Mennyire törvényszerű, hogy egy Mercedes fenntartása mindig több, mint egy alacsonyabbra besorolt márka autójáé?
Mennyibe kerül évesen fenntartani 2013 azonos évjáratban, üzemanyag költséget leszámítva egy Mercedes C osztályt, egy Skoda Superbet és az összehasonlíthatóság kedvéért, egy Suzuki Vitarát?
Hallottam már olyat, hogy valaki egy Ford Focusra kellett költsön 1 milliót,3 milliós vételárnnál, de ismerek olyat is aki szinte hibátlanul üzemeltet egy w211-es Mercedest 5 éve, amit a kínálat közepéről vett.
Mi az igazság? Van-e egyáltalán univerzális igazság?
Mennyi pénz kell "legyen a zsebben" egyes autótípusokhoz a C osztály méretkategóriájában karbantartásra évente?
Köszönöm a válaszokat
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha autóvásárláshoz kérsz tanácsot, akkor kellene egy pár információ:
- Mennyi az a keretösszeg, amit a vásárlásra tudsz szánni?
- Havonta mennyi a várható kilométer?
- Mekkora az az összeg, amit havonta rá tudsz szánni?
- Készült-e állapotfelmérés a kiszemelt autóról, megismerhető-e az előtörténete? /ha nem, több milliós meglepetés is érhet/
Első autónak semmiképpen nem vennék Mercedest, valamilyen kisebb, kevés fogyasztású, olcsón fenntartható autót vásárolnék. /Vitara, Scross, Fabia, Clio, Sandero..../
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Első autónak semmiképpen nem vennék Mercedest, valamilyen kisebb, kevés fogyasztású, olcsón fenntartható autót vásárolnék."
Alapvetően egyetértek, nem vitatkozni akarok. De! Attól is függ, mi lesz az autó felhasználása, mire kell. Nem törvényszerű, hogy mindenkinek az első autója hétvégente a discoba futkosáshoz kell. Nekem pl. munkámhoz kellett, napi 500 km autópályára a legelső autóm. Na erre nem biztos, hogy egy öreg lelakott Sandero, vagy Fabia a legalkalmasabb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kedves kérdező..a Mazda nem rozsdásodik, csak nálatok. N
Nekem is volt, karban kell tartani. A szakszerviz pont nem csinál semmit, csak számlát ír. Az alváz, és üregvédelem eleve saját kivitelezésben. Akkor a rozsda messze elkerüli.
A mostani Suzukim is hibátlan, igaz két évente alváz és üregvédem(már-már felesleges túlzás)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Felmerültek jogos kérdések ezeket megválaszolva
Éves futás 20.000 km körülbelül, amiből 5-6 ezer város. Ebből "hasznos km" körülbelül 14.000.
Első autó, nincsenek fenntartási tapasztalataim
Vásárlási keret 3-4 millió forint.
Éves fenntartási keret 700.000 Forint különösebb gond nélkül.
Üzemanyag költségek nelkül, de nem belekalkulálva váratlan kiadást, mint pl albérlet váltás
Ha ilyen 300-400 ezer forintból szervizelhető egy jól karbantartott példány évente átlagosan, akkor ez az autó különösebb nehézség nélkül fenntartható.
Nyilván pályakezdőként több dolgot kalkulálnom kell és ezért fontos a költségek szintjének jó belövése.
Az albérlet emelkezdhet, de a fizetésem is május körül.
Minden ki van számolva excel táblában, megtakarítás és semmiről nem lemondásos számítás amit fent írtam.
Tetszik ez az autó, kedvelem a márkát, boldoggá tenne.
Talán még 24-26 évesen ezt a viszonylagoosan érzelmi döntést megengedhetem magamnak, viszont úgy gondolom még valamennyire racionális autó is a helyzetemben.
Ki tudnék egyezni magamban egy jó állapotú w203-mas mercedessel is, annak a fenntartása nem tudom mennyivel alacsonyabb, de a vetelára legalább 1-2 millióval az.
Úgy gondolom ott már nem igazán érhet kellemetlen meglepetés a fent leírt keretekkel
Mit gondoltok?
Voltak nagyon értékes válaszok voltak eddig is, amit köszönök
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!