Az normális, hogy ilyen gyakran olajat kér?
Használok egy 2018as Octavia-t (2.0 TDI) mint céges autót.
116 ezer km-t ment.
Amióta nálam van, 9 hónapja, már többször kért olajat.
És nekem úgy tűnik, mintha rosszabbodna is.
Mikor először vettem neki, összesen 12 ezer kilométerre elég volt neki az 1 liter olaj (2x fél literes részletben lett bele töltve, 6 ezer km-enként kérte).
A második alkalommal mikor vettem 1 litert, az már csak 6 ezer km-re volt neki elég (ezt mondjuk sok részletben töltöttem bele, mindig csak keveset, amikor épp kérte, 2-2,5 decit.
A flotta kezelő azt mondja, valami baja van, mert egyáltalán nem szabadna még olajat kérnie egy ilyen autónak.
Én ismerősöm szerint pedig dízel kérhet még ennél gyakrabban is.
A kollégáimat is kérdeztem, nekik már a legújabb Octavia-k vannak, és néha ők is töltenek bele olajat, szóval akkor talán nem abnormális.
De pl. van a családban egy 18 éves benzines Octavia, az eddig életében 1x kért csak olaj utántöltést, 3 évvel ezelőtt.
De gondolom a dízel más.
A modern benzin és diesel motoroknál is normális az olaj utántöltés. Annyira igyekeznek lecsökkenteni a hengerfal és dugattyú közötti súrlódást a fogyasztáscsökkentés érdekében, hogy bele van kalkulálva az üzembe hogy minden ütemnél egy kis olaj amit a lehúzó gyűrű már nem tud eltávolítani elég a hengerben.
Ennek semmi köze ahhoz a fajta olajfogyasztáshoz ami régi motoroknál a kopásból és tömítetlenségből eredt.
Nem normális.
Gondolom az előző használók tipikus "céges octavia" stílusban vezették.
Hidegen széttaposták, friss olajat meg 30 ezrenként látott a márkaszervizben (jó esetben).
Nem a súrlódás, meg mindenféle konteó miatt zabálja az olajat, hanem mert egyszerűen gagyi anyagból van összerakva.
2015-ös most szétszedett autó, még csak jelzés sincs a gyári dugattyúgyűrűn.
Végek között vagy 1mm hézag, futott a motor vagy 170 ezret.
Ment bele német Mahle.
Dehogy normális, az előző 2019-es volt (MKIV), egyik se kért olajat cserék között a többi céges közül sem, pedig volt 80-230k km között minden, mikor leadtuk már. Az új 2024-esnél meg még nyilván bejáratós mindegyik, de szintén nincs olajprobléma senkinél.
De most tényleg inkább hiszel a neten szakértővé képződött jóskapistának, mint a flottakezelőnek?
Írásban legyen meg, hogy te jelezted az olajproblémát, de a flottakezelő elutasította javítást, mert szerintük ez normális. Aztán kész. 2018-as autó, jó eséllyel egy éven belül úgyis kicserélik...
Köszönöm a válaszokat, ment a zöld pipa mindenkinek.
Én 0w30-at szoktam bele venni.
Már megrendeltem az új ugyanilyen autót, úgyhogy valamikor jövőre megkapom.
Kíváncsi vagyok, az majd hogy kér olajat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!