Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1. Kb. egy 30 HP-s motornak...

1. Kb. egy 30 HP-s motornak mennyi a végsebessége? 2. Mi a különbség a sport-supersport, enduro, túra, streetfighter, supermoto, krossz motorok közt?

Figyelt kérdés

3. Mitől függ az átiratás és a kötelező, és mennyibe kerül?

4. Mennyit eszik kb. egy 125-ös motor, és mennyit egy 600-as?


2010. nov. 4. 18:48
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

a 125ös 2t motor kb annyit eszik, mint egy 600as. azaz 6-10l.

a végsebessége függ az áttételtől, a motor típusától... 150-180 körül van, de ez tipusföggő.

különbség:

sportmotor magas fordulaton pörög, ott adja le teljesítményét. jellemzője: jó gyorsulás, nagy végsebesség, nagy fogyasztás, nem komfortra hangolt ülés.

[link]


enduro: vannak, amik terepre, vannak , amik inkább túrára valók. visszafogottabb teljesítmény, takarékos motor, nagy nyomaték, és útra is alkalmas.

túra-enduro: [link]

"sport" enduro: [link]


túra: utazásra alkalmas, nagy motor, kényelmes ülés, nagy kofferek... az alábbi kép talán kicsit már-már szélsőséges, de a lényeg benne van: [link]


streetfighter: agyontuningolt utcai gépek: [link]


supermoto: utcai gumikra állított enduro, nagyobb fékekkel. nem jellemzi őket nagy sebesség, viszont nagyon nyomatékosak. élénken reagálnak a gázadásra. pályán driftelésre használják őket. nagyon könnyen kezelhetőek: [link]


cross: terepmotor. az enduroknál erősebbek, agresszívabbak, viszont igényesebbek is. közúton nem lehet velük közlekedni. így néz ki: [link]

2010. nov. 4. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
ahogy az előző ember leirta úgy van, de a végsebesség inkább 130-170 között van. Egy DT 130-at visz, mig RS vagy Mito 170 körül is megy, ha tényleg jó.
2010. nov. 5. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

az első vagyok. amit leírtam, azt a végsebességet 250esre értettem. Yamaha YBR 250, Honda CBF 250 kb 140

Honda VTR 250 kb 150-160

Kawa ninja 250 r 170-180 körül.

vannak gyöngébb 250esek is, amik lehangoló módon csak 120-szal mennek, pl. a Rieju Tango 250.

igen, egy 2t 125ös is lehet 30 lovas