Robbantál már le valahol autóval vagy motorral? Hogyan jutottál haza? Hogyan szereztél segítséget?
Én egyszer lerobbantam egy lemerült aksi miatt autóval mikor megálltam hogy beugorjak a postára. Mivel automata váltós ezért nem lehetett csak úgy betolni szóval szóltam valakinek aki közelben lakott hogy jöjjön egy bikakábellel segíteni.
Egyszer robogóval is lerobbantam de szerencsére falun belül voltam így haza toltam. Teljesen elment a kompresszió ezért nem indult be.
Nyaralni mentünk Vonyarcvashegyre, kipakoltunk a szálláson majd elmentünk Gyenesdiásra a termelői piacra enni egyet, mert már nagyon éhesek voltunk. Finom volt a kaja, megettük mindet, na mondtuk akkor irány vissza a szállásra teli hassal, pihenni egy jót meg pertut inni a hosszú, meleg, fárasztó út után meg a szerencsés megérkezésre.
A gyenesi parkolóban viszont nem indult be az autó. Teker-teker, de nem indul. Érthetetlen, ilyen még sosem volt. Kis pihi kell neki is, biztos. 5 perc múlva se indul. 20 perc múlva se. Mi a baja ennek a szrnak? A rozsda akadjon a torkán! És hasonló káromkodások közepette megvártuk a vonatot és azzal visszamentünk a szállásra Vonyarcra.
Apám fogta magát következő nap, felült a vonatra, hazament és elhozta a másik autónkat, miközben lebeszéltük egy vonyarci autószerelővel, hogy bevontatjuk hozzá az autót.
Így is történt, apum szerencsésen megérkezett, életembe először vontattam autót és az autószerelő nagyon-nagyon rendes volt, két nap alatt megcsinálta az autót. Benzinpumpát kellett cserélni. 200 km-t lejárt, semmit nem lehetett észrevenni és utána döglött be.
Autópályán egyszer csak lassulni kezdett az autó, pont két kamiont akartam lehagyni. Szerencsére észrevették, hogy bajban vagyok, és kiengedtek. Pont a leállósávig sikerült kigurulni. A jeges 💩 megállt bennem.
Kiszállítottam a gyerekeket, át a korláton, láthatósági mellényben, ahogy kell. Volt nálunk pokróc, arra ültünk a fűbe, és szerencsére víz is. Nyáron.
Felhívtam az ADAC-t, aztán elvitték a kocsit a szervizig, minket is, meg kaptam bérelt autót, hogy hazajussunk. (140 km). Fizette a biztosítás, utólag.
Nem olcsó, de nem értek az autószereléshez, úgyhogy szükséges. Biztosítás, ADAC tagság, meg egy jó szerelő.
17 évesen első autómmal, kuplung hibás volt, de mentem vele mert pénzem nem volt megcsinálni, benzin meg volt benne hazafele nem vette a sebességet már így egy utcával arrább a parkolóba betoltam, dolgozni kezdtem rá egy hónapra megcsináltattam.
Két éve 3:40-re kellett mennem dolgozni aztán elfolyt a fagyálló, autópályán, lehült feltöltöttem vízzel és beindítottam elgurulgattam vele a legajtóig aztán ott lett hagyva 3 napig ( reméltem ellopják ).
Aztán meg egyszer vezérlés csere után 250km-t haladva egy gyorsításnál elment a vezérlés, kötelen húztak utána az pont a legnagyobb forgalomba elszakadt kitört a ködlámpám mert elszakadt a kötél, (szerencsére csak az ) utána meg hozott haver vonórudat :D
Busszal meg volt sok. Első mentem fel a Mecsekbe és felforrt a víz akkor a Volán darus bevontatott, következő meg Nagykanizsa előtt volt az volt, hogy utasok szóltak fütöl a busz, kiderült gázolaj rácsöpögött a kipufogóra így hát tűzveszély miatt darus huzott be. Egyszer külső telephelyről nem tudtam elindulni mert beindult a busz rá 2 percre leállt. Következő ugyan ott, kifordultam a buszmegállóba és eldurrant a kompresszor csöve.
Jaj, ilyesmik nekem is voltak, mint amit írnak. #6 vagyok.
Egyszere nekem is volt olyan, hogy bedöglött a generátor, kivillant autópályán a töltéslámpa. Ránéztem menüben a rendszerfeszültségre: 12,5 V. De egy dízel autóval minden gond nélkül hazaértem, szerencsére már csak egy 30-40 km volt. Rádiót, utastérventilátort lekapcsoltam. Világítani muszáj volt, mert már sötét volt.
A másik a vízcső. Szerencsére nem durrant el teljesen, csak kidörzsölődés miatt minimális szivárgás volt. Indultam volna, de kiírta az autó a kijelzőre, hogy ellenőrizzem a hűtővíz szintet. És tényleg szint alatt volt! Rátöltöttem. Út közben megint kiírta. Ekkor már egyértelmű volt, hogy valahol fogy. De ez sem volt vészes, 200 km alatt pár deci ment el, bőven volt még a rendszerben.
Egyszer a turbó utána műanyag levegőcső hasadt ki. Az tűnt fel, hogy gázadásra hangosan sziszeg az autó, amit korábban nem csinált. Pályán emelkedőn, meg előzésnél gázadásra kormolt, amit szintén nem csinált korábban. Valamint a fogyasztás is az egekben volt, de hála istennek így is hazahozott.
Nagyjából ezek voltak. Félreállnom a leállósávban még soha nem kellett. Kopp-kopp.
Tudtam róla hogy szar az aksi de "majd kicserélem" persze egyszer csak nem indult el, erdőn keresztül auchanból vettem aksit és vittem vissza a kocsihoz gyalog taxira és aksira nem volt pénzem, ismerős nem volt a közelben busz meg túl nagy kerülő lett volna
Másik alkalommal elszált az összes világítás a céges autón "elvergődtem" egy faluig otthagytam, kolléga jött értem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!