Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek is vicces autó a...

Szerintetek is vicces autó a kis Polski?

Figyelt kérdés

jan. 4. 01:08
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
46%
Hát ezt mondd meg minden Trabant tulajnak Szolnokon 2010 környékén, én ott csak padlóváltós verziót láttam ahogy rengeteget csavarogtam az utcán.
jan. 4. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
100%

Neked 2010 környékéről vannak emlékeid a Trabantról.

Akkoriban már a Trabant 1.1-esek is 20 év körüli autók voltak, és ahogy írtam, azok már valóban padlóváltóval készültek.

Trabantok voltak már korábban is, a 601-eseket pl 1963-tól gyártották, és 1990-ben a már említett 1.1 váltotta. Az nem számít, mert te olyat nem sokat láttál 2010 környékén?

601-ből gyártottak majdnem 3 milliót, az 1.1-ből 41 ezret sem.

A padlóváltósok a már négyütemű motorral készült 1.1 széria volt, a többi kormányváltós, ez nem attól függ, hogy te milyenekből láttál többet, és nem a Trabant tulajdonosokat kell meggyőzni, akik esetleg nem csak az 1.1 szériát ismerik valamennyire.

A 601 széria előtti Trabantok még lekerekített karosszériával épültek, azokból már a '80-es években is keveset láttunk, és azokban is kormányváltó volt.

jan. 4. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
100%

Figyelj, én nem cáfolom hogy a Trabantok többsége kormányváltós lett volna. Apámnak is kormányváltós Wartburg volt az első autója.

Én azt mondtam, hogy van egy haverom, aki a padlóváltós Trabantot nem tudja 1-esbe rakni, mert akkora terpeszben tud csak beülni a kisautóba. Erre valaki kitalálta, hogy nincs is padlóváltós Trabant. Erre mondtam, hogy de, van, és én személyesen több olyat láttam, mint kormányváltósat. Nem cáfolom a kormányváltós többségét. Én alapból csak arra reagáltam, hogy a kisautók kényelmetlenek a nagy embereknek (van olyan hatalmas hasú kamionos családi barát, aki konkrétan gyakorlatilag fekszik az anyósülésen és hátsó ülésre nem tud ülni normális méretű autóban sem), és anekdotáztam, hogy egy haverom nem tudott elindulni a Trabanttal, mert a lábától nem bírta egyesbe tenni. Ennyi.

jan. 4. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:

Utoljára gyerekként volt vicces, igaz akkoriban 90-es évek elején még ettől is nagyobb Balkán voltunk, ahol a ránk szakadó német "prémium" és ezeröcsik mellett nyilván viccesen hatott egy kispók.


"elnyűhetetlen volt..."


Az mondjuk fura, hogy ilyet ír valaki, én amiket ismertem, hogy használják mindig megfőtt motorral, lerobbanva álltak az út szélén.

jan. 4. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
100%

#11.

Az hogy csak padlóváltós trabantokkal találkoztál, mindössze annyit jelent, hogy fiatal vagy és a kormányváltós kétütemű tipusokról lemaradtál.😁

(pedig volt néhány: P50, P70, 500, 600, 601,)

jan. 4. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:

#14!

"megfőtt motor"

Mond már el légy szíves, hogyan lehet víz nélkül főzni?😮

jan. 4. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
100%
16.: Hát ha meg nem is főtt, de hajlamos volt a kigyulladásra. Egy végtelenül puritán, megbízhatatlan járgány volt. A maga idejében viszont a szabadság zálogát jelentette sokszáz embernek, leginkább a 80-as évek végén, amikor már az újonnan elég drága kispókokat fillérekért lehetett adni-venni. Arra jó volt, hogy rendszeres karbantartás mellett bejárjon az ember az agglomerációból dolgozni, vagy városban szaladgálni.
jan. 5. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
Butaságot írsz, és hibásan érvelsz, de nem az én dolgom hogy meggyőzzelek.🤔
jan. 5. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
50%

A kispolski semmivel nem volt megbízhatatlanabb, mint a többi szocialista csoda.

Mai viszonyokat alapul véve, mind megbízhatatlan volt, de akkoriban semm rendkívüli nem volt abban, hogy az utak mellett szereltek autót, motort.

A kispolski különlegessége a méret volt, valóban nagyon pici, akárki nem fért bele.

20-30 éves terveket vettek meg a gyárak, a Polski is egy régi Fiat tervezés volt, majd azt foltozgatták tovább.

Amit a vasfüggöny túlsó oldalán az 50-es, 60-as években használtak, ide sok éves csúszással érkezett meg, amikor már valójában elavult technológia volt, de akkoriban még annak is örültek, ha ahhoz sikerült hozzá jutni.

A '80-as évek második felében gyors ütemben zajlott a változás az autóhasználatban, de addig elképesztő hiány volt az autókból is, az autó birtoklás amúgy is státusz szimbólum volt a '80-as évek közepéig.

A Polski akkoriban nem tartozott a legensásan rossz autók közé, persze a mérete miatt korlátozott volt a használhatósága, lényegében kétszemélyes volt.

A Dacia, Zaporozsec, de még a Moszkvics is sokkal rosszabb hírnévvel bírt, azokat tartották megbízhatatlannak.

jan. 5. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

#19!

Arról a Moszkvicsról beszélsz, amivel a London -Mexico rallye csapatversenyét megnyerték 1970-ben? (ez az a verseny ami keresztúl ment a fél világon, és 25.000km volt a táv)

Verték a Ford a Citroen a Renault stb. gyári csapatokat. 😂

jan. 5. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!