Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » EU-s szinten érdemes lenne...

Attilav kérdése:

EU-s szinten érdemes lenne újra gyártani a klasszikus kereklámpás Lada kasztnit ?

Figyelt kérdés

Szvsz valamelyik EU tagország erre alkalmas gyárában újra lehetne gyártatni a klasszikus fiat 124/Lada kereklámpás kasztnit.

Szerintetek EU-s szinten lenne annyi fizetőképes Lada/Fiat 124 nosztalgia/retro rajongó hogy legalább egy időre be lehessen indítani a gyártást ? Csak a kasztnit gyártanák meg az egyéb alkatrészeket, a motort nem, a motorteret/hajtásláncot úgy alakítanák ki hogy pár(jelenleg gyártásban levő) nyugati autótípus motorját könnyen be lehessen építeni. Lenne értelme egy ilyen projektnek ? Néhány autógyártóval szerződést kellene persze kötni hogy a motorjaikat klasszik Lada kasztniba beépíthetik(tehát hogy a kasztni gyártónak motorokat adjanak el külön).

Európa szerte elég sok helyen gyártották licencben a fiat 124-et, pl Spanyolország, Törökország, Lengyelország stb. Tehát lehet hogy össze lehetne verbuválni elegendő pénzes rajongót a kasztni újragyártásához.



dec. 28. 12:52
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
72%

#10: Dehogy fizetne, pont azért írtam így:) Sok ilyen van, nem csak az autós topicban. Valakinek van egy ötlete, amire igazából nincs pénze. Erre gyárt köré magának egy misztériumot, megideoligizálja, hogy biztos széles körben vannak mások is, akiknek erre a speciális dologra lenne vágya. Nyilván a fizetőképes kereslet szó már itt is elszállt az éterbe :)


#4

dec. 28. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

#7: Ha csak magát a karosszériát gyártanák újra kétféle motortérrel hajtáslánccal, hogy fogadni tudja az eredeti Lada motorokat, meg pl a Renault budget(Dacia) motorokat ?

Tehát csak magát a kasztnit/hajtásláncot értékesítenék kétféle változatban(motor nélkül), megfelelő típusú motorok utólagos (minősített szakszervizekkel történő) beépítése esetén típusbizonyítványt is biztosítanának hozzá. Kis szériában, kétféle hajtáslánccal/motortérrel gyártott Lada/Fiat 124 kasztni hány euróba kerülne vajon ? Pl 1000db esetén ?

Egy gyors ránézés után ezek a budget Renault motorok vannak most a Daciánál: SCe65, TCe90, TCe130 pl ezek és az eredeti Lada motorok fogadására készülne kétféle kasztni változat. Régebben(pár éve) volt még az 1.5 dCi, de ezt nem látom a mostani kínálatban, lehet az alkatrészellátás garanciális kötelezettségek miatt még talán gyártásban van, ha igen akkor ez a motor is mehetne a Lada replikába.

dec. 28. 17:08
 13/19 Noren1989 ***** válasza:
49%
Jajj, töki, műszaki érzéked semmi sincs, ugye?
dec. 28. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim válasza:
46%
A zsiguli eredeti állapotában, eredeti motorral nevezhető zsigulinak, modernizálva nem kellene, úgy már nem zsiguli, csak egy mutáns.
dec. 28. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
70%

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__12..


Ennél sokkal újabb, modernebb autók gyártását 2010 környékén azért kellett abbahagyni, mert nem felelt már meg a legújabb előírásoknak a kaszni. Pl, olyan banális okok is voltak, hogy a szélvédő döntöttsége pár fokkal kisebb volt, mint a legújabb gyalogosvédelmi előírások.

Ha ilyenen megy és ment már 15 éve a szőrözés, akkor egy EuroNCap zéró, nulla védelmet nyújtó, gyalogosvédelem teljes hiányával rendelkező kasznijú autó gondolod, hogy kapna az EU-ban újonnan típusengedélyt?! És ez csak egy szempont. Légellenállás következtében kibocsájtott többlet CO2-ről, ahol szintén grammok számítanak és egyebekről nem is beszéltünk.

Lehet hogy van egy-két fanatikus, aki ilyenért horribilis összegeket is hajlandó lenne kifizetni, de a sorozatgyártás nagyon nem lenne rentábilis.

Ha ekkora üzleti potenciált látsz az európai nosztalgia/retro rajongókban, akkor építs panellakásokat, gyárts Nokia 3210-est, vezetékes telefonokat, faxokat, elektroncsöves, képcsöves fekete-fehér tv-ket! Biztos tömegek fognak kapkodni érte arany áron... Hajrá!

dec. 29. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:
Egy jó példa a restomodra, profi módon injektorossá alakított, 1600-ra tuningolt, kereklámpás lada: https://www.youtube.com/watch?v=bhf-Eygq-2M
dec. 31. 08:37
 17/19 gago77 ***** válasza:
28%
Én nem lennék ellene. Természetesen villanymotorral szerelve (esetleg hibrid-hajtással) kéne megcsinálni és megfelelő biztonsági színvonalra kéne emelni a kasztnit és belteret, hogy legyen esélyed túlélni egy ütközést (pl ne törjön már le a kormány egy frontális ütközésnél!) A beltér a végén így kissebbé válna, a kasztnibabn pedig néhol olyan anyagokat kéne használni ami lényegesen erősebb mint a hagyományos anayagok. A vége egy olyan autó lenne, ami egyáltalán nem lenne olcsó, sem pedig praktikus. Nem vennék meg elegen, hogy megérje a gyártás, jó nagy butka lenne, csakúgy mint a modern EV-k. :)
jan. 2. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:

Németországban akarnak Lada 4×4 alapú terepjárót gyártani

[link]


"Nem nyugodtak bele Németországban, hogy a Lada gyár leállt az autók szállításával, a 4x4-es technikáját felhasználva saját terepjárót akarnak gyártani.

Jurij Posztnyikov Németországban élő orosz üzletember szerint van akkora igény a Lada 4×4 terepjáróra, hogy érdemes megfontolni a helyben történő sorozatgyártást. Már egész konkrét tervekkel is rendelkezik, Magdeburg városában valósítaná meg azt az üzemet, ahol az emissziós előírásoknak megfelelő járművek készülnének."


Nemcsak az én fejemben fordult meg a lada replika gyártás.

Talán a klasszikus kereklámpás szedánokra is lenne mérhető összeurópai igény.

jan. 10. 20:45
 19/19 A kérdező kommentje:
Az orosz, aki németül is tud – Lada 1200 S tuning [link]
jan. 10. 20:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!