Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Generátor hiba megállapítása?

Generátor hiba megállapítása?

Figyelt kérdés

Azzal a jelenséggel találkoztam ma az autómon (Ford Fiesta 1.4tdci 2007), hogy alapjárat közelében, dugóban araszolás közben jelez a töltésjelző lámpa a műszerfalon. Érdekes, mert hiába adok neki gázt, nem alszik el a lámpa, de ha már 1-2 km-t megteszek vele gyorsabb forgalmú utakon, akkor elalszik. Mérésre 12.2V-ot mutat a generátor csatlakozója és test között járó motornál fogyasztók nélkül.

Lehúztam a szabályzónak a csatlakozóját, semmi nem változott. Ebből következtetek arra, hogy nem is kap áramot a gerjesztő tekercs, mert elkophattak a szénkefék. Jóval olcsóbb lenne 2k-ért venni bele szénkefét, mint 33-ért generátort, nem beszélve a munkaórákról. Kérdés, hogy vajon segítene-e.



2020. szept. 11. 16:26
 1/6 anonim ***** válasza:
Segitene , elég azt cserélni ilyenkor.
2020. szept. 11. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A visszajelző lámpa akkor világít, ha nincs gerjesztés. A leírásod alapján nekem is kefének tűnik.

Mondjuk ha már le van véve, akkor én teljesen rendbe rakatnám, mindent felújíttatnék rajta. És jó darabig nincs rá gond. 33-at sem sokallok egy teljes generátorért, de gondolom ez nem gyári új, hanem a legolcsóbb felújított utángyártott. Ennyiből szerintem a gyárit is teljesen rendbe rakják neked.

2020. szept. 11. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Amit néztem az eredeti Ford generátor, mondjuk nem tudom, hogy betétdíjas-e, de ha az is majd beszerelés után visszaviszem a régit. A felújítás jó ötlet lenne, meg is tudnám magamnak csinálni, de nincs csereautóm arra a pár napra.

[link]

2020. szept. 11. 19:17
 4/6 anonim ***** válasza:
Nálunk 10.000 Ft körül kompletten felújítanak egy generátort. Ha csak ilyen szénkefe szintű probléma van, akkor teljesen felesleges újat venni.
2020. szept. 11. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ez felújított és kell leadni cseredarabot. Nekem Opelhez 85 lett volna ( [link] annak idején érdeklődtem, de azt mondták, hogy felújított és cseredarab leadásával értendő az ár. A tényleg vadi új gyárinak horror ára van, valami 200-300eFt, amit nem is értek...

De a 33 ahogy írtam nem rossz ár még ha felújított is és a régit le kell adni. Egy teljes felújítás: csapágyak, szabadonfutó (ha van), diódahíd, szabályozó, kefék cseréje nem a legolcsóbb kínaira hanem jó minőségű alkatrészekre, se áll meg sokkal kevesebből. Cserénél még az az előny, hogy nem kell nélkülöznöd az autót napokra. Nekem pl hasonló okból két generátorom van. Egy az autóban és egy saját cseregenerátorom a garázs polcán. Ha leszáll ami az autóban van, csak csere. Aztán a másikat ráérek felújíttatni tartalékba.

2020. szept. 12. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat! Ment mindenkinek a zöld!

Csere lesz ebből, mert 3 műhelyt megkérdezve is 18-20feletti ajánlatokat kaptam, akkor meg inkább legyen a csapágy, dióda híd, egyenirányító is új benne, ne csak a szénkefe.

2020. szept. 12. 13:17

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!