Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kormánymű fogasléc meg van...

Kormánymű fogasléc meg van kopva az autón, kopog néha kátyúknál. Felújítás vagy bontott a jobb megoldás?

Figyelt kérdés
Ugye felújításnál utángyártott alkatrészekkel dolgoznak, amivel már sajnos megjártam párszor, pár hónapot bírt aztán megint rossz lett kerékcsapágy, de a bontott meg lutri. Árban szinte ugyanaz. Azt a megoldást szeretném választani, amivel sok-sok évig utána jó lesz.
dec. 3. 21:46
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

Azért ezt "látni kéne", hogy a fogasléc sérült vagy a persely kopott-e ki a kormánymű házban. Azért sokszor csak a perselyezése sérül és az nem egy ördöglakat, és nem is drága.

A fogasléc sérülése általában nagy holtjátékot/változó kormány nehézséget okoz a perselyezés szokott kopogó hangot és Lóránt okozni.

dec. 3. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
lógást okozni*
dec. 3. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Nekem a 91-es gyártású sz.-romban is már műanyag perselyes kormánymű van, az előző típusban pontosan ugyanaz van(1986), csak bronzperselyekkel....

Már 1991-es ben is a hülyeségen gondolkodtak.


Kidöglenek ezek a kormányművek, ha kiszárad belőlük a zsír. Azok bírják, amik anyagból vannak, még szárazon is.


Lehet a bontott is jó, csak meg kell nézni, és agyonzsírozni.

dec. 4. 04:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:

A legtöbb "új" is felújított cseredarabos. Adnak egy felújítottat, te cserébe odaadod a régi rosszat, utána azt is felújítják és majd eladják másnak. Mivel felújítottat kapsz, ezért jóval olcsóbb, illetve amikor visszaadod a te régi rossz kormányművedet, akkor a betétdíj árát is visszakapod (általában 20-40 ezer körüli összeg). Lehet venni full újat is, de az horror ár, nem éri meg.


Szóval igazából mindegy melyik opciót választod, ígyis-úgyis felújított lesz a vége. A különbség csak annyi, hogy ha veszel egy felújítottat akkor rögtön rakhatod is össze, ha meg a sajátosad újítattatod fel, akkor arra várni kell.

dec. 4. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Szerintem is a persely lehet rossz. Ilyet nem láttam sehol hogy cseredarabos felújítás, hisz ennél a típusnál ez nem típushiba, szóval 2 opció van. Egy kis infó az autóról először is, 500 ezer km van benne, valószínűleg még a gyári kormánymű. Az autó maga nagyon jó állapotú, mert nem nagyon van olyan alkatrész ami nem lett felújítva vagy cserélve. Szóval mindenképpen megtartom az autót. Az egyik opció felújítás kormánymű felújítónál, de akkor ugye ezt megcsinálják és nincs garantálva, hogy a gömbfejek nem mennek tönkre, hisz 500 ezer km. Ez úgy nézne ki, hogy kb. 60 ezer ft + futómű állítás. A másik opció a bontott kormánymű, abból 13 ezerért találtam, el kéne menni érte plusz nagy nehezen találni egy szerelőt aki vállalja is a berakást. Szóval tippre 45-50 ezer ft lenne a vége + futómű állítás. Szóval értitek miért vacilálok. Nem nagy összeg egyik sem, de akkor is a jobbat szeretném választani, amivel jó ideig nem lesz baj, mert utálok szerelőhöz járkálni.
dec. 4. 11:51
 6/16 anonim ***** válasza:

#5 És mi köze van a cseredarabnak a típushibához? Turbók, generátorok, kormányművek cseredarabosan működnek. És a cseredarabos felújított kormányművet új axiálokkal adják, új porvédőkkel, stb.


Ez a legjobb opció. Gyári felújítás, szóval megbízható + garanciás, kiszállítják, régi ki, másik be, kész. Nem kell a felújító műhelyre várni, meg ilyenek.

dec. 4. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
#6 Rendben, akkor segíts ilyet találni Budapesten, mint írtam én nem találtam.
dec. 4. 12:20
 8/16 anonim ***** válasza:
#7 Alkatrészboltnak hívják. Bármelyik, amelyik neked szimpatikus.
dec. 4. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:
#8 Unix DRI 100.000 ft+beszerelés+futómű állítás és akkor van egy fos utángyártott benne. Na köszi ez az opció kilőve.
dec. 4. 13:36
 10/16 anonim ***** válasza:
40%

#9 Ja értem már mi a gond. Hát ez esetben elnézést kérek, de akkor minden autószerelő nevében egyetlen dolgot kérek tőled: amikor kiválasztod a lehető legolcsóbb megoldást, aztán befürdesz vele és a végösszeg magasabb lesz, mintha elsőre normális döntést hoznál fillérbaszás helyett, akkor minket ne keress majd, egyikünket se, mert más f*szsága után nem szeretünk dolgozni. Ha neked az olcsó megoldás kell és veszel egy bontottat, amiben 500e helyett csak 480e km van, aztán jövő héten szétfossa az olajat, na majd akkor is az olcsóbb megoldást válaszd és cseréld ki magadnak. :)


A DRI gyári felújított nyilván fos, bezzeg amelyik 30 évet futott ugyanazzal az olajjal, amelyiket gyártáskor beleöntötték, na az a fasza. Ja és a kettő közül az utóbbi nem csak megbízhatóbb, de a garanciát is ahhoz adják, ugye? Ja biztos igazad van. 😂


Ódákat zengtél róla, hogy jaj milyen szuper autód van és mindent kicseréltél rajta, de egy rohadt kormányművet már nem tudsz venni alá, helyette 6 ezer forint miatt rágódsz bontott, meg sufnifelújítás között? Teljesen hihető. Mondd meg nyugodtan, hogy egy szakadt hulladék. Aztán menj és vegyél egy buszbérletet, az való a pénztárcádhoz.

dec. 4. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!