Amikor az autósok a szabadsággal érvelnek nem demagóg ez tőlük?





Mert az alternatív közlekedési eszközök nagy része béklyóba ver. Kérdezz meg bárkit, aki élete első 20-30 évében mondjuk biciklizett meg gyalogolt és utána letette a jogsit.
A gyalogos és kerékpáros közlekedés támogatásának semmi köze a zöldítéshez - kérdezz meg egy kerékpárost, hogy szeretne-e e platánfákat a bicikliút közepére. Hát nem szeretne - ő is egy nyíl egyenes, más közlekedőktől mentes sávot szeretne ahol lehet haladni. Egy szép nagy aszfalttengert.





Mert mindenkinek az a szabadság utolsó bástyája, aminek az elvételét a mindennapokban a legjobban megérezné. És az 1-es nagyon jól elmondta, hogy nem az a zöldítés, hogy mindenhova kerékpársávot csinálok, ráadásul ezekkel az oszlopokkal, hogy még ha SENKI nem jön ott, szabályos motoros is beragadjon a sorba, mert nem fér el.
Zöldítés az lenne, ha tényleg zöldterületek lennének, és gyalogos-kerékpáros zónák ami nem csupa aszfalt és beton. Persze a gyalogos-kerékpáros zónában meg a lakó-pihenő övezetekben nekem a szabadságomat pl. az sérti, hogy ezeket elvileg úgy kell kezelni, hogy a kerékpárosé és a gyalogosé az egész, de gyalogosként meg sem moccanhatsz anélkül, hogy ne legyen halálfélelmed a kerékpárosok miatt. Tehát ott meg a kerékpáros a gonosz, ahogy a kerékpárosnak az autós.





Adok egy feladatot. Én már tudom a választ, mert ez a go-to példám, de ne nekem higgy, inkább nézd meg magad.
Az én kedvenc helyem az országban a Mátrában van, Sástón szoktam megállni és onnan túrázni. Na, nézz egy tömegközlekedős túrát oda. Vedd figyelembe az alábbiakat:
1) Milyen sűrűn megy járat?
2) Kell-e átszállni?
3) Mennyi a menetidő oda-vissza?
4) Mikor indul az utolsó járat hazafelé?
5) A járatokat figyelembe véve, mikor kéne indulnod reggel, mikor érnél haza este és ez mennyi szabadidőt hagyna neked a túrázásra?
Én leírom, hogy ez nekem hogy néz ki autóval, egy konkrét példát mondok 2 évvel ezelőttről: délelőtt 9-kor találtam ki, hogy talán menni kéne, még tűnődtem egy kicsit, 11-kor indultam el, fél 1-kor ott voltam, saját igényein szerint jártam egy jót, 4-kor indultam haza, 6 előtt otthon voltam.
Az én példámat hasonlítsd össze a kérdéseimre kapott válaszaiddal. Aztán beszélgessünk... 😉





Azért mert egyik oldalról valóban az autózás a szabadság "utolsó bástyája" a hétköznapi emberek számára.
Gyalogolni limitált távolságot tudsz, időigényes és erősen befolyásolja a komfortot az időjárás.
Bicikli, motor szezonális dolog, szintén limitált távolsággal és kényelemmel. Plusz ott sem hagyhatod az utcán mert viszik a c-k.
Tömegközlekedés meg erősen változó, de inkább negatív tényező. Sok helyen az utazóközönség szintén c-kből áll, egyszerűen nem vagy biztonságban mellettük. Főbb villamos, metró és vasútvonalakon még csak-csak oké a dolog. Mindenhol máshol gyakorlatilag felejtős.















Magyarországon ez kb csak Budapestre lehet érvényes, mert a vidéki nagyvárosokban alig vannak ilyen problémák, lehet majdnem mindenhová kocsival eljutni.
Sajnos a magyar nagyon lusta, sokan a wcre is kocsival járnak.
Én bpesten élek, hétköznap nem is használom az autót, kb bárhová eljutok ésszerű időn belül bkk-val, nyáron meg biciklivel.
Szóval ez csak lustaság és státusszimbólumozás kérdése.
Mellesleg elfelejtik hogy tőlünk nyugatabbra sokkal durvább a helyzet, ott a nagyvárosokban olyan korlátozások vannak hogy ijaj, szóval ja, demagógia.





"Szóval ez csak lustaság és státusszimbólumozás kérdése"
Szerintem ebben nincsen semmi "státusszimbólumozás", egyszerűen csak az esetek nagy részében kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb az autó, mint bármi más.
A lustaság megint érdekes kérdés. Időt spórolni lustaságnak számít? Mert én szeretem hasznosan eltölteni az időmet a lehető legkevesebb holtidővel. Ha a tömegközlekedés gyorsabb használom azt, de általában nem gyorsabb.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!