Feltűnt másnak is, hogy az utóbbi években milyen hirtelen eltűnt az utakról az F Astrák nagy része?
Pár éve, vagy még a Covid előtt, szinte még mindig tömegautó volt. Mindenhol látni lehetett őket, minden utcasarkon állt egy-egy.
Mostanra viszont alig látni elvétve pár példányt. Mi lehet az oka, hogy ilyen hirtelen fogytak el? Mostanra kopott ki mind és bontóba adták őket?
Nem eltuntek teljesen, de tizedere esett a szamuk.
A bangle 7-es bmwt se latod mar, de azt mas ok miatt. Az auto piaci erteke elhanyagolhato, de szinte az osszesnek log a beke. Sok milliot kene rajuk kolteni, igy inkabb betoljak a bontoba.
Én sem úgy értettem természetesen azt hogy "eltűntek", hogy egy darab nincs már az országban! Hanem az utóbbi években nagyon drasztikusan visszaesett a számuk az utakon. Ettől még nyilván jó pár fut vígan az utakon.
És igen, nem is azt írtam, hogy nincs ezeknél öregebb autó. Az akkor 44 éves Ladámat, 2022-ben adtam el. Ma is forgalomban van az új tulajnál, két hónapja műszakizott, fent vannak róla a képek.
Baranya megyében lakom. Szerintem nem számít gazdag megyének. De nem vagyok ideláncolva, járok szerte az országban. Múlt héten autóztam pl. Budapesten, de nem a Rózyadombon. Ott is hasonlóan tapasztaltam.
Masik marka, de vegig magyar, serulesmentes auto. 18 eves korara egy helyen kilyukadt az alvaz. Elkezdte kibontani a lakatos, de nem lehetett a vegere erni, mert az ep alvazvedo alatt belulrol megindult minden iranyba a rozsda. Eladtam ar alatt, varosban futkosnak az autoval azota. Ezert csodalkozom aki utolagosan 100 ezreket kolt oreg auto alvazvedelmere. Maximum a szemnek jo, meg elfedni a visszafordithatatlant.
Golf 5 is tipikusan rohados. 2 kuszob, 2 sarvedo lassam az osszesen odavan. Nem er annyit az auto, mint a korrekt javitas, amibe kerul. Ilyenkor eldontod, hogy raversz egy valag penzt es ulsz a 20 eves heggesztett kocsidban tovabb. Vagy eladod olcson es beulsz egy fiatalabba. Jellemzoen ez utobbi szokott gyozni.
Idejében kell megcsináltatni, akkor hatékony. Bő 10 éve költöttem egy mindenhol kezdőd felületi rozsdásodásra, lett belőle üregvédelem, ajtók belső védelme, minden ami kell. Rozsda ma sincs rajta, csak a futóműelemeken, ott meg belefér.
Másik kocsi még egy éves kora előtt elvittük üregvédelemre, mert hosszú távon tervezünk vele, nem tetszett, hogy sok helyen csak a festékköd takarta a lemezt, ahol nem látszik.
Igaz, ehhez kellett a márkaképviselet írásos hozzájárulása, hogy nem jár garanciavesztéssel.
"szétporladtak"
33 éves lépcsőshátú, szívódízel F astrám van, még a küszöb is gyári rajta, és kb esze ágában sincs "szétporladni".
Sőt, simán tudom emelni bármilyen emelővel, szinte bárhol a kasznit. Még csak meg se reccsen.
Múltkor egy faszikám állt mellém valami golf akármennyivel, ilyen ementáli szerű küszöbökkel.
Látta, hogy nézem a küszöböket az övén, gyorsan elekzdte nézni az astrán is....
Vannak trükkök, mivel lehet szinte a végtelenségig kitolni a bódé élettartamát.
478 ezer km van az opelban.
Nem csóró megyében lakom, de nálunk vidéken a következő a tendencia:
Rengeteg 20 év körüli autó jár, F Astra is, de főleg Swiftek, Corsák, Fiesták, Focusok, Chevik. Ezekkel jár az átlagnép.
Vannak a fiatalabb, sokszor pár éves Suzukik, francia csodák, ezekkel többnyire nyuggerek állnak be a bolt elé.
A többi mind valami két tonnás fuckermachine, 30-as nők, férfiak, akiknek nem számít a 600Ft-os benzin. Sokan vannak.
Normális 10-15 éves kombikat, sedanokat már nem is látni. A középosztály nálunk lecsúszott. Vagy nagyon hasítasz, vagy tragaccsal jársz. Nincs középút, az a nyugdíjasok kiváltsága lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!