Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 80-as években mennyi volt...

A 80-as években mennyi volt az akkori autók átlagos éves futása? Egyáltalán hány száz ezer km-t bírtak?

Figyelt kérdés
Főként személyes tapasztalat érdekel ha esetleg van itt valaki aki 80-as években is autótulajdonos volt. Én úgy gondolom hogy akkor az emberek kevesebbet autóztak és nem is hiszem hogy egy Lada kibirt volna 300 000 km-t motor felujitas nelkül
jan. 1. 15:39
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Én meg gyerek voltam, de nagyapám nyugdíjasként rakott 25 év alatt 80ezret a Trabantba, a Ladák meg tudom hogy 120ezret birtak kb, utána fúrni kellett őket.

Persze az emberek nem mentek annyit és akkora távokat kocsival, más világ volt, még nem volt olyan "kicsi" mint ma.

jan. 1. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Hát, egy nem enyhe különbség azért volt a keleti, meg a nyugati autógyártás között.

Bár a nyugati autóknak is gátat szabott a karosszéria, ami szanaszét rohadt szinte minden típusnál.

Valamikor 86 után jött divatba a galvanizálás, meg a komolyabb kasznivédő munkák.

De már akkor is voltak bőven ilyen Kadett 1.6 dízelek, amik lazán elgurultak 500 ezer km-t is. Ha! a kasznira vigyáztak.

Nem beszélve pl a 123-as mercédeszről.

jan. 1. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Mad Max2 ***** válasza:
54%

Anyám nagybáttya mentőautó soför volt....



Ő mesélte anno hogy a nysa mentőkben 40 ezer kilométerenként cserélték a motort kompletten. És maga a mentő autó se bírta a strapát, 5-6 évente menteka kukába.


A tarbantok kb 100 ezeret bírtak

Amelyik KGST autó "jó" nak számított azok is kb 100-120 ezer kilóméter után motorgenerálra, vagy motorcserére szorultak, ami amuyg csak ma tünik ilyesztő dolognak, az akkori motorok egyszerüek, olcsók voltak, szinte kopó alkatrész volt az autóban:)

jan. 1. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
A Trabantról annyi, hogy a motor gyenge pontja a főtengely, ez 80-90ezret bír, de utána simán lehet cserélni vagy felújítani a csapágyakat, aztán megint elmegy 60ezret. A hengereket meg simán lehet fúrni és dugattyút cserélni. Szóval egy Trabant motor két felújítással simán elmegy 200ezret is, de hát hiába papírvol van, az alváz az tud rohadni. De amúgy nagyon hálás kis jószág.
jan. 2. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

A Lada kezelési útmutatójában is benne volt, hogy felújításig a motor várható élettartama 100.000 km.

Viszont az akkori kenőanyagok sem olyanok voltak, mint a maiak. Egy szintetikus mai korszerű olajjal valamivel többet kibírnak.

jan. 5. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Ja és persze használatfüggő volt. A taxik minidig üzemmeleg motorral akkor is jóval többet elfutottak. A 100.000 km sem azt jelentette, hogy a 100.001. km-nél mindegyik széthullott. Hanem addig garantálta a gyár, hogy nem kell hozzányúlni.
jan. 5. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Közben olvasom vissza a többit...

"Én úgy gondolom hogy akkor az emberek kevesebbet autóztak és nem is hiszem hogy egy Lada kibirt volna 300 000 km-t motor felujitas nelkül"

Jól gondolod. Az akkori anyagok, gyártástechnológia, megmunkálás precizitása, illesztések Togliattiban nem olyanok voltak mint a maiak. A modern számítógép vezérelt CNC gépek, robotok, nem vagy csak nagyon kis számban kezdetlegesen voltak jelen. Sok mindent kézzel gyártottak. Nem bírtak annyit ki, de nem is volt cél. Valóban általában kevesebbet is autóztak az emberek. Anyám 1978-ban, 18 éves korában vette a Ladáját. Attól hogy autója volt, nem járt pl munkába naponta autóval. Ugyanúgy buszozott városon belül és akkoriban ez nem volt kirívó eset. Ma sokaknak elképzelhetetlen. Meg olyan se volt, hogy most ugorjunk már le az Adriára, meg az Alpokba síelni, stb. Akkor sokan hétvégente telekre, rokonlátogatóba, meg évente egyszer a Balatonra használták a kocsit. 100-200 km-es út már rettenetesen nagy távnak számított. Ne felejtsük el, hogy akkoriban autópályák sem nagyon voltak. Az M7-es is csak valamikor a 70-es években épült, a többi meg még sehol nem volt. Így a 2021-es elhunytáig, első tulajként 43 év alatt beletolt összesen kemény 78.000 km-t. Ma sokan 3-4 év alatt mennek ennyit és az sem extrém.

jan. 5. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Az azért sokat számít, hogy milyen autóról is van szó.

Mi kint éltünk Németországban akkoriban, ott nőttem fel. Apám egy kisebb csoda okán tudott vásárolni 1981-ben egy akkor másfél éves Audi 80-at. 1.6-os (ha jól tévedek 110 Lóerős) motorral szerelt változat volt. Akkor volt benne 11 ezer kilométer. Apám sokat utazott országon belül akkoriban vele, szinte kizárólag hosszabb távokon használtam, gyakran 500 kilométer is belement egy-egy nap alatt. 170 ezer kilométerrel lett eladva. Egyszer cseréltek rajta valami vákuumcsövet, meg egyszer a gyújtással volt valami kisebb nyűg + a szokásos fékbetétek, izzók, légszűrő, ilyesmi. A család egyik barátjához került az autó. Azóta is náluk van még az autó, már a 3. tulajdonosa van a családon belül. 510 ezer kilométer van az autóban jelenleg. Amikről tudok hogy cserélve lettek: szilentek a futóműben (az adás-vétel után pár évvel), hátul a féknyergek, szelepszárszimmeringek, üzemanyag pumpa, injektor, olajnyomás gomba, komplett futómű felújítás, szélvédő (betört), hengerfej tömítés kipufogó dobok, lambda szonda. Tehát azért volt rajta mit csinálni, de ahhoz képest hogy 79-es az autó és csak ennyi javítással elment eddig már több mint 500 ezret, az szerintem nem rossz. Érdekes módon a karosszériájával soha semmi gond nem volt. Állítólag már ezek is galvanizálva voltak, csak még nem pont úgy mint ahogy a későbbiek. A motorja egyszer volt "bontva", de csak a hengerfejtömítés csere miatt kb. 30 éves korában, semmi máshoz nem nyúltak. Ami biztos hogy sokat segített, az a rendszeres olajcserék + a mostani olajok már eleve jobbak mint az akkoriak, így most egy olyan motor ami 40 éve 100 ezret bírt, most szerintem 150-200 ezret simán tudhat. Tehát ha a 80-as években lett volna használva az autó 0-24-ben, akkor már biztos kellett volna generálozni 200-300 ezer kilométer után. Ha meg még ütve-vágva is lett volna, akkor meg lehet 100-150 ezer után.

jan. 5. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

#8, az más! A 70-es, 80-as éveben Magyarországon nem tudtál Audit venni. Normál földi halandónak a keleti blokkos csodákból lehetett válogatni.

Egy mai Lasa Vesta és mondjuk egy Audi A6 között van egy hangyányi műszaki különbség, ki lehet találni melyik javára. Akkoriban sem volt ez fordítva! Egy Audi 80 nagyságrendekkel jobb autó volt, mint egy Trabant, vagy akár Zsiguli. Csak még ha lett is volna rá pénzed, nem vehetted meg. Más világ volt.

jan. 5. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!