Szerettek szerelni?
Lehet fura, de én minidig direkt várom, hogy valami legyen az autómon, amit szerelni lehet. Egyáltalán nem nyűg és nem halogatom, nem csak azért csinálom, mert jön a következő műszaki. Hanem szeretek vele bütykölni. Meg jó érzés hogy még jobb, tökéletes állapotú lett az autóm. Meg hogy meg tudtam csinálni, nem kellett valahova elvinni egy csomó idő és pénz árán.
Szép lassan elég sok szerszámot is beszereztem. Akna is van hála istennek a garázsomban, meg hely is, nem csak egy szűk lyuk, amiben még csak körül sem lehet járni az autót. Így a rossz idő, korai sötétedés, hideg sem akadály. Van hogy csak úgy lemegyek, ellenőrzésképp megnézni az alját, kipufogót, féket, futóművet.
Más is van ezzel így? Ismerőseim ufónak néznek mikor erről beszélek. Nekik olyan nyűg az ha hozzá kell nyúlni az autóhoz, mint az otthoni takarítás, muszájból csinálják.
Alapvetően igen, amit nem szeretek az a nyáron marha melegben szerelni...
Annál még fagyban is jobb szerelni 😅
Na igen, azt én se szeretem, mikor ömlik rólam a víz a hőségtől, meg a blokk is forró. Annál a hideget én is jobban szeretem.
Relatív, hogy fiatal vagyok-e. Pár nap múlva töltöm a 42-t.
Van folytatása is a fentebbi bölcsességnek:
Az ember csak egyszer fiatal - de örök időkre éretlen maradhat!
😀😁😆
Én 1 éve vagyok a szakmában, de néha már nagyon tele van a tököm vele. A sajátom szerelése meg még rosszabb, mert még a pénzt is elviszi. Azt elérte a szakma, hogy egyre kevésbé érdekelnek az autók, mert csak a problémát látom benne.
Aztán lehet csak rossz helyen dolgozom és csak ide hozzák az összes öreg tákolt szart.
Én néha szoktam segédkezni keresztapumnak. Főleg régi traktorokat javít és régebbi autókat.
Szerszámokat adogatok neki, de van hogy együtt fekszünk a traktor alá valamit tartani vagy csavarozni.
Egyébként nő vagyok. :)
#6 ha ez a munkád, minden nap ezt csinálod, az más. Elhiszem, hogy egy idő után már megunod.
Én nem vagyok hivatásszerűen szerelő. Bár műszaki területen dolgozom. Olykor szerelni is kell, csak nem autót. Alapvetően szeretem a munkámat. De amikor lenne más, számamra kedvesebb elfoglaltságom, akkor nem mindig őszinte a mosolyom mikor hétfőn reggel hajnalban kelni kell és akkor is csinálni kell, mikor semmi kedvem hozzá.
Ez szerintem természetes és sokakkal így van. Az autószerelés nálam gyakorlatilag hobbi. Akkor csinálom, amikor kedvem, időm, lehetőségem van hozzá.
#7 Kiskoromban én is hasonlóan voltam ezzel. Gyerekként nem mással játszottam, hanem faterom körül sertepertéltem és néztem ahogy dolgozik. Akár itthon a családi Ladát szerelgette, akár épp hegesztett valamit. Géplakatos volt a szakmája, itthon is mindig szerelt, fúrt, faragott, hegesztett, csinált valamit. Emlékszem olyan 6-7 éves lehettem, mikor kaptam saját hegesztőpajzsot (ami persze a legkisebbre állítva is lötyögött a fejemen) és több méterről megengedte hogy nézzem, amit csinál. Hát nagyon boldog voltam tőle. A flex által hányt szikrák is jobban tetszettek, mint karácsonykor a csillagszóró. :)
Gyerekként is szerettem szerelni. Mindent szétszedtem, mert érdekelt, hogy mi van belül, hogy működnek a dolgok. Így pl. karácsonyra nem távirányítós kisautót kaptam. Mert tudták, hogy úgyis rövid időn belül szét fogom szedni. :D Hanem fémépítő készletet, legót, gyerek szerszámkészletet. Na ezekkel mindig elvoltam.
