Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 80-as években mennyi volt...

A 80-as években mennyi volt az akkori autók átlagos éves futása? Egyáltalán hány száz ezer km-t bírtak?

Figyelt kérdés
Főként személyes tapasztalat érdekel ha esetleg van itt valaki aki 80-as években is autótulajdonos volt. Én úgy gondolom hogy akkor az emberek kevesebbet autóztak és nem is hiszem hogy egy Lada kibirt volna 300 000 km-t motor felujitas nelkül
jan. 1. 15:39
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Én meg gyerek voltam, de nagyapám nyugdíjasként rakott 25 év alatt 80ezret a Trabantba, a Ladák meg tudom hogy 120ezret birtak kb, utána fúrni kellett őket.

Persze az emberek nem mentek annyit és akkora távokat kocsival, más világ volt, még nem volt olyan "kicsi" mint ma.

jan. 1. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Hát, egy nem enyhe különbség azért volt a keleti, meg a nyugati autógyártás között.

Bár a nyugati autóknak is gátat szabott a karosszéria, ami szanaszét rohadt szinte minden típusnál.

Valamikor 86 után jött divatba a galvanizálás, meg a komolyabb kasznivédő munkák.

De már akkor is voltak bőven ilyen Kadett 1.6 dízelek, amik lazán elgurultak 500 ezer km-t is. Ha! a kasznira vigyáztak.

Nem beszélve pl a 123-as mercédeszről.

jan. 1. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Mad Max2 ***** válasza:

Anyám nagybáttya mentőautó soför volt....



Ő mesélte anno hogy a nysa mentőkben 40 ezer kilométerenként cserélték a motort kompletten. És maga a mentő autó se bírta a strapát, 5-6 évente menteka kukába.


A tarbantok kb 100 ezeret bírtak

Amelyik KGST autó "jó" nak számított azok is kb 100-120 ezer kilóméter után motorgenerálra, vagy motorcserére szorultak, ami amuyg csak ma tünik ilyesztő dolognak, az akkori motorok egyszerüek, olcsók voltak, szinte kopó alkatrész volt az autóban:)

jan. 1. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
A Trabantról annyi, hogy a motor gyenge pontja a főtengely, ez 80-90ezret bír, de utána simán lehet cserélni vagy felújítani a csapágyakat, aztán megint elmegy 60ezret. A hengereket meg simán lehet fúrni és dugattyút cserélni. Szóval egy Trabant motor két felújítással simán elmegy 200ezret is, de hát hiába papírvol van, az alváz az tud rohadni. De amúgy nagyon hálás kis jószág.
tegnapelőtt 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!