Hogyan lehet megragadni a hengertérfogat hatását?
Vegyünk a példa kedvéért két motort.
1. motor főbb paraméterei:
hengerűrtartalom: 1300 cm3
teljesítmény: 85LE
hajtóanyag: benzin
2. motor főbb paraméterei:
hengerűrtartalom: 2500 cm3
teljesítmény: 85LE
hajtóanyag: benzin
Amint látható a második motor hengerűrtartalma nagyjából kétszeres. Nyílván mondhatná valaki hogy többet fogyaszt. Akkor mit kapunk pluszba a több fogyasztásért cserébe, avagy a hengerűrtartalom hatása hogyan ragadható meg? Menetdinamika, motorerő, nyomaték kihasználhatóság vagy bármi szempontjából.
Hogyan alakulna az összehasonlítás, ha egy 3.motort is tekintünk, amely a 2.motortól abban tér el hogy gázolaj a hajtóanyag?
Tekintsük azt az esetet, hogy minden motor ugyanazzal az 5 fokozatú váltóval, hajtásrendszerrel van szerelve!
Mit gondoltok?
2500 cm3-rel egy benzinmotor 85 lóverővel korszerűtlen teljesen.
Valami Volga kategóriás cucc lehet.
Több karburátor, beszívott benzin/levegő keverék, elavult.
Nem véletlenül tértek át a benzinbefecskendezésre.
Meg a végtelenségig könnyített motorok, turbófeltöltők, számítógépes keverékszabályozás/gyújtás.
Bőven éltem abban a korban, amikor ezek a benzintemetők mentek, nem vágyom vissza őket valahogy.
Nyilván a kompressziós arány nem azonos a két gép között. Ez a konstrukciós paraméter meredeken kihat a motor termikus hatásfokára.
Az öregebb konstrukciójú motor elvileg sokkal gyengébb oktánszámú benzinnel is elműködhet - de még ez sem biztos - mert lehet, hogy csak simán egy sz@r gép.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!