Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A legtöbb 10 év körüli autó...

A legtöbb 10 év körüli autó miért egy romhalmaz Ausztriában?

Figyelt kérdés
Ausztriában élek, tervezek vásárolni egy 10 év körüli 3-mas octaviát. Szinte mindegyik karosszériája egy átlagos 25 éves magyar autónak felel meg. És akkor még ne beszéljünk a 30 ezres olajcsere intervallumokról amiket ők szinte mind betartanak.. Magyarországon sokkal jobb állapotban vannak ezek a "fiatalabb" autók. Ott nincs annyi rozsda rajtuk, általában aki ért kicsit is hozzá 15 ezrenkent ledobja az olajat, az osztrákokat meg nem igazán érdekli. Ha van kivétel, ami tényleg jó állapotú és nem túlárazott már 2 órán belül tréleren úton van keletre.. Csak én látom így?

ma 14:02
 1/6 Mad Max2 ***** válasza:
100%

Ausztriában van tél! Ráadásul sok hegy is van... Ezért sóznak télen mint az állat, mert ha nem tennék akkor nem lehetne ott télen közlekedni az utakon.


A karbantartás rész biztos nem igaz, egy osztrák jobban oda figyel az autójára, ott max a vendégmunkások azok akik az autóikat elhanyagolják, lehet olyanokkal volt dolgod eddig.

ma 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

2 autót vásároltam az elmúlt 1.5 évben Ausztriában, és osztrák emberektől, piaci áron. Az egyiknél 27 ezer km és 2 és fél év után azért lecserélte az olajat. De a többi szűrőt nem, azt 2 év múlva tette meg. Télen csak párszor mosta le, csomagtartó már porlad a rozsdától. (13 éves autó) A másik autónál ment vele 3 év alatt kb 100.000km-t, 2x cserélt olajat és szűrőt, de ezt legalább lemosta és kicsit rohad (11 éves autó)

Szerintem amire te gondolsz azok a németek lesznek..

ma 14:23
 3/6 Szolovjov ***** válasza:
16%
Egyrészt a mai autók pocsék minőségűek, amire rátesznek pár lapáttal a rommá sózott utakkal is. Meg az általad leírt kókler szervizeléssel.
ma 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Telelő Teve ***** válasza:
92%

A magyar magán felhasználók jelentős része lerakja télire az autót, nem indul el nagy hóban, jégben. Az osztrákok segge viszont hozzá van nőve az üléshez, ők nem ülnek át tömegközlekedésre olyan könnyen.

Amúgy Burgenlandban meg Bécsben bőven van jó állapotú autó a fentebb leírt indokok miatt.


Egy 25 éves magyar autóban sem cserélnek már sokan 10.000 km-enként olajat, mert drága a szerelő óradíja. Annyi a különbség, hogy ott egy 10-12 éves kocsinak van akkora relatív értéke, hogy már nem figyelnek oda annyira a karbantartásra, mert nem éri meg.

ma 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Leírták, sóznak ezerrel, ott az Alpok, elég sok arrafelé a domb, hegy. Emlékszem a fizika tanárom azt magyarázta hogy a németeknél meg az osztrákoknál kaviccsal oldják meg télen a csúszásmentesítést, mi magyarok meg csak sózzuk az utakat. Azért megmosolyogtató hogy mennyire képzavarban volt akkoriban a tanárom.


gyenge kasztni, rossz szerviz, és sok arra a vendégmunkás akik nem tartják karban a kocsit csak leélik pár éven belül. Azt gondolom jól meg kell nézni kitől veszed meg, magánszemélytől sokszor érdemesebb mint a kereskedőktől. De ez igaz bármelyik országra. Erős tévhit hogy az osztrákoknál árult autók jobbak a magyarban árultaknál.

ma 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
#1 NEM sóznak, mást használnak, ami EU konform cucc, cserébe a fémekre nézve SOKKAL korrozívabb mint bármilyen só.. ezért SEM veszünk osztrák autót, SOHA. az 10 éve fixen szitokszó..
ma 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!