A japán és a koreai autókat mennyire lehet egy lapon említeni? Mik a fő különbségek?
Ez régebbi kérdés inspirálta a kérdésemet.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__73..
Milyen értelemben érted a fő különbségeket?
Nyilván más a forma, más a motor, más mérnöki csapat tervezi őket
Mindkettő nemzet az unalmas autók gyártásából él, de van egy nagyon fontos különbség.
A japán járműmérnökök élnek-halnak a sportautókért, versenyzésért és mindnek Alfa Romeo meg Lamborghini poszter volt a falán gyerekkorában. A Mazda meg Suzuki formatervei pl. tele vannak olasz autó koppintásokkal. Virágzó autós kultúra van az országban ami ha csak közvetve is, de rányomja a bélyegét az autó tervezésre és gyártásra. Ha felettük nem ülnének ott a japán vállalati vezetők akkor ők maguktól Honda S2000-eket, Toyota Suprákat meg cuki kei autókat terveznének.
A koreaiaknál ezzel szemben kifejezetten bűn elkülönbözni az átlagostól. A szürke/fehér/fekete színű SUV vagy szedán a társadalmi elvárás, ha nem ilyen autód van akkor már furán néznek rád meg a barátnődet nem engedi el az apja veled a moziba gondolván, hogy te valami furcsa alteros különc vagy. A koreaiak nem értik, hogy a nyugatiak mit esznek a Fiat 500-on, Minin vagy egy kabrión. Ők sokkal nagyobb szegénységből építették fel magukat, mint a japánok, így az élvezetért autózást pazarlásnak vélik. Nekik külön be kellet hívni európai meg amerikai tervezőket, hogy azok áttervezzék úgy az autóikat, hogy azok eladhatóak legyenek nyugati piacokon.
A koreai autóipar amúgy Mitsubishi meg Rover alkatrészekből összeszerelt Hyundaikból nőtt ki. Csak erre nem szeretnek emlékezni, mert a háborús korszak miatt nagyon haragszanak a japánokra, számukra ők ősi ellenségek.
"Az észak-amerikai fogyasztók még nem voltak meggyőződve arról, hogy a koreai autók ugyanolyan jók, mint a japánok. Kell egy kis idő, amíg az emberek rájönnek, hogy a koreai autók ma sokkal jobb minőségűek, mint a húsz-harminc évvel ezelőtt gyártottak."
Jó elhiszem, hogy sokat fejlődtek, de sokat is másoltak a japánoktól. Meg japánnak a második vh. után össze is kellett szednie magát. Ennek ellenére már a 90-es évek a sport autóik is meghódították a világot. Ekkoriban még a hyundai pl szinte még ismeretlen márka volt és csak próbálkozott az autógyártással meg licenc alapján gyártotta más gyártók típusait.(Pl hyundai galloper=mitsubishi pajero). Én maradok egy régebbi japánnál. Egészen új autóknál pedig már egyik gyártóval sem tudok azonosulni.
Teljesen felesleges, főleg manapság, általánosítani.
Japánok is gyártanak/gyártottak nagyon jó és nagyon rossz autókat, koreaiak dettó.
Egyébként ha a sztereotípiákat nézzük meg minden képpen bután általánosítani kell, akkor igen, tehetjük egy lapra szerintem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!