Mit jelet a sport futómű?
Figyelt kérdés
Egyes autóknál vannak felszereltségek, és soknál olvastam hogy sport futómű van alatta.
Engem az érdekelne hogy miben tér el ez a hagyományos futóműtől? Mert én csak azt vettem észre hogy az ilyen kocsik úgy ráznak hogy csak na, minden kis bukkanót megérzel benne. De gondolom nem csak a rugók kemények...?!
2010. nov. 6. 09:10
11/16 A kérdező kommentje:
Akkor gondolom ha gyári a futómű, akkor a felújítás / javítás sem olcsó... mert akkor a sport cuccokat kell megvenni hozzá, nem a széria cuccokat amit az alap autóhoz adnak ugye?
2010. nov. 7. 10:00
12/16 anonim válasza:
18:51vagyok
én egyszer cseréltem a komplett futóművet
(rugók, lengéscsillapítók, kormányösszekötő, trapézkar, stabilizátor) tehát mindent, és 240.000ft-ra jött ki (szerelést is beleszámítva)
De általában ha az ember egyszer kipróbál egy normális sport futóműves autót normális utakon, szerelmes lessz belé :D
13/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm :)
Hát igen ahogy mondani szokták, mindennek ára van :))
2010. nov. 10. 21:44
14/16 anonim válasza:
Nekem BMW E46 Compactom van és Sport futómű van alatta és nagyon pöpec 100km/h is be tudok venni egy hosszabb kanyart. És az enyém egyáltalán nem ráz, Skoda fabia -nál sokkal jobb az útfekvése.
15/16 anonim válasza:
A sportfutómű az átlagos, megszokott futomuhangolastol eltérően jobb úttartást biztosít. Ültetett rugokat építenek be, amelyekhez feszesebb lengéscsillapítókat kell beépíteni a megszokott, puhának érződő hangolású lengéscsillapítók helyett. (Ezért érződik feszesebbnek, rossz úton viszont pattogósabbnak az autó. Rossz úton a feszesebb futómű miatt többet van levegőben a kerék, így nincs annyi tapadás az utfelulettel.) A puha lengéscsillapítók gyorsabban elérik a vegpontjukat, így könnyen felütnének. Emellett beepithetnek a hajtott tengelyre olyan differenciálművet, amelyet arra terveztek, hogy egyenletesebb nyomatekelosztast biztosítson a hajtott kerekeken, így nagyobb tapadást elérve gyorsabb legyen kanyarban, de leginkább kanyarból kigyorsításnál az autó.
16/16 anonim válasza:
Utolsó válaszoló vagyok. A legfontosabb hozadéka ezeknek a változtatásoknak, hogy lejjebb kerül az autó súlypontja, így kisebb a súlypontathelyezodes minden nem egyenes vonalú egyenletes mozgás esetén, tehát gyorsitasnal, lassitasnal, kanyarodáskor. Ennek eredményeként az autó reaktivabb, gokartosabbnak, kisebb tömegűnek érződik ugyanannak az autónak a nem sportfutomuves változatánál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!