Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg nem tesz jót a motorna...

Tényleg nem tesz jót a motornak, ha csak rövidebb távokat megyek vele?

Figyelt kérdés

Közösségi medián kerültem egy szervíz alatti kommentszekcióba, ahol egy pár éves, 30ezret futott autónak a szívósorát tisztítják és megy alatta a vita, hogy egy autó nem arra való, hogy azzal menjél bevásárolni meg az oviba a gyerekért, hanem az tesz jót a motornak, ha járatva van rendesen.

Én nem rég vettem egy autót, de mivel városban élek, én nem használom minden nap, sőt. Munka után max akkor ülök autóba, ha a város másik felén van dolgom és kényelmesebb vele, meg szabadnapjaimon használom, amikor túrázni vagy futni megyek. Ezek viszonylag hosszabb távok, mintha a városban mennék vele munkába meg haza 10-10 kilométert, de azert nem is feltétlen több órás autópályás utak. Van, hogy csak az agglomerációig megyek tél lévén, ami kb 30-40p, meg vissza. Ez valóban árt a motornak? Néha menjek el megbőgetni a pályán ? Nyilván majd ahogy jön a jó idő, mégtöbbet fogok vele menni, meg külföldi túrák is tervben vannak, de én tényleg csak szabadidős autónak vettem. Benzines motor egyébként. Tényleg artok neki azzal, ha csak heti 1x 2x használom, heti 100-200km-et?


jan. 4. 22:39
1 2
 1/14 Telelő Teve ***** válasza:
30%
Erre találták ki a villanyautót. 1-2 nagyon olcsó autó motorja még elviseli a közepesen rövid távokra tartós használt autót (tipikus pizzafutár autók: Suzuki Swift, Renault Twingo, Fiat Punto), de egy igényesebb járműnek már árt a sok rövid út.
jan. 4. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
56%
Az a baj hogy nem melegszik be eléggé és elkopik a dugattyú meg a hideg olajnak rosszabb a kenése
jan. 4. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
48%
Baromság, nem lesz semmi baja. Egyedül a 10 ezer km/1 év olajcsere periódust kell nagyon szigorúan tartani, illetve jó minőségű, belevaló olajat kell venni. Akár ha nagyon lelkiismeretes vagy, le lehet csökkenteni 8 ezer km/1 év-re. A rövidtávok csak a részecskeszűrős dízelnek “ártanak”. Azt is néha kiviszi az ember pályára és az is elvan. A fontos az a gyakori olajcsere.
jan. 4. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Évente olajcsere nálam alap, ezt megfogadtam km-től függetlenül. Azért országúton, vagy pályán is szoktam vele menni, de amíg ilyen korán sötétedik, azért a túl hosszú utak nem lesznek jellemzőek. De vezetni szeretek, szóval ha ezen múlik, szívesen elviszem néha egy hosszabb körre csak úgy. :D
jan. 4. 23:10
 5/14 A kérdező kommentje:
Ja meg nem tudom, ha 100as benzint kap, azzal segítek a helyzeten? Igazából azt szoktam bele tankolni, nálam nem olyan mérvadó az a 70huf különbség így, hogy nem megyek vele napi szinten.
jan. 4. 23:11
 6/14 anonim ***** válasza:
63%
#5 Pénzkidobás, oda dobálod ki a pénzedet, ahova akarod :))) Ha az olajcsere megvan, semmi baja nem lesz. Nyugodtan tankold a 95-öt, ha azt írják elő.
jan. 4. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
44%
#3 valaki itt nagyon nem ért ahhoz amiről ír. Az öcsém autó szerelő úgy van ahogy a #2 írja. A rövid távok szétkoptatják a motort lehet bármilyen gyakori az olaj csere a hideg olaj akkor is rosszabbul ken és ezért szétkopik a motor ha sose éri el az üzem hőmérsékletet. De nem akarlak meggyőzni titeket. Ezek csak tények.
jan. 5. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
60%
#7 Jobban kopik valóban, de nem koptatja szét. Míg hosszútávozással pl. 5-600 ezret elmenne a motor, rövidtávokon minimum 3-400 ezret elmegy megfelelő olajcserékkel(de ugye rövidtávozással kevesebbet mész, szóval kb. ugyanakkor megy tönkre a motor, mint hosszútávokkal). A mai olajok hidegen is nagyon jól kennek, amit mondasz az a 15w olajoknál igaz lehet, de ez már nem 1980.
jan. 5. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
56%
Nem akarlak meggyőzni mindenki maradjon a saját véleményén
jan. 5. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
61%

Egy nyanyától vettem egy 1.2-es cliót, több éven keresztül a 3km-re lévő munkahelyére járt csak vele.

A sok víztől teljesen elrohadt a vezérműtengely+himbák.

Tiszta fehér hab volt belül a motor.

De nem volt hengerfejes, egyszerűen csak a sok vízpára

jan. 5. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!