Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzin motornak árt a sok...

Benzin motornak árt a sok autópálya?

Figyelt kérdés

4 éve vettem egy 1.4 95le szívó benzin kocsit.

Akkor úgy tűnt hogy városban szaladgalós lesz.

De úgy alakult hogy szinte csak pályán használom. Elmúlt 2 évben 90 százalékban 140 km/H tempomattal használtam.


Azon kívül hogy a fogyasztása jobb lenne egy dízelnek gyorsabban el fog hasznalódni?


0 km óta 12-13 000 km-enként olajcsere.


jan. 25. 12:45
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

Rendben, köszönöm. akkor nem lesz kuka 100 e km nél a motor.

Az olaj fogyasztás is megszűnt amióta csak pályazok. 10E km nél tréler vitte garanciába, ahol azt mondták ez gyári határértéken belül van, ezért alakult ki a 12000 km olajcsere(városban addigra ment maximumról minimumra az olaj)

jan. 25. 13:23
 12/19 anonim ***** válasza:
100%

Valószínűleg nem lesz 100 ezernél kuka a motor :)

Nem tudom milyen autóról van szó. VW-nek voltak elcseszett 1.4-es alu blokkjai, amik városi használat mellett már akár 150 ezer kilométer körül is teljesen szétkoptak, és nem is lehetett javítani őket. De autópályás használat mellett azok is többet tudtak ennél, akár 250-300 ezer kilométer körül.

jan. 25. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:
Fiat 1.4 fire 95le
jan. 25. 14:31
 14/19 anonim ***** válasza:
0%

3.

Tehát, ha valaki 3 km-re jár dolgozni, a másik meg 100-ra, akkor előbbi autó motorja hamarabb tönkremegy. Aha, persze. Hiszen utóbbi autó tulajdonosa nem tesz meg 3 km-t hidegen a 97 előtt. Ja, de.

jan. 25. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
#14: Nem #3 vagyok, de egy dolgot felejtesz el, hogy mondjuk 1000 út után aki 100km-t tesz meg az autójával abban 100e km lesz, míg aki csak 3-at, abban meg 3e km. A 100e km-esben nyilván több kopás lesz. De ha mindegyik 100 ezret megy, az első 1000 hosszú út alatt, a második pedig ~33 ezer rövid út alatt, akkor bizony a másodikéban lesz jelentősen több kopás.
jan. 25. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
#14 Viszont a futásteljesítmény nem lesz egyforma. Az egyik 30ezer km-nél jár míg a másik már az 1 milliomodik km-t fogja taposni ugyanannyi hidegindításnál.
jan. 25. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
100%
Mégis miért pont az ártana neki, ha konstans, gyakorlatilag ideális körülmények között fut?
jan. 25. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 Szolovjov ***** válasza:
0%
Dehogy árt, a legoptimálisabb üzemi körülmény. Viszont a 140 érthetetlen. Szabálytalan. Én az 1.8-as benzines Passatommal max 110-el megyek pályán is, mert 3500 fölött nem forgatom. Akkor leeszi a hajam.
jan. 26. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

16.

Persze, és? Mindegyik ugyanannyit futott attól még hidegen, a 2. meg még ezen felül is, tehát az lesz gatyább állapotban, ha ilyenkor egymás mellé rakjuk őket.

jan. 26. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!