Egy '70es évekbeli amerikai izomautót ha vesz valaki, az árán kívül mekkora költség?
Csak a kiváncsiság miatt néztem meg a corvetteket, van egy pár hahu-n. Amire a nyálam is csorog azok ilyen 6-10 millióért már vannak. Szerintem az nem pénz egy ilyen autóért. DE biztos nem merül ki ennyiben a dolog. Leírás szerint kitűnő állapotban, van amelyikhez oda van írva, hogy OT vizsgára is alkalmas.
Aki kicsit benne van, ért hozzá, felvilágosítana, ha mondjuk én egy fellángolásból megvennék egy ilyen autót, mi pénz lenne rá költve szerintetek évente?
A fogyasztáson kívűl...tudom, hogy 30litert megeszik.
Az alkatrésszel vannak a legnagyobb gondok mert alapból rohadt drágák hozzá és ugye jó eséllyel Amerikából kell venned.
Erre rá jön a nem éppen olcsó szállítás + vám.
Aztán ha otthon nem tudod magadnak szerelni akkor sok sikert szerelőt találni aki elvállalja.
Ha el is vállalják jó eséllyel felárral.
Olcsóbb fenntartani az tény de az sem olcsó mulatság...
De a 2 "autó" nagyon más 😅
A porsche már kanyarodni is tud meg megállni.
Ha esetleg valaha arra vennéd a fejed, hogy régi amcsi izomautot vennél előtte érdemes elmenni egy élményvezetésre....
Nem mindenkinek jön be, hogy gyengék a fékei és bénák a kanyarban.
A motorhang kárpótol cserébe az tuti 🙂
Vezettem amcsi v8 régit... Egyenesben jó volt, meg gyorsulni vele, csak megállni meg kanyarodni ne kelljen 😅
A Corvette nem izomautó.
Izomautó pl. a Camaro, a Mustang, a Challenger, a Charger, a Cuda, stb.
A fenntartásuk nem olcsó (Corvettenek sem). Nagy fogyasztás, drága alkatrészek, szervízigényesek, a javításukkal is kevesen foglalkoznak, tehát emiatt is drágább, és ahogy fentebb írták, egyenesben tudnak menni, de a kanyarodás nem az erősségük.
Nekem nagy kedvencem a '69-es Camaro, de a '70-es évek beliek is nagyon tetszenek, de a régi Mustangok is, de ésszerű érvek nem szólnak mellettük. Ha mindenáron élményautót akarsz, akkor már inkább a Porsche, bár az sem olcsó. Megfizethető élményautót a japán rizsrakéták között találsz.
Attól függ, hogy már honosítva van az autó és forgalomba helyezve, vagy csak behajóztatták és most amerikai papírokkal vár vevőt.
Ha megvannak az érvényes magyar papírjai, akkor ugyanúgy néz ki minden, mint bármely más autónál. Neten van kalkulátor, beírod az adatait, kiírja mennyi az átíratás, plusz alkuszi kalkulátorral tudsz biztosításra összeget nézni.
Ha nincsenek magyar papírjai, akkor nehéz megmondani, mert az EU törvények értelmében EU-n kívül gyártott autókból csak euro 6-osat lehet honosítani és forgalomba helyezni, azaz 2014 utánit. Te saját magadtól ha veszel egy ilyet, soha a büdös életben nem fogod tudni közúton használni. Vannak erre specializálódott cégek és vállalkozók, akiknek ismeretségeik is vannak, illetve ismerik a bürokrácia releváns szegmenseit, ők tudnak intézni mindenféle engedélyt és igazolást, amikkel megoldható a honosítás és forgalomba helyezés, de ugye itt jön a kiszámíthatatlan tényező: hogy emiatt mennyit kéne trélereztetni az autót ide-oda-mindenfelé, mennyit kérnek el az ügyintézésért, érvényesek-e az amerikai papírjai vagy pedig már azok is lejártak, milyen engedélyek és igazolások kellenek ahhoz a konkrét autóhoz és azoknak mi az ára, OT-ként vizsgáztatod vagy sem, na meg hát az sem mindegy, hogy 5L-es, vagy 7.4L-es verzióban veszed. Nagyon sok ismeretlen tényező, de minimum félmillióval számolni kell. Ha ennél pontosabb infót akarsz, akkor rögtön felkereshetsz szimpla érdeklődés céljával egy ilyen céget. Kétlem, hogy itt bárkinek lenne ilyen tapasztalata, bár lehet tévedek.
4-es! De a külső meg a motorhang tuti, hogy kárpótolná az embert. Egyszer egy amcsi autós műsorban az egyik szerelő úgy nyilatkozott, hogy az egész világ irigy ránk, mert mi ilyen autókat tudtunk gyártani és talán van benne valami...
Atlantic Motors Kft. (Budapest)
Rockauto.com
Szerintem egyik sem a drága kategória. Persze olyan üzletek is vannak, ahol egy féktárcsa 50 ezer Ft.
Az amerikai autózás nem csak azért jó kapcsolatépítő hobbi, mert együtt lehet kocsikázni találkozókon, hanem azért is, mert segítjük egymást, például információval: mit hol érdemes venni, mit hogyan lehet otthon is szerelni, a nagyobb javításokkal kihez érdemes vinni a kocsit stb.
#7 ez egyéni preferencia és ízlés kérdése. Én minden típusú motorban megtalálom a szépséget, és mindegyiknek van előnye és hátránya is. A sor4 is elképesztő tud lenni, amikor 7-8ezres fordulaton pörög. :)
A külső pedig szintén ízlés dolga. Nekem mondjuk pont tetszik az izomautók külseje, de imádom a bukólámpás japán ikonokat is. :)
Egy amerikai meg persze, hogy ezt mondja. :) Az olasz meg azt, hogy a Pininfarina által tervezettek a legszebbek. :) Egy japán pedig a szigetország autóira a legbüszkébb. :)
9-es! Valójában japános vagyok csak nehéz elmenni az amcsi autók karizmája mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!