Hogyan ellenőrízhető hogy egy autó akku milyen állapotban van?
Van erre mód? az akku egy 72ah az árából itélve nem a legjobb akku lehet (28.000ft új volt akkor) de mostanában nem indul vele a kocsi és az okát azt tudom hogy mit :) (napi 4km se megyünk az autóval, ovoda és vissza) valamikor nem is használjuk és vszeg nem kap annyi töltést mint amennyit megeszik.
Konektoros töltőre rádugtam és 1 éjszaka alatt ment egy csíkot viszot azt mondták is nekem hogy ezek a töltők akár 2 napig is töltenek egy ilyen akkut így ez normális viszont hogyan tudom kideríteni hogy maga az akku milyen állapotban van?
Terhelővillával. A digitálisak konkrétan ki is írják neked az akku belső ellenállást, százalékosan az állapotát, hány amper indítóáromot tud még a névelegeshez képest, meg a töltöttségét a feszültség alapján. Ma már kínából házhozszállítással pár ezer forintért rendelhetsz ilyen cuccot.
Én egy 5A-es Ctek töltővel rendelkezem. Egy 77Ah-s akkut sosem töltött napokig. Elméletben ha feltételezzük, hoyg végig a maximális áramerősséggel tölt (ami nyilván nem igaz teljesen) akkor 24 óra alatt 120 Ah-t visszatölt. 2 nap alatt 240-et. Ha csak 2,5A-rel tölt átlagban akkor is egy napnak elégnek kell lennie.
Feltöltöd, ha lehet teljesen.
Beszereled, rákötsz egy multi métert feszültség mérésre állítva.
És indítózol, ha 10V alá esik a feszültség az indítás alatt, akkor az akksi készül a végre.
Ez a terhelő villás teszt, csak itt a kocsi a "villa".
Sok autón mértem már "sajnos" mindig működik.
"ezt még tegnap csináltam azóta már 2 csíkon van"
Ez így nem OK. Ha ez a kisebbik Ultimate speed töltő, akkor is 5 ampert kellene tudnia. Kevesebb, mint 20 óra alatt fullra töltené a 72 Ah-s aksit.
Az a kerek valami középen nem egy varázsszem az aksin? Mit mutat?
Ha kitapogatod, szerintem a címkék alatt cellánként kupakoknak kellene lenni. Ha feltéped a címkéket és kicsavarod a kupakokat, akkor mit látsz? A lemezeket fedi az elektrolit? Nem pezseg valamelyik cella jobban, mint a többi?
tegnap este 7 körül tettem rá a töltőre reggelre volt 2 csíkon szerintem az 5 vagy 6 csíkból, igen az az átlátszó az az de nem látok semmit csak sötétséget :)
Ez a töltő: [link]
amivszeg tuti ... ez a kocsi (saab 2.2 tdi) az elmult 3 évben csak 1x1x volt használva kicsit nagyobb távokra a maradék időben vagy nem ment vagy csak ovodáig ami 2-3 km vagy bolt ami annyi sem így nem tudom pontosan hogyan is működik egy ilyen zselés csoda de szerintem az idő alatt nem csak degradálódott mert azt tuti de olyan keveset volt menve vele hogy lemerült és így a hidegben most ez előjött extrán mert meleg időben vszeg az a napi 2-3 km elég volt neki annyira hogy be tudja legközelebb is indítani magát.
" igen az az átlátszó az az de nem látok semmit csak sötétséget :)"
Akkor a varázsszem azt jelzi, hogy nincs elég elektrolit abban a cellában.
"ezt tudom valahogy utántölteni? Ez valami spéci folyadék vagy víz is jó?"
Én lecsatlakoztatnám a töltőt és letépném a két narancssárga címkét. Ha vannak alatta kicsavarható kupakok, akkor az jó. Meg kell nézni, hogy kilógnak-e a lemezek a folyadékból. Ha igen, akkor desztillált vagy akkumulátorhoz való ioncserélt vizet kell önteni a cellákba, hogy a lemezek 0,5-1 centivel a folyadékszint alatt legyenek.
Utána töltés tovább. És vagy jó lesz az aksi vagy már halott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!