Mennyi igaz hogy az opel insignia egy romhalmaz?
Opeleket nem szereltek CRTDI, csak CDTI motorral.
Az Opel egy alsó-középkategóriás gyártó, ezért olvashattál megosztó kommenteket. Gyenge, alsó kategóriás futómű, gagyi beltér, relatíve kényelmetlen ülések stb. Persze ezek akkor tűnnek fel, ha már ültél felsőbb kategóriás autóban. Az Insignia elég jó ár-érték arányt képvisel, dinamikusan és tempósan lehet vele közlekedni, és elég olcsón lehetett már új korában is kapni (nem véletlenül népszerű flottaautó a mai napig), ráadásul szerintem rohadt szép is, de nem egy időtálló konstrukció. Egyszerűen minőségre középkategória, ezek már nem mennek el 20 évet sem az utakon. Össze lehet hasonlítani a korszak BMW vagy Audi modelljeivel például.
Amit nézegettél, az egy Fiat motor, ebben az időszakban csakis ilyennel szerelték az Insigniákat, illetve ennek a kétliteres motornak a különböző változataival. Ami a legnagyobb típushiba, az az olajpumpa körüli gumitömítés, ez mindegyik autóban elöregszik, és utána természetesen nem lesz megfelelő az olajnyomásod, ami hosszú távon kukázza a motort. Jó esetben kapsz róla hibajelzést a műszerfalon.
Ezenkívül a lambda szondákkal szokott elég sok probléma lenni, ez még talán típushibának nevezhető. Egyéb hibák: hátsó főtengely-szimering, váltóelektronika kábelezése, beázó csomagtérajtó. Én ezekkel találkoztam visszatérően, bár én BMW szerelő vagyok, szóval nem sok ilyet vállaltam el.
Összességében utazóautónak, számottevő ingázásra megéri megvenni egy jó állapotú példányt, de egy Passat vagy Octavia mindig jobb választás lesz, mint egy Insignia. Ezek ugye nagyjából egy kategóriás autók.
Most Opel, vagy VW?! Opelben csak CDTI volt, CRTDI nem.
AMúgy olvass vissza, rengeteg ilyen kérdés volt már. Azokat azért szűrd le, mert itt van egy-két ember, akinek sosem volt, de nagy meggyőződéssel tudja a komplett márkát szaplni, bármiről is legyen szó.
Az első generációs Insignia nem a legjobb konstrukció. Nekem céges autóként volt, igaz nem ezzel, hanem 1.6T benzines motorral. Annyire nem voltam érte oda és nem azért mert műszaki hibák lettek volna vele. Röviden nem jött be a típus, saját autónak nem vettem volna. Egy korabeli J Astrát sokkal értelmesebb választásnak gondolom. A 2.0 CDTI motor sem a legjobb. VOlt egy kezdeti széria, ami főtengely csapágyazás problémával kűzdött. Ez sem feltétlenül azt jelenti, hogy az összes tuti rossz.
A B-s Insignia már a K Astra nagytestvére. Azzal sok gond nincs. Igaz, sokkal ritkább is, nem annyira tömegautó.
Ezekre manapság költeni kell. Nem csak Insignia, legyen az BMW, Audi, Mercedes stb. Megbízhatóság: nem Suzuki, csak tankolni kell bele meg olajat cserélni és 20 évig kiszolgálja a családot. Sokan így használják, költeni nem akarnak rá és az autó hamar bosszút fog állni. Aki megadja neki ami kell, olyan szereli aki ért hozzá, ő nem panaszkodik rá.
Nekem a kesztyűtartóba van az összes számla. 1 cm vastag számlák, összeadva: 1.2M a 13 év alatt.
Ebben a műszaki, gumik, olajok, szűrők, egyéb alkatrészek, minden benne van.
#7, az nem is sok, nincs 100e Ft, amit ráköltesz. Szerintem ez a munimum, amit nem szabad sajnálni, ha az ember nem leélni akarja az autót. Az éves buszbérlet többe kerül.
Kezdetben az első autómnál én is így csináltam, hogy gyűjtögettem a számlákat. Aztán mikor már egy kezelhetetlen salátahalmaz lett, szépen elkezdtem lefűzni. Aztán rájöttem, hogy nekem ezek nem kellenek, az autót nem eladásra tartom, ezért inkább csak felírom mikor mi történt, mi mire lett cserélve. Tehát mint ahogy a hagyományos papír alapú szervizkönyvben is történik, csak kicsit részletesebben. Már csak azért is, mert vannak olyan dolgok, az évek során egyre több olyan dolog, amit magamnak csinálok az autón. Azokról nincs számlám, legfeljebb a beépített alkatrészekről. Magamnak meg elhiszem, hogy mit raktam be, nem kell róla számla tízen évekre visszamenőleg.
Most van egy "gyári", az autóm emblémájával ellárott, valódi bőr borítású vaskosabb, elég igényes jegyzetfüzetem. Repiajándék volt a márkakaereskedéstől. Ebben vezetek kézzel beírva minden autóval kapcsolatos eseményt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!