Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek is vicces autó a...

Szerintetek is vicces autó a kis Polski?

Figyelt kérdés

jan. 4. 01:08
A kérdező szavazást indított:
Igen.
Nem.
16 szavazat
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
24%
Szerintem igen. Egyetemi koli mellett évekig állt egy, nem tudjuk, hogy és mikor jutott át a sorompón, éveken átamortizálódott. Meg azért is vicces, mert van egy ismerősöm, aki a haverja trabantját sem tudja vezetni, mert olyan magas, olyan hosszú a lába, hogy akkora terpeszben ül benne, hogy egyszerűen nem tudja betenni egyesbe a padlóváltót. :D Na, egy polskiban még viccesebben nézne ki.
jan. 4. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
80%

A '80-as években nagyon sok lengyel járta Európát, úgy, hogy a kis Polskival húzták a lakókocsit.

A lakókocsi nagyobb volt, mint az autó, sokszor konvojokba ösdzeállva közlekedtek, 3-4 Polsiki+lakókocsi.

Érdekes látvány volt, de nem viccesnek gondoltuk, máshogy működött akkor a világ.

A vasfüggöny erre az oldalára sok éves csúszással érkezett meg a nyugati stílus, és az 50-es, 60-as években az olasz FIAT még egy sikeres, elismert autómárka volt világszerte.

Az olaszok népautói is pici szappantartók voltak (nézz meg régi olasz filmeket), és rengetegen jártak ott robogókkal (Vespa), azok is gyakran feltűntek az olasz, francia filmekben.

Amikor a lengyelek elkezdték gyártani a kicsi Fiat lincences autókat, azok már elavult kontrukciók voltak, de sokan még annak is örültek volna, ha olyan autójuk lehet.

Igen, kicsi volt, kényelmetlen volt, gyenge volt, de a legtöbb embetnek elérhetetlen volt az autó még a '80-as évek elején is.

Értem, hogy miért vicces sokak számára, nekem azért nem, mert nem újdonság, anno azért láttam elég sokat, és annyira rossz sem lehetett, ha a lengyelek világit járni is használták.

A Velorex volt vicces akkoriban, mert az nem volt gyakori látvány, és érdekes volt a se nem autó, se nem motor, a ponyva karosszériával.

A másik véglet volt a Csajka, a szovjet luxusautó - tényleg impozáns látvány volt, csillogó fekete, króm díszítésekkel, piros belsővel, a méretével... mennyit zabálhatott? 😉

jan. 4. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
100%
Volt beton pattanásom. Szerettem egyszerü kis szerkezet.
jan. 4. 04:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
100%
Sokáig volt kispolszkim.. elnyűhetetlen volt...
jan. 4. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
22%

1. Ne beszélj hülyeséget, a Trabantnak kormányváltója volt.

De 2 méteres is elfért benne.

jan. 4. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
80%
Mi vicces van benne? Az olasz eredetije sem mókás.
jan. 4. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
100%

#5.

Te se beszélj hülyeséget, mert volt padlóváltós trabant is.

Különben több olyan ex-szocialista autótipus volt, ami egyaránt készült kormány és padlóváltóval is.

(pl. trabant, wartburg, skoda, 125-ös polszki, volga, moszkvics, stb.)

jan. 4. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
71%
#5 Hát ne haragudj, annó gimnazista koromban még több Trabant volt vidéken az utcákon, én mindig nézegettem őket, és több padlóváltósat láttam, mint kormányváltósat. Két kezemen megszámolom, hány kormányváltós autót láttam életemben.
jan. 4. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
71%

A 80-as évek szoci szabadidőautója volt. Mert azzal töltötted az összes szabadidődet, hogy szerelted.

Szingli tanárnénik, kitartott szeretők tipikus kocsija volt, zéró presztízs értékkel. Azok használták, akik égőnek tartották a Trabit, de nem volt pénzük legalább egy Skodára, vagy a dák átokra. És hát voltak így jónéhányan, sok futott belőle az utakon, viszont a rendszerváltás után elsők között tűntek el a bontók mélyén.

jan. 4. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
100%

A Trabant 1.1 készült padlóváltóval, amit csak 1989-1991 között gyártottak, a 90-es években nézelődve lehet sok padlóváltós Trabantot láttatok, de 1989 előtt nem volt egy sem, és a Trbantokat 1955-ról gyártották, a német egyesülés után nem sokkal megszűntek a volt NDK-s gyárak, a Trabant Warburg, IFA, Simson márka nem volt versenyképes a piacon.

A Trabant 1.1 négyütemű Volkswagen motorral, padlóváltóval egy modernizációs kísérlet volt, de nem lett piacképes termék, keletre el tudtak adni néhány szállítmányt, de ott sem lett sikeres, inkább vettek több éves nyugati gyártmányú autókat, mint új Trabantot, Wartburgot, Ladát.

Az árrobbanás után meg pláne... összeomlott az egész kelet-európai autógyártás több évre, majd csak akkor tudtak vissza térni, amikor már a konszernek felvásárolták azokat, de a Trabant Wartburg eltűnt ( a Skoda a Volkswagen, a Dacia a Renault konszerné lett)

jan. 4. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!