Motoron ha laza a lánc, az befolyásolja a motor
végsebességét?
Technikailag igen, de észrevehetetlen mértékben.
nov. 19. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem,ha nem ugrik meg akkor az átétel ugyan az marad mintha megfelelő feszítése lenne.
nov. 19. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
#2 Az áttétel igen, de energiát emészt fel a lánc csattogása.
nov. 20. 04:46
Hasznos számodra ez a válasz?
Az éppen aktuális szélirány vagy szélsebesség,hőmérséklet,páratartalom tengerszint feletti magasságot iletve hogy emelkedik vagy lejt az út ezeket is kalkuláljuk bele ennyi erővel a lánc "csattogása" mellé. Nem ez fogja megszabni mennyit megy a motor hogy feszes e a lánc. Főleg akkor nem ha valami izmosabb gép az alany.
nov. 20. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
#4 Na és szerinted miért írtam azt, hogy TECHNIKAILAG igen, de észrevehetetlen mértékben?
nov. 20. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem tudom, célszerűbb lett volna inkább azt írni hogy nem. Erről az jutott az eszembe mikor a kommentátor azt mondta hogy a megkezdték a motoros rendőrök az aszfalt melegítését. Ha motoros vagy gondolom ismered a sztorit. Dodor is mit meg harcolt a fotel fizikusokkal hogy már pedig igenis melegíti a gumi az aszfaltot csak hát olyan mértékben amit max valami nagyon precíz műszerrel lehetne lemérni. Annyira apró hogy kár vele foglalkozni. Igazából ez is olyan mert pl a gumik nyomása is sokkal többet nyom a latba mint a láncfeszessége. Az ilyre számomra célszerűbb egy egyszerű nemmel válaszolni mint bele bonyolódni itt a fizikába feleslegesen.
nov. 20. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
7/13 A kérdező kommentje:
Köszi az eddigi válaszokat. Egy CBR 125 kezdőmotorról van szó. Arra lettem volna kíváncsi, hogy lehet- e elérni 5-10 km/H sebesség növekedést egy új lánccal. Még most ásom bele magam a technikai részekbe. Két hónapja motorozok.
Évjáratot nem írtál hozzá de néztem a cbr 125ről top speed videót és egy régebbi 10 000nél nem bírt tovább forogni egy újabb pedig 10 300tól nem bírt tovább forogni. Kérdés az hogy nálad mi a helyzet,nálad utolsó fokozatban leforogja e a 11 ezret vagy sem. Amennyiben nem képes leforogni akkor próbálkozhatsz egy lánckerék cserével. Ha előre kisebbet teszel erősebbnek érzed majd,ha pedig hátra teszel nagyobbat akkor is növeled a kerékre leadott erőt. Elől akár 1fog szám módosítás is többet jelenthet mint hátul 2 vagy 3 mivel sokkal kevesebb fogból állnak az elsők. Érdemes kikalkulálni hogy melyikhez nyúlj hogy esélyes legyen a sebességnövekedés.
Azt hozzá teszem hogy ha alattad kibírt forogni 11 ezerig akkor ezzel a módosítással csak lasabb lesz a motor. Akkor tud nőni a végsebesség ha eddig nem forgott ki és ezután kibír majd. Az a plusz 700 vagy 1000fordulat behozhatja az átételen elvesztett sebességet.
Remélem érthető hogy mikor érdemes és mikor nem hozzá nyúlni.
nov. 21. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
#8
A műszaki oldala kicsit bonyolultabb, kar olyat terhelni vele, akinek kihívás az, hogy egy csúszásmentes kapcsolatot befolyásolhat-e egy láncfeszesség.
Egyszerű válasz: nem.
Ha van kedved bővebben: tanulmányozza szorgalmasan a jogosítvány megszerzéséhez szükséges volt műszaki tankönyvet.
nov. 23. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
10/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ a nyolcasnak. Kilences választ kicsit lekezelőnek érzem. Műszaki tankönyvet nem kell tanulmányoznom, mivel fejből tudom a motor összes alkatrészét az utolsó csavarig. Csak kíváncsi vagyok, hogy más hogyan vélekedik erről a kérdésről, mert érdekel a téma.Szeretem bütykölni a motort.
További kérdések: