Az autószerelők miért ilyen bunkók ebben az esetben?
Tisztelet a kivételnek! De 98%-ban ezt tapasztalom. Röviden: kérsz árajánlatot egy munkára. Egy órára felszámol 20-25e Ft munkadíjat. Ez teljesen oké, hiszen adózik belőle, fent kell tartani a műhelyt, drága a célszerszám, szoftverek, stb-stb. De az alkatrészeket is bőven dupla áron számlázzák, mint amennyiért az utcáról beesve megkapod a boltban. És most nem a bontott, meg no-name, ridex és társai gyenge minőségű vackokról beszélek. Pontosan ugyanaz a márka, ugyanaz a cikkszám!
Mikor rendes akarsz lenni, hogy legalább visszajelezz, hogy köszönöd, nem kéred, még neki áll feljebb, bunkó módon elkezd személyeskedni... Ez mire jó?!
Még az is oké, megértem valamilyen szinten, hogy van akinek az egyszeri lehúzás jobban megéri, mint a kis haszonnal rendszeresen, évtizedekig visszajáró elégedett ügyfél. De miért nem lehet elfogadni és bunkó kioktató stílusra váltani, mert van akinek ennyit nem ér a munkája, megoldja másképp? A boltban sem kezdenek el velem kötözködni, mert a krumplit nem a Sparban, hanem a Tescoban veszem.
Az árajánlatot kifizetted?
Ha nem, akkor teljesen normális hogy bunkó. Én is az lennék ha küzdök vele, aztán rámteszed a telefont.
11-es, akkor jelezze előre, hogy az árajánlat is pénzbe kerül.
Akkor én már árajánlatot sem kérnék tőle.
Egy ház építésénél elfogadom, ha a kivitelező pénzt kér az árajánlatért, mert ezer és egy tétel van benne, amihez neki át kell olvasnia a terveket és nem keveset számolnia hozzá.
Autónál egy konkrét hiba kijavításához adott árajánlatért pénzt kérni abszurdum. Én nem is találkoztam ilyennel soha, még márkaszervizben sem. A tipikus eset az volt, hogy a szerelő ott helyben, két másodperc alatt saccra megmondta kb. mennyi az alkatrész, hozzá mennyi a munkadíja és megvolt a végösszeg. Olyan előfordult, hogy az alkatrészre azt mondta kb. 70-75e Ft és lett 78e, na bumm.
Egyébként ezt a nagy árajánlat-kérést se értem. Nekem van egy bejáratott autószerelőm, egy bejáratott autóvill. szerelőm és egy bejáratott karosszéria-lakatosom. Bármennyit mondanak, náluk csináltatom, mert őket ismerem és tudom, hogy megbízhatóan és normális áron dolgoznak. Ami nem azt jelenti, hogy náluk olcsóbb ne lenne.
Ez nálam kb. olyan bizalmi dolog, mint hogy a fogorvosomhoz is ragaszkodom, akkor is, ha van nála olcsóbb a városban.
"Nekem van egy bejáratott autószerelőm, egy bejáratott autóvill. szerelőm és egy bejáratott karosszéria-lakatosom. Bármennyit mondanak, náluk csináltatom, mert őket ismerem és tudom, hogy megbízhatóan és normális áron dolgoznak. Ami nem azt jelenti, hogy náluk olcsóbb ne lenne.
Ez nálam kb. olyan bizalmi dolog, mint hogy a fogorvosomhoz is ragaszkodom, akkor is, ha van nála olcsóbb a városban."
Ezzel én is hasonlóan vagyok. Csak valahol el kell kezdeni megkeresni azt a megbízható szerelőt, akihez aztán évtizedekig tudok járni. Egyelőre még nem találtam meg. Megkeresni pedig úgy tudom, hogy találomra bekopogtatok, aztán meglátom hogy dolgozik. Más módszerről nem tudok.
Engem sem a legolcsóbb ár érdekel. Nem érdekel, ha valamivel többet kér. De amikor egyértelműen hülyének és fejőstehénnek néznek, azt nem kedvelem.
A fentiek fejleményeként: ma kértem árajánlatot a helyi márkaszervizben. Általában megvan a véleményem a márkaszervizekről. Itt is volt már rossz tapasztalatom. (Garanciaidő alatt kénytelen voltam oda járni.) És tisztában vagyok vele, hogy ez egy szélsőséges eset. De! Egy fillért nem kértek az ajánlatért. Kb 2 perc munka volt a munkafelvételen, amiben benne volt a nyomtatás is. Ugyanarra az autóra, ugyanarra a munkára, gyári alkatrésszel olcsóbb(!!!) ajánlatot kaptam, mint az út melletti kis sufnis, hőbörgő, káromkodó, lehúzós paraszt szerelőnél, AZ-s, meg Mannolos cuccokkal. Jövő hét hétfőre kaptam is időpontot. A konzekvenciát vonja le mindenki maga!
"11-es, akkor jelezze előre, hogy az árajánlat is pénzbe kerül."
Ha nem jelezte előre, akkor jogos a kérdező felháborodása. Nem tudom jelezte-e, nincs kedvem végigolvasni Kérdező litániáit, bocs.
"Akkor én már árajánlatot sem kérnék tőle."
Pontosan ezért kérünk az árajánlatért pénzt!
Az ilyen filléreskedő alakokat lehet kiszűrni. Havi 10-20 órát is elcseszek árajánlatok írására. Ha megfelel neki akkor úgyis nálam rendeli meg amunkát és az árajánlat árát levonom. Ha pedig csak az időmet rabolta, legalább kifizette.
"Ha nem jelezte előre, akkor jogos a kérdező felháborodása."
Ha úgy egyezünk meg, akár csak szóban, hogy valamiért fizetek, természetesen ki fogom fizetni. Eszembe nem jutna ilyen esetben nem fizetni! :O A becsületem többet ér 100, vagy 1000 Ft-nál. A feltételezést sem értem... de úgy látszik mindenki magából indul ki.
És a telefonhívás, amiért visszahívtam, hogy visszajelezzek, mert alapvető udvariasságnak tartottam, hogy nem csak sunnyogok, hanem szólok, hogy mi a helyzet, is volt vagy 40Ft. Képzeld, nem vertem az asztalt követelve, hogy fizesse ki!
Az mondjuk eszedbe sem jutott hogy amikor odalépett a telefonhoz a nadrágja a bal heréjét a combjához nyomta? Nagyon tud ám ez fájni!
Vagy csak simán szarnia kellett, mert bezabált töltöttkáposztából előző este.
Akihez vinni szoktam ő számlás, 20.000/óra, márkaszervízben 26.000/óra.
Mindig kérek árajánlatot, együtt választjuk ki az alkatrészeket, mindent átbeszélünk. Volt olyan, hogy nem ment minden egyszerre, anyagilag sok lett volna. Soha nem emelte fel a hangját, nem sértődött be, mosolygós, kedves baráti hozzáállása van az ügyfelek felé.
Fejleszti a műhelyét, folyamatosan képzi magát és az alkalmazottjait.
Nem húzza húzza le az ügyfelet.
Régebben voltak olyan szerelők, akiknek a kezébe nem autó, sokkal inkább lovasszekér való. Inkább az eke szarvát fogja a szántóföldön, mint a villáskulcsot. Ezek nagyon hamar "csődbe" mentek. Az egojuk, szájuk nagy volt, tudás kevés. Nem tudtak versenyben maradni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!