









A '80-as években nagyon sok lengyel járta Európát, úgy, hogy a kis Polskival húzták a lakókocsit.
A lakókocsi nagyobb volt, mint az autó, sokszor konvojokba ösdzeállva közlekedtek, 3-4 Polsiki+lakókocsi.
Érdekes látvány volt, de nem viccesnek gondoltuk, máshogy működött akkor a világ.
A vasfüggöny erre az oldalára sok éves csúszással érkezett meg a nyugati stílus, és az 50-es, 60-as években az olasz FIAT még egy sikeres, elismert autómárka volt világszerte.
Az olaszok népautói is pici szappantartók voltak (nézz meg régi olasz filmeket), és rengetegen jártak ott robogókkal (Vespa), azok is gyakran feltűntek az olasz, francia filmekben.
Amikor a lengyelek elkezdték gyártani a kicsi Fiat lincences autókat, azok már elavult kontrukciók voltak, de sokan még annak is örültek volna, ha olyan autójuk lehet.
Igen, kicsi volt, kényelmetlen volt, gyenge volt, de a legtöbb embetnek elérhetetlen volt az autó még a '80-as évek elején is.
Értem, hogy miért vicces sokak számára, nekem azért nem, mert nem újdonság, anno azért láttam elég sokat, és annyira rossz sem lehetett, ha a lengyelek világit járni is használták.
A Velorex volt vicces akkoriban, mert az nem volt gyakori látvány, és érdekes volt a se nem autó, se nem motor, a ponyva karosszériával.
A másik véglet volt a Csajka, a szovjet luxusautó - tényleg impozáns látvány volt, csillogó fekete, króm díszítésekkel, piros belsővel, a méretével... mennyit zabálhatott? 😉















1. Ne beszélj hülyeséget, a Trabantnak kormányváltója volt.
De 2 méteres is elfért benne.










#5.
Te se beszélj hülyeséget, mert volt padlóváltós trabant is.
Különben több olyan ex-szocialista autótipus volt, ami egyaránt készült kormány és padlóváltóval is.
(pl. trabant, wartburg, skoda, 125-ös polszki, volga, moszkvics, stb.)










A 80-as évek szoci szabadidőautója volt. Mert azzal töltötted az összes szabadidődet, hogy szerelted.
Szingli tanárnénik, kitartott szeretők tipikus kocsija volt, zéró presztízs értékkel. Azok használták, akik égőnek tartották a Trabit, de nem volt pénzük legalább egy Skodára, vagy a dák átokra. És hát voltak így jónéhányan, sok futott belőle az utakon, viszont a rendszerváltás után elsők között tűntek el a bontók mélyén.





A Trabant 1.1 készült padlóváltóval, amit csak 1989-1991 között gyártottak, a 90-es években nézelődve lehet sok padlóváltós Trabantot láttatok, de 1989 előtt nem volt egy sem, és a Trbantokat 1955-ról gyártották, a német egyesülés után nem sokkal megszűntek a volt NDK-s gyárak, a Trabant Warburg, IFA, Simson márka nem volt versenyképes a piacon.
A Trabant 1.1 négyütemű Volkswagen motorral, padlóváltóval egy modernizációs kísérlet volt, de nem lett piacképes termék, keletre el tudtak adni néhány szállítmányt, de ott sem lett sikeres, inkább vettek több éves nyugati gyártmányú autókat, mint új Trabantot, Wartburgot, Ladát.
Az árrobbanás után meg pláne... összeomlott az egész kelet-európai autógyártás több évre, majd csak akkor tudtak vissza térni, amikor már a konszernek felvásárolták azokat, de a Trabant Wartburg eltűnt ( a Skoda a Volkswagen, a Dacia a Renault konszerné lett)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!