Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire nehéz dolog egy...

Mennyire nehéz dolog egy generátor feszültségszabályzó cseréje?

Figyelt kérdés
ma 07:01
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Közepesen. A legtöbb autóban már integrált szabályoz van nem úgy mint annó a Ladákban.

Ehhez ki kell venni a generátort. A legtöbb autó motorterében nincs ehhez bálteremnyi hely. Tehát nem mindig két perces mutatvány. Előfordul hogy ezt-azt bontani kell. Ha ez megvan, szét kell szedni a generátort. Az én autómon a generátor végén van a vákuumpumpa is. Tehát azt is le kell venni. Utána tudod cserélni. Van ahol forrasztani kell hozzá. Utána mehet minden vissza. Nem egy agysebészet, de nem árt ha van affinitásod a szereléshez.

A kérdésedből ítélve, én a helyedben szervizre bíznám!

ma 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

1. Skoda fabia combi 2001es.. úgy néztem hogy ez kint van teljesen


[link]

ma 07:19
 3/6 anonim ***** válasza:

Már a 2-es gofokban is "integrált" volt, bár azért nem nevezném integráltnak, csak a generátoron kapott helyet, de kb 2 csavarral kiszedhető. Intgráltnak azt nevezném, ha teljesen ki kell belezni a generátor, hogy hozzájussunk.


Szóval én ezeket a régi boschokat ismerem, meg a fordban valeó generátoron cseréltem eddig.


A bosch rém egyszerő, olyan formája van, mint egy régi végfoktranzisztor TO-3-as tokozása, csak ne lábai vannak, hanem kilóg 2 bronzkefe.

Általában egyben cserélik, de egyszer cseréltem benne bronzkefét szénre, egy szerelő ajánlására. (a boltban csalami deelejt volt éppen kéznél, amivel nem akart tölteni). A régi elkopott, ő meg azt mondta, ha szenet rakok, akkor az nem fog elmenni 100 ezreket, de leagalább nem koptatja el a csúszógyűrűt.


És akkor elérkeztünk ahhoz a ponthoz, hogy csúszógyűrű. Ez is elég szépen tud kopni, és ezt már otthon nem lehet kicserélni, ha mér nóutot evett bele a kefe.

Volt nálunk egy cég, oda bevittem a generátort, ők leszedték a gyűrűket, újat préseltek rá forrasztották a vezetékeket, centírozták és tesztelték.


Fordtól a valeón a csere annyival volt rükkösebb, hogy ott ha jól emlékszem, ki kellett szedni a generátort, és asztalon cserélni rajta a szabályzót.

ma 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
3. A skodában is ilyen van, nem?
ma 08:58
 5/6 A kérdező kommentje:
3. Mármint Skodában is könnyű cserélni nem?
ma 08:59
 6/6 anonim ***** válasza:
Amennyit láttam a vidóból(kb. 3 mp, mert minden továbbkattintásra bejátszott a kötsög youtube egy 15 mp-es reklémot, így kilőttem), szerintem nem kell nőgyógyász kéz hozzá.
ma 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!