#8, na erről tudnék mesélni! Konkrétan volt olyan eset, hogy még garanciális volt az autóm, így muszáj volt szervizbe vinni, nem magam szereltem. Oké, elvittem, megcsinálták, elhoztam. Rövid idő után feltűnt, hogy valami kopog, csörög-zörög rossz úton meg kanyarokban. Hát alánéztem! Fal fehér lettem, mikor megláttam az okot! A futómű csavarokat elfelejtették(!!!) meghúzni. A lengőkar csavarjaira konkrétan csak rá volt kapatva az anya. Előtte így autópályáztam 500 km-t. És ez egy márkaszerviz! Konkrétan életveszélyesen adták át az autót. Bele se merek gondolni, hogy mi van akkor ha 130-nál kiesik alólam a komplett futómű.
Másik eset: szintén garanciaidő alatt, éves szerviz. Olaj meg szűrők cseréje hat számjegyű összegért. Nem tudtam megvárni helyben a műveletet. Az autót bevittem reggel, délután mentem érte. Megyek, kocsi kint áll. Bemegyek, kifizetem, elköszönünk, hazajövök. Itthon a kocsi alá kukkantottam. Bal oldalon a küszöb hátsó része behorpadva, összetörtve. Pár éves autó, amire úgy vigyáztam mindig, mint a hímes tojásra. Mikor megláttam, majdnem szívrohamot kaptam. Azonnal ülök is vissza, még zárás előtt pont odaértem, rongyoltam vissza a márkaszervizbe, rákérdezni, hogy ez mi, mert én nem így hagytam itt az autót. Szerencsére nem tagadták le: állítólag tanulók végezték a szervizt az autómon. Ők is emelték és rossz helyre tették a csápot. Nem az emelési pontra, hanem a küszöb vékony lemezére, ami ettől berogyott.
Nem voltam ettől sem dolgod, de oké előfordul. Aki dolgozik, az hibázik is. Csak az dühített, hogy megpróbálták elsunnyogni és egy büdös szót nem szólni róla, hátha nem veszem észre... Egyébként aztán ingyen javították, kivágták, új küszöb, fényezés, stb. De pl. hogy az üregvédelmet rendesen, lelkiismeretesen visszaállították-e, főleg hogy nem fizetős munkáról volt szó, abban nem vagyok biztos. Na meg nem azért rendeltem vadonat új autót, hogy más hibájából legyen egy pár évesen összetört, javított, lakatolt, újrafényezett autóm. Eladásnál ha majd hozzák a rétegvastagság mérőt, az biztos, hogy ki nem magyarázom, hogy nem én törtem totálkárosra az egész kocsit...
Na hát az ilyen esetek miatt is szerelgetek inkább saját magam, amit tudok. Nyilván én is hibázhatok. De arról legalább tudok, kijavítom és sokkal kevésbé bosszant. Legalább tanulok belőle, hasznomra válik. Később még jobban, rutinosabban fogom csinálni. Annak, ha más összetöri, szerelési hibát vét, még ennyi haszna sincs. Volt egyébként számtalan más eset is. Pl. mikor a motortérben összeszerelésnél egy vékony kábelt beszorítottak egy burkolat alá és meghúzva a csavarokat véletlenül el is csípték. Aztán így nem csoda, hogy bizonyos funkciók nem működtek. Egyértelmű szerelési hiba hanyagságból. Az már szinte általános, hogy a motortér összefogdosva mindig olajos kesztyűnyomokkal. Kábelek csak visszahányva. Porvédő kupakok nem visszarakva, mert valahova eldobálták. Minek az?! Rögzítő pantentok letörve, nem pótolva. Jól van az úgy, a tulajok 95%-a úgy sem nyitogatja, fel se fog tűnni neki... Na az ilyen hanyagságok, nemtörődömségek bosszantanak a legjobban, amit egy szakszervizben is szemrebbenés nélkül megtesznek. Mert futószalagon jön a következő autó, nincs is idejük ilyen apróságokkal foglalkozni. Előfordul hogy hidegben nálam is letörik a műanyag rögzítőpatent, de akkor pótlom. Nem csak legyintek, hogy jól van az úgy... Stb.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!