A legtöbb 10 év körüli autó miért egy romhalmaz Ausztriában?
Egy 10 éves középkategóriás tucatautó autó éves fenntartási költsége, ha bele vesszük a vásárlás utáni ráfordítást is, úgy, hogy normális szerelőhöz hordja az ember (nem mindenki ért a szereléshez, vagy nincs helye szerelni), akkor az kb megegyezik egy új autó lízingjének az éves kamatával, ha 25-30% önerővel rendelkezünk. 12 évnyi excel táblás pontos költségelemzés alapján mondom ezt, úgy, hogy én jól karbantartom az autóimat. Aki B10 be meg min C2-be annak ez is belefér a kamat mellé, ha vidéken lakik.
A plusz költség a márkaszervíz szervízköltsége. Viszont felesleges gyakrabban olajat cseréltetni benne, csak a kötelezők, 4 évente eldobni, 6-7 éves futamidejű lízinget végtörleszteni, a fennmaradó összeg meg fedezi az önerőt.
Megyek 18-20000-et egy évben, 4 évesen van benne 75-80000, ezalatt 2x megy szervizbe, 30000 kmnél ~120000ft, 60000 kmnél ~180000ft. Aztán ennyi. Ha egyéb baja van aszisztensz elviszi adnak csere kocsit, és garanciában javítják.
És mostanra már 3 ismerősöm is belátta ezt.
Már a 2. új autómat hajszolom. Ez alapján jól működik a matek. 160000 ft az éves casco + kötelező biztosításom. Ebből 120000 a casco.
Jó persze fájos kifizetni az utóbbit, de ha egy biciklis, rolleres végig nyúzza az autó oldalát nem fizet senki, polgári perrel lehet behajtani a kárösszeget (tatpasztalat)! Meg persze önhibás karambolnál is jó dolog.
3-3,5 milliót kell pörgetni önerőként, 10-11 milliós kocsiknál.
Írjátok itt a kisregényeket, pedig egyszerűen csak van pénzük másikra ha kirohad alóluk.
Sima közlekedési eszköz nekik csak. Ha nem jó akkor csere és kész.
#11 vagyok.
Az értékvesztést nem veszem figyelembe, mivel az általános célra vásárolt autókkal csak bukni lehet. A középkategóriás autóknak még elég tűrhető az értékvesztése egy felső kategória alsó részéhez tartozó prémiumhoz képest. pl: Audi A6, BMW 5, stb.
15#, én is az általad írt összeget tapasztaltam, néhány éve már csak inflációval csökkentve. Azok az ismerőseim, akik követték a példámat szintén hasonló összegekkel kalkuláltak. Ezért abból indultam ki, hogy, ha kp-ra megvennél egy Octaviat, akkor is ugyan annyi lenne az értékvesztése, mint lízing esetén. Továbbá pedig jelenleg abba az átlag ~500000 ft-ba férjen bele az autó éves lízing kamata. Ezt az összeget amúgy is kifizeted csak más formában. Az új autó kötelező szervizét pedig annak a felárnak tartom amiért új autóval járok.
A 2 új autó előtt 4 éves autót vettem és 8 évesen adtam el, ezen is buktam értékvesztésen közel annyit, mint az újjal 4 éves korában. Jelenleg 35000 a havi kamatom, ami évről évre csökken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!