A legtöbb 10 év körüli autó miért egy romhalmaz Ausztriában?
Ausztriában van tél! Ráadásul sok hegy is van... Ezért sóznak télen mint az állat, mert ha nem tennék akkor nem lehetne ott télen közlekedni az utakon.
A karbantartás rész biztos nem igaz, egy osztrák jobban oda figyel az autójára, ott max a vendégmunkások azok akik az autóikat elhanyagolják, lehet olyanokkal volt dolgod eddig.
2 autót vásároltam az elmúlt 1.5 évben Ausztriában, és osztrák emberektől, piaci áron. Az egyiknél 27 ezer km és 2 és fél év után azért lecserélte az olajat. De a többi szűrőt nem, azt 2 év múlva tette meg. Télen csak párszor mosta le, csomagtartó már porlad a rozsdától. (13 éves autó) A másik autónál ment vele 3 év alatt kb 100.000km-t, 2x cserélt olajat és szűrőt, de ezt legalább lemosta és kicsit rohad (11 éves autó)
Szerintem amire te gondolsz azok a németek lesznek..
A magyar magán felhasználók jelentős része lerakja télire az autót, nem indul el nagy hóban, jégben. Az osztrákok segge viszont hozzá van nőve az üléshez, ők nem ülnek át tömegközlekedésre olyan könnyen.
Amúgy Burgenlandban meg Bécsben bőven van jó állapotú autó a fentebb leírt indokok miatt.
Egy 25 éves magyar autóban sem cserélnek már sokan 10.000 km-enként olajat, mert drága a szerelő óradíja. Annyi a különbség, hogy ott egy 10-12 éves kocsinak van akkora relatív értéke, hogy már nem figyelnek oda annyira a karbantartásra, mert nem éri meg.
Leírták, sóznak ezerrel, ott az Alpok, elég sok arrafelé a domb, hegy. Emlékszem a fizika tanárom azt magyarázta hogy a németeknél meg az osztrákoknál kaviccsal oldják meg télen a csúszásmentesítést, mi magyarok meg csak sózzuk az utakat. Azért megmosolyogtató hogy mennyire képzavarban volt akkoriban a tanárom.
gyenge kasztni, rossz szerviz, és sok arra a vendégmunkás akik nem tartják karban a kocsit csak leélik pár éven belül. Azt gondolom jól meg kell nézni kitől veszed meg, magánszemélytől sokszor érdemesebb mint a kereskedőktől. De ez igaz bármelyik országra. Erős tévhit hogy az osztrákoknál árult autók jobbak a magyarban árultaknál.
Az osztrák null kilóméteresen veszi meg. A legtöbb autógyártó, mint a vw konszern is 200000 kmig mondja az élettartam garanciát. Nem véletlen van 4év/200000 km gari rajta. Aztán ezután kezdenek szét hullani.
A 200000et 30000es olcserével probléma nélkül kibírja a motor. Utánna eladja vesz egy újat, és nem érdekli, hogy a következő tulaj mennyit szopik vele.
Ha megy évi 30-40000 et, akkor nem mindegy, hogy 5 év alatt 5x fizet olaj cserére vagy 18-20x.
Itthon a skodában 140000 ft a 30000es szervíz egy új kocsira, tapasztaltam. Na most 5x140000=700000 ft, 18x140000=2,5 millió!!! Még, ha levonunk 20% ot, mert 4 éves kocsira már ennyit adnak akkor sem tudja eladni ~1,5 millióval drágábban.
Az osztrák nem viszi sufni műhelybe, és magának sem cserélget olajat.
Szóval nem hülye, hogy ennyi felesleges plusz költségbe verje magát.
#6: Hát ahhoz képest 40-50 éves Pinzgauerek teljesen rozsdamentesen fellelhetőek - pedig azokat nem kímélték a hegyivadászok.
Nem ócska ázsiai autót kell keresni a használt piacon, csupán ennyi a titok. Az osztrákok vásárolnak ugyan Suzukikat alpesi használatra, de arról eleve tudják, hogy 15 év után nem megy át műszakin - viszont annyira olcsó, hogy megéri egy teljes áru autóval szemben. Export Peugeot, BMW, Volvo vagy Mercedes típusok esetén valahogy nem szokott előjönni ez a rozsda probléma. Nincs mágia, simán csak rendesen meg van tervezve rajtuk a galvanizálás és a hólé elvezetése, nem gyűlik össze a kerékdobokban meg küszöbökben. Az utóbbi modellévekben még az Opelek meg Fiatok is jobban bírják az ázsiai modelleknél, pedig történelmileg nekik rengeteg rozsdaproblémájuk volt.
Az a baj, hogy a magyar vásárlók az elmúlt években kezdenek túlkompenzálni miután a 2010-es évek elején sokan befürödtek azzal, hogy nem tudtak fenntartani egy prémium autót. Most mindenki kicsi, pici autókat keres amiből minden ki van spórolva és meglepődnek, hogy szétesik. Pedig az üzemanyagárak nem indokolják ezt a fene nagy spúrkodást - többet veszítesz rajta, mint amennyit nyersz.
#8 kímélTÉK... ez a lényeg, most már kímélik valszeg. :) meg az úton sóznak, az erdőben a medve által hagyott csapáson lehet hogy nem. :D :D
Rohad a bmw is. a merci meg FŐLEG!!!!! utóbbi ráadásul többnyire alattomosan bentről pusztul el.. de van olyan is hogy konkrétan az ajtó közepe rohad :D :D
Azért keresik az emberek a kisebb autókat, mert gazdaságosabban fenntarthatóak. BMW és egyéb prémium autókra meg max csak hitelből telik.
Rohad minden egy bizonyos kor után. A mai prémium autók sem örökéletűek, kispóroltak abból mindent amit lehetett. Ha már van egy régi középkategóriás jól karbantartott autód attól ne válj meg semmi pénzért. 10 év alatt amennyit fejlődött az autóipar annyit is romlott. Piacgazdaság. A só csak gyorsítja az eljárást. Lehet hogy a 10 éves élettartam helyett lesz csak 5 nem megfelelő karbantartás mellett és a rossz időjárási viszonyok miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!