A Volkswagen cégcsoportnak milyen jövőt vízionáltok?
Hát figyelj, a környezetvédelmi lózung táptalajáról egyszer minden gyártó vissza fog térni a józan gondolkodáshoz, mivel pénzből élnek. Ez a folyamat igazából már el is kezdődött.
A VW csoport az egyik legelvakultabb elektromos fan volt, mondjuk ironikus módon bőven lemaradtak minőségben pl. egy BMW vagy Renault csoport mögött ilyen téren.
Szerintem a VW el fogja engedni ezt a vonalat, és ismét a hagyományos modelleket teszik majd a portfóliójuk fő elemévé (Golf, Passat, Octavia, León, A4 [ami ugye a jövőben már csak A5 néven fog futni]).
Alternatív esetben el fogják adni a nagyobb értékű részesedésüket/leányvállalataikat. Pl. Porsche, Bugatti-Rimac, Bentley, Lamborghini.
Szerintem egy járható út van előttük: befejezik az elmúlt évek hibás marketingjét. A VW megpróbált felülni arra a lóra mint a Tesla, hogy minél különcebb minél elektromosabb, egyfajta divatcikk. Amerikában erre nagy igény van viszont a német autók fő piaca erre nem nagyon vevő. Minap találkoztam egy új ID.7-el, hát nem fogott meg a modell. Amolyan semmilyen, csak áll az ember előtte és nézi hogy mintha maguk a dizájnerek sem tudták volna eldönteni hogy most akkor szedán, SUV vagy egyterű legyen így valahol a három között lett, legfeljebb hullaszállítónak állna jól feketében. Vagy ott van a T-Roc. SUV és kabrió egyben? Divatos mint valami ortopéd cipő. Viszont a régi vágású VW fanok mit tudnak venni? Golfot vagy kombi Passatot azt kifújt. Tehát a fő probléma a Volkswagennel az hogy ilyen egy borzasztó termékpalettát fejlesztett ki az elmúlt években. A másik gond hogy jobban jártak volna olyan platformokkal amely mind belsőégésű motorhoz mind elektromos autóhoz megfelelő.
Érdekes módon sem a BMW sem a Mercedes nem küzd hasonló gondokkal, viszont ők megtartották a tradicionális modelljeiket, nem terveznek olyan autókat amelyre nagyon keveseknek lesz igényük.
Én nem temetném őket. Nem csak ők, az egész autós ipar meg van rogyva. Mi most utáljuk a VW-t, mert csúnya gonosz nyugat. Ezért több hír jön a VW AG-ról negatív viszonylatban.
Szépen adaptálódnak majd, ahogy eddig is. Ha belegondoltok, soha nem volt élenjáró, mindig jól ültek fel a mainstream-re, amikor egy új technológia már túlvan a kezdeti sokkon, akkor kapnak bele.
#5
Mégis ők zárják be sorozatosan a gyáraikat.
#8
Jah, nagy európai gyárakat. A kutyát nem érdekli, hogy a Távol-Keleten vagy Dél-Amerikában milyen gyáraik maradnak nyitva. Ha leépítik az európai régiót, az rossz az európai autóiparnak (ami ugye az európai gazdaság egyik húzóágazata).
#9: még el sincs döntve, hogy melyik lesz az a három. Igen, ez valóban rossz az európai autóiparnak. Igen, én sem dolgoznék olyan helyen, ahol csökkentik a fizetésemet. Ettől függetlenül ez nem fogja a VW-t megrendíteni.
Mellesleg ez egy olyan probléma, ami globálisan érinti az egész autóipart. Egyszerűen a nyugat-európai gyártások és fejlesztések is túl drágák lettek. Nem csak a VW szenved tőle, hanem az összes nagy nyugat-európai gyártó és beszállító is. Nem véletlenül terjeszkednek keletre, nyitnak üzemeket nálunk, vagy keletebbre, délebbre. Eljutottak arra a szintre, amikor tényleg olyan drága kifizetni a német munkást és a német mérnököt, hogy inkább elküldik őket, vagy megkapják lehetőségnek a fizetéscsökkentést. Nem szép, de valahol azért érezhető volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!