Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A cuclizmus idején nem győztek...

A cuclizmus idején nem győztek spórolni az anyaggal, hogy agy autó ne legyen túl drága?

Figyelt kérdés

És akkor a motorháztér meg 50%-kal nagyobb volt a kelleténél, lötyögött benne minden. Miért?

Pl Wartburg:

[link]

Miért volt jó az, hogy 150 kilóval több vasat kellett felhasználni?


nov. 10. 17:21
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
100%
Még most is jobb lenne akkora tér lenne ott és nem kellene kivenni a motort egy ékszíj csere miatt.-
nov. 10. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
70%
Szocializmus, ezt a szót kerested?
nov. 10. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
34%
Mi a fene az a "cuclizmus"?
nov. 10. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
35%
Ilyen szó nem létezik.
nov. 10. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
100%
Hát mert mégis hogy nézne ki annak a Wartburgnak az eleje, ha a formája követné az üres tereket? Keskenyebb nem lehetett a kerékjáratok miatt. Alacsonyabb és rövidebb nem lehetett a motor miatt. Akkor hogy lehetett volna kisebb?
nov. 10. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
39%
Még soha senki nem hallotta azt a derogáló kifejezést a Kádár-rendszerre, hogy cucilizmus / cuculizmus? Amikor ment a sok disznóság. Ami mondjuk most sem szűnt meg minden értelemben, de azért nem hiszem el, hogy szülőtől-nagyszülőtől sosem hallottátok ezt kimondva.
nov. 10. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 A kérdező kommentje:

6.

Fiatalok még...

nov. 10. 17:54
 8/22 anonim ***** válasza:
60%

Válasszuk ketté a kérdést!

Az egyik fele: a "cuclizmus" alatt valóban nem spóroltak az anyaggal. Azok az ötvözetek, amikből akkoriban autókat mertek építeni, manapság már hulladéknak számítanak: a fajlagos (tömegre vagy térfogatra vetített) szilárdságuk borzalmasan alacsony, ezért jó sok kellett belőlük, hogy elviseljék a mechanikai igénybevételt. Ez főleg a hajtáslánc elemein érhető tetten: meglepően kis teljesítményű motorok és váltók tudnak nagyon nehezek és nagyok lenni, összehasonlítva a maiakkal. Viszont legalább az élettartamuk jó alacsony.

A másik: miért van ekkora bódé a Wartburg meglepően kicsi motorja körül? Nos, azért, mert a gyártástechnológia így volt olcsó. Ehhez a motorhoz eredetileg más karosszéria tartozott: az IFA F9, majd az ún. "púpos" Wartburg (311, 312, 313, 312/1) volt az, amit ehhez a DKW-tól örökölt háromhengeres hajtáslánchoz használtak. Ott jóval kisebb volt a motortér, viszont a sok ívelt, szögben találkozó felület bonyolultabb és pontosabb gyártástechnológiát követelt meg, amire persze nem volt pénz a keleti blokkban. Ezért jött a 353-as, sokkal több síkfelülettel, jobban optimalizált osztósíkokkal, egyszerűbb formákkal, amiket kevésbé jól ötvözött lemezből is meg lehetett hajtani. A púposok első sárvédőjénél sokkal nagyobb volt a préselés mélysége, ahhoz jobb minőségű lemez kellett, a kockáknál jó volt az olcsó biliacél is.

A hajtáslánc viszont ugyanaz maradt, ezért bőven volt hely a motortérben. A motor fejlesztésére nem volt pénz, olyannyira, hogy a motor mögé és fölé helyezett hűtő, ami még a 311-es termoszifonos hűtéséhez volt kitalálva, évtizedekig ott maradt, holott már 1962-ben szivattyú keringette a hűtőfolyadékot, tehát mehetett volna akárhová a hűtő, de azért megvárták vele a '80-as évek közepét, mire lett pénz kitalálni az elölhűtős Wartburgot.

nov. 10. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 A kérdező kommentje:
Szóval arra akartam utalni, hogy a motortér(-kihasználás) anno egyszerűen nem volt megtervezve. Legyen jó nagy, aztán majd beledobálunk mindent, ahogy esik, úgy puffan. Már a 80-as évek végén feltűnt külföldi rokonoknál, hogy a nyugati és a japán autókban, ami hely volt, az "merülési vonalig" egyenletesen ki volt töltve. Ahogy most is szinte minden autónál már. Egyszerűen érthetetlen, hogy a keleti gyártmányoknál nem gondoltak arra, hogy a hely optimalizálásával elkerülhető lenne, hogy mázsaszám kelljen azért vasat beépíteni, vagy egyszerűen csak a szükségesnél nagyobbra gyártani az autót, hogy azzal kényelmesen lehessen szállítani 1 m3 levegőt is extra.
nov. 10. 18:00
 10/22 anonim ***** válasza:
82%
Azért abba is bele kellene gondolni, hogy a mai autók motortere sem olyan kicsi, viszont a motor köré sokkal többminden van bepakolva. Kormányszervó és klíma cuccai, turbó, és annak dolgai, levegőhűtője. Warburgon volt egy pici porlasztó, légszűrővel, a mostani autók szívórendszere, meg vagy 10x akkora. Ott a komolyabb fékrendszer rásegítővel , ABS kockával, 3-5 literes ablakmosótartály, van, hogy még a motorvezérlő, biztosítéktábla is a motortérben van
nov. 10. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!