokkal hamarabb megvennék egy 300.000 km-es autópályás kocsit, mint egy 80.000-es városi ovijáratost, ami a 80ezerből, 50ezret hideg motorral tett meg, 3 kilóméteres utakkal.

tegnap 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
Hármassal egyet értek. Jobb a folyamatos üzemmeleg használat mint a sok hidegindítás és hidegfutás.
tegnap 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
100%
Dehogy árt, főleg ha jó is még javára válhat akár.
tegnap 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
100%
Nem árt. Karban kell tartani az autót.
tegnap 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
100%
Ha van kenés, hűtés, mi baja lenne?! A legkímélőbb üzemmód egy autónak a folyamatos egyenletes tempóval történő haladás. Hidd el a 3000-es fordulat sem fáj jobban egy autónak, mint a 2000-es!
tegnap 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
35%

3-as

A szívó motoroknak is árt?

Úgy tudtam csak a turbó nem szereti illetve a modern agyon szabályozott kibocsátási normás motorok

tegnap 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
#8 Semminek sem jó ha nem megfelelő a kenés. A turbónál egy hatványozottan igaz, de a főtengelynek, csapágyaknak, szelepeknek, dugattyúknak ugyanúgy nem tesz jót ha hidegen van hajtva. Lényegében minden kopik ahol két fémfelület érintkezik és elmozdul egymáshoz képest.
tegnap 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
100%

#3 vagyok.

Amikor egy autó specifikációit nézed, hogy ennyi kW a teljesítménye, ennyi a nyomatéka, ennyi a fogyasztása stb. ezek mindig üzemmeleg motorra értendőek, ahol üzemmeleg a hűtőfolyadék és a motorolaj is.

Maga a motornak az a természetes közege, hogy a hogy ez a két folyadék a szükséges mennyiségben és a szükséges hőmérsékleten jelen van.


A motor, a beindítástól számítva addig, amíg eléri az üzemi hőfokot, egy számára nem optimális időszakban van, ezért nem mindegy, hogy naponta hányszor van hidegindítva egy autó, meg az össz. futott km-ek közül mennyi ment bele hideg motornál.

Ez minden belsőégésűre igaz.

tegnap 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!