Hogyan lehet megállapítani egy autó csapágyairól, hogy rosszak?
Pár hete elég fura morgó hang hallatszik a hátsó tengely felől, ami csak 50-60 km/óra felett jelentkezik csak. A csapágyra gyanakszom, viszont ezek hengergörgős csapágyak, amik kónuszos kialakításúak. Így néznek ki.
Kettő van belőlük, a belső, ami fel van ütve, nagyobb... a külső viszont, amit a tambúrral együtt teszek fel, kisebb. A csapágyak meg voltak tisztítva újra voltak zsírozva és tökéletesen forognak. Van bennük kis kottyanás, de ez nem érződik, ha meghúzom a külső anyát, mivel kónuszosak. Egy szerelő azt mondta, hogy ha forognak, akkor jók, csak legfeljebb utána kell húzni. AZ viszont fura, hogy míg pár éve, amint húztam az anyát, egy idő után érződött, hogy megszorulnak a csapágyak, és már nem lehet forgatni a tambúrt és olyankor visszább kellett csavarni az anyát, amíg ismét könnyen forgott. Most viszont, hiába húzom meg szinte teljes erővel, nem szorul meg a tambúr. Megforgattam a hátsó kerekeket felemelve is, és úgyis hallatszik egy morgó hang, mintha hiányozna a zsír, pár éve hangtalanul lehetett forgatni. Az autó 92 ezer km-ben van. Valakinek valamilyen ötlet?
Mi az a "tambúr" valami román szó?
Az igaz, hogy a kúpcsapágyat utána lehet húzni, de sose szabad teljesen meghúzni, hanem hagyni kell hőtágulásra valamennyit. (Vidéki módon: meghúzni míg már nem kottyan és negyed fordulatot visszalazítani)
Ha túlhúzod, akkor melegen megszorul és felmaródik a csapágyfészek, vagy szögletere kopik a görgő, és utána szar hangja lesz menet közben...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!