Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire törvényszerű, hogy...

Mennyire törvényszerű, hogy egy Mercedes fenntartása mindig több, mint egy alacsonyabbra besorolt márka autójáé?

Figyelt kérdés

Mennyibe kerül évesen fenntartani 2013 azonos évjáratban, üzemanyag költséget leszámítva egy Mercedes C osztályt, egy Skoda Superbet és az összehasonlíthatóság kedvéért, egy Suzuki Vitarát?


Hallottam már olyat, hogy valaki egy Ford Focusra kellett költsön 1 milliót,3 milliós vételárnnál, de ismerek olyat is aki szinte hibátlanul üzemeltet egy w211-es Mercedest 5 éve, amit a kínálat közepéről vett.


Mi az igazság? Van-e egyáltalán univerzális igazság?


Mennyi pénz kell "legyen a zsebben" egyes autótípusokhoz a C osztály méretkategóriájában karbantartásra évente?



Köszönöm a válaszokat



dec. 14. 12:40
1 2
 11/19 Farkas999 ***** válasza:

Ha autóvásárláshoz kérsz tanácsot, akkor kellene egy pár információ:

- Mennyi az a keretösszeg, amit a vásárlásra tudsz szánni?

- Havonta mennyi a várható kilométer?

- Mekkora az az összeg, amit havonta rá tudsz szánni?

- Készült-e állapotfelmérés a kiszemelt autóról, megismerhető-e az előtörténete? /ha nem, több milliós meglepetés is érhet/

Első autónak semmiképpen nem vennék Mercedest, valamilyen kisebb, kevés fogyasztású, olcsón fenntartható autót vásárolnék. /Vitara, Scross, Fabia, Clio, Sandero..../

dec. 15. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

"Első autónak semmiképpen nem vennék Mercedest, valamilyen kisebb, kevés fogyasztású, olcsón fenntartható autót vásárolnék."


Alapvetően egyetértek, nem vitatkozni akarok. De! Attól is függ, mi lesz az autó felhasználása, mire kell. Nem törvényszerű, hogy mindenkinek az első autója hétvégente a discoba futkosáshoz kell. Nekem pl. munkámhoz kellett, napi 500 km autópályára a legelső autóm. Na erre nem biztos, hogy egy öreg lelakott Sandero, vagy Fabia a legalkalmasabb.

dec. 15. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
3 év alatt 12 Ft/km márkaszervizdijjal Kb.100Ft 1 megtett km az 5éves alsóközépkategóriás autómnál amivel eddig semmi gond nem volt. Használt jó állapotú Mercedes szervizdija éves szinten szerintem 25Ft/km lazán lehet.
dec. 15. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
34%

Kedves kérdező..a Mazda nem rozsdásodik, csak nálatok. N

Nekem is volt, karban kell tartani. A szakszerviz pont nem csinál semmit, csak számlát ír. Az alváz, és üregvédelem eleve saját kivitelezésben. Akkor a rozsda messze elkerüli.

A mostani Suzukim is hibátlan, igaz két évente alváz és üregvédem(már-már felesleges túlzás)

dec. 22. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
Nem törvényszerű! Előző Opelemre is azt mondták, hogy filléres fenntartású autó. Ehhez képest 1 db lengéscsillapító 200.000Ft! IDS+-os adaptív csillapítású, utángyártott nincs. 1 db üres fényszóró 250.000 Ft, még csak nem is ledes, hanem még xenon, igaz kanyarkövetéses. (Hella, a gyári ugyanez csak drágább dobozban jön.) Stb... Szóval mondjuk egy legalapabb A-s mercihez nem gondolom, hogy ennél nagyságrendileg drágább lenne minden. Igen, ez két szélsőség, de emiatt nem jó általánosítani, hogy az Opel filléres, a Merci meg viszi a folyamatosan a milliókat. A konkrét autót kell nézni!
dec. 22. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
#15 a "dobdmárkiezaöregszarrt!" jellegű kocsimba 4 gátló volt 3 éve 55ezer. meg vettem tarcsiba egy pár vattaúj fényszórót 17 ezerért. :D :D
dec. 22. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
#16, én se új, vagy pár éves autóról írtam, 2005-ös évjárat! Gondolom a te gátlód sima, nem elektronikus adaptív csillapítású, a fényszóród meg sima fix halogén. Ez a különbség oka! Nagyon nem mindegy! Ha valamiből ritkább extrább komponens van az autódban, amivel nincsenek rogyásig a bontók, azt kihasználják vaskosan, a filléres "dobdmárkiezaöregszarrt!"-hoz is arany árat kérnek.
dec. 22. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:

Felmerültek jogos kérdések ezeket megválaszolva


Éves futás 20.000 km körülbelül, amiből 5-6 ezer város. Ebből "hasznos km" körülbelül 14.000.


Első autó, nincsenek fenntartási tapasztalataim


Vásárlási keret 3-4 millió forint.

Éves fenntartási keret 700.000 Forint különösebb gond nélkül.

Üzemanyag költségek nelkül, de nem belekalkulálva váratlan kiadást, mint pl albérlet váltás



Ha ilyen 300-400 ezer forintból szervizelhető egy jól karbantartott példány évente átlagosan, akkor ez az autó különösebb nehézség nélkül fenntartható.



Nyilván pályakezdőként több dolgot kalkulálnom kell és ezért fontos a költségek szintjének jó belövése.


Az albérlet emelkezdhet, de a fizetésem is május körül.


Minden ki van számolva excel táblában, megtakarítás és semmiről nem lemondásos számítás amit fent írtam.


Tetszik ez az autó, kedvelem a márkát, boldoggá tenne.

Talán még 24-26 évesen ezt a viszonylagoosan érzelmi döntést megengedhetem magamnak, viszont úgy gondolom még valamennyire racionális autó is a helyzetemben.



Ki tudnék egyezni magamban egy jó állapotú w203-mas mercedessel is, annak a fenntartása nem tudom mennyivel alacsonyabb, de a vetelára legalább 1-2 millióval az.


Úgy gondolom ott már nem igazán érhet kellemetlen meglepetés a fent leírt keretekkel


Mit gondoltok?


Voltak nagyon értékes válaszok voltak eddig is, amit köszönök

dec. 23. 20:30
 19/19 anonim ***** válasza:
32%
Nem bántásból írom, de ha ilyen "kiszámolós" alapon akarod berendezni az életedet, akkor inkább NE vegyél autót.
dec. 23. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!