Mi okozhatja a kormány nehéz mozgását hidegen egy teljesen felújított Ford Focus ST-ben?
Egy 2008-as évjáratú mk2-es Ford Focus ST teljes első futómű felújításon esett át, amely során új gyári kormányművet, féltengelyeket, toronycsapágyakat és ATE Ceramic féktárcsákat, valamint fékbetéteket kapott. A lengőkarokat MeyleHD típusúra, a lengéscsillapítókat pedig Bilstein B6-ra cserélték. A szerelés után azonban azt tapasztaltuk, hogy hideg időben a kormányt nehéz kimozdítani középállásból, viszont ez a probléma megszűnik, miután a rendszer eléri az üzemi hőmérsékletet.
A jelenség orvoslása érdekében a szervópumpát működő donoregységre cseréltük, a szervócsöveket is kicseréltük, majd a rendszert alaposan átmostuk három liter olajjal. Ezen felül a kormányszögjeladó cseréje is megtörtént, de a hiba továbbra is fennáll. Van esetleg ötletetek, hogy mit érdemes még ellenőrizni vagy cserélni a probléma megszüntetése érdekében?
Zöld színű FEBI szervóolaj ment bele, gyárival egyenértékű. Szervízben a többi ST-be is ezt tették, nem volt gond eddig sosem.
Igen, megemelve is csinálja.
Egyenes állásból nehézkes kimozdítani a kormányt. Olyan, mintha egyenes állásban lekapcsolna a szervó (elvileg le is kapcsol), és késve kapcsolna vissza, ha kormànyozni akarok.
Kormányösszekötők? Ha tényleg mindent ellenőriztél akkor marad, hogy hibás a gyári kormánymű, előfordul. (új kormányművet kalibrálni kell, megtörtént?)
Én is úgy látom, hogy a jellemző hibaforrásokat már ellenőrizted.
Szervízben csinálták, csak távolról tudtam követni az eseményeket, de mindig kaptam helyzetjelentést.
Futómű beállítás az történt, már kétszer is.
Még azt az infót kaptam, hogy megemelve is észlelhető ez a hiba, de ha a kormányösszekötő le van kötve a csonkállványról, akkor nem, akkor könnyen mozog a kormánymű. Pont ma kezdtem el ezen gondolkodni, hogy esetleg a kormányművön is kell e állítani valamit külön, meg ez megtörtént e ha igen.
Egész pontosan azt lehet érezni, mintha sínpályán menne az autó. Semmi holtjáték. A korábban megszokott erővel nem is lehet ebből az egyenesfutásból kimozdítani. Csak egy korábbihoz képest nagyobb erővel lehet kimozdítani, ha kanyarodni kell. Elég rossz komfortot ad, mert figyelni kell, nehogy túlkormányzás legyen emiatt.
Ráadásul tényleg összefüggés is van a hőmérséklettel, mert ma a 20 fokos garázsból indulva, nem volt annyira vészes a dolog (de kicsit azért fura volt), aztán 1 órát állt a tesco parkolóban és érezhetően lemerevedett.
Köszi az eddigi ötleteket is, hasznos volt.
Szerintem ezeket a kötelező futómű beállítással kapcsolatos dolgokat elvégezték (legalábbis bízom benne), a végső futómű beállítást pedig egy erre szakosodott helyen végezték el.
Hosszas keresgélés után a jelenséggel kapcsolatban egy érdekes videóba ütköztem a youtube-on.
https://www.youtube.com/watch?v=5Zex9-OAQX0
https://www.youtube.com/shorts/eee9eNq9HwU
Itt azt taglalja, hogy a kormányrúd ahol áthalad a tűzfalon az a gumis forgó átvezetés fáradt (vagy szerelés miatt mozdult, deformálódott el). A videó készítő is előtte mindent megpróbáld, de ez lett a megoldás. Már várom, hogy ellenőrizzem (majd január 3 után tudom). Kezdésnek rámelegítek hajszárítóval aztán megnézem van e változás, meg kap egy kis szilikon sprayt. Egy ilyen alkatrész van az átvezetésnél:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!