Új akku a kocsinkba , milyen minősségű?
Sziasztok,
tegnapi napon este az akkunk teljesen megadta magát 5 év után ami azért nem rossz teljesítmény számunkra :)
Mivel nem vagyok jártas így fórumon sikerült kibogarászni és méretek alapján hogy milyen való a saab 2.2 tdi 2003 ba.
eddig 72ah most 74ah-t vettem méretileg ugyan az így belemenni befog viszont milyen márkának számít ez illetve mivel nagyon keveset megyünk a kocsival (ovoda és 1x1x bevásárlás) így nem ajánlatos teljesen feltölteni egy hosszabb úttal?
az akku amit vettem: [link] 43.000ft
Volt még varta és bosch de azok kb 70.000ft körüli áron voltak.
Csodák nincsenek.
Ha két szemre aznos tudású aksi közül az egyik a felébe, 2/3-ába kerül mint a másik, annak oka van.
Hol vetted?
Ilyesmit akkumulátorosnál szoktam. A rosszat keveszik, az újat beteszik, és nncs gond a levetett darabra.
És teljesen feltöltve kapod meg.
Szinte teljesen mindegy milyen márkának cimkézett aksit veszel
A drágább se jobb
Europában van 2 darab aksi gyár, minden aksit azokban gyártanak(kivéve azt ami esetleg kinai)
Ha a méret és a kapacitás megfelel, bármelyik jó, 2 év garancia van mindegyikre
Merem állítani hogy az Exide a legjobb minőség és nincs 70000 ft.
Én nem rég vettem és a 74 Ah 36000 ft volt.
Nem ismerem ezt a márkát, így nem tudok nyilatkozni. De elég drágán vetted. Az egyik autómban még a gyári Varta akku van. Most 7 éves. Igaz, már kezd gyengélkedni, ezért én is már nézelődök, hogy mit vegyek a helyére. Ez start-stopos dízel autó, így AGM akku kell bele. A gyári 80Ah-s, kisebbet nem vennék. Vagy maradok a Vartánál, vagy Exide lesz. De még ezek is 80-82Ah-s változatban 70e körül vannak. Pedig a hagyományos ólom-savas akksiknál ezek mindig drágábbak szoktak lenni.
A másik autómban, szintén dízel, egy 77AH-S Bosch S5-ös akku 9 évig húzta. Ott Exide Preimum lett a csereakku, szintén ugyanekkora kapacitással. A gyári 70-es volt. Most 3 éves, eddig hibátlan. Ezért is gondolkozom most a másik autónál is ebben a márkában.
Ezt amit linkeltél, ha jól értem már megvetted. Szóval lényegében nincs jelentősége, hogy itt mit írunk. Majd idővel kiderül, hogy bírja. Önmagában úgysem csak az akkun múlik, hanem a felhasználás jellegén és a generátorod állapotán is. Ha teljesen feltöltöd az akkut, akár egy hosszabb úttal, akár külső töltőről, az sosem baj.
Ez a Powerbost nem egy jó akkumlátor, Meg a Monbat is egy rossz, talán még a jászakku is elég gyenge mináség.
Monbat most ment tönkre 2 év és egy hónap után.
"mivel nagyon keveset megyünk a kocsival (ovoda és 1x1x bevásárlás) így nem ajánlatos teljesen feltölteni egy hosszabb úttal?"
Ha amúgy nem mennél messzire, akkor gazdaságosabb, ha veszel egy szivargyújtóba dugható feszültségmérőt, meg egy Lidl vagy Aldiban időnként kapható egyszerű töltőt. És ha reggel, beindítás előtt terhelve (pl tompított vagy szélvédőfűtés) a szokásosnál jobban lemegy a feszültség, akkor egy éjszakát töltöd.
"A szivargyújtóba dugható vackok helyett én jobban bíznék egy normálisabb (nem 1000 Ft piacos!) multiméterben."
A multiméter valóban jobb mérőeszköz. És az is előfordul, hogy szivargyújtóban 0,2-0,3 volttal kisebb feszültség van, mint az aksi pólusain.
De ez kényelmesebb!! Akár mindennapi méréshez is. És csak a változást kell észrevenni.
Ha keveset hasznalod ratoltesz havonta kulso toltovel. Vagy jaratod alapjaraton egy orat. Felesleges furikazni vele ez miatt.
Egyebkent ez az autot pont nem erre valo. Neked egy kis benzines kene ilyen hasznalatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!