A 80-as években mennyi volt az akkori autók átlagos éves futása? Egyáltalán hány száz ezer km-t bírtak?
Én meg gyerek voltam, de nagyapám nyugdíjasként rakott 25 év alatt 80ezret a Trabantba, a Ladák meg tudom hogy 120ezret birtak kb, utána fúrni kellett őket.
Persze az emberek nem mentek annyit és akkora távokat kocsival, más világ volt, még nem volt olyan "kicsi" mint ma.
Hát, egy nem enyhe különbség azért volt a keleti, meg a nyugati autógyártás között.
Bár a nyugati autóknak is gátat szabott a karosszéria, ami szanaszét rohadt szinte minden típusnál.
Valamikor 86 után jött divatba a galvanizálás, meg a komolyabb kasznivédő munkák.
De már akkor is voltak bőven ilyen Kadett 1.6 dízelek, amik lazán elgurultak 500 ezer km-t is. Ha! a kasznira vigyáztak.
Nem beszélve pl a 123-as mercédeszről.
Anyám nagybáttya mentőautó soför volt....
Ő mesélte anno hogy a nysa mentőkben 40 ezer kilométerenként cserélték a motort kompletten. És maga a mentő autó se bírta a strapát, 5-6 évente menteka kukába.
A tarbantok kb 100 ezeret bírtak
Amelyik KGST autó "jó" nak számított azok is kb 100-120 ezer kilóméter után motorgenerálra, vagy motorcserére szorultak, ami amuyg csak ma tünik ilyesztő dolognak, az akkori motorok egyszerüek, olcsók voltak, szinte kopó alkatrész volt az autóban:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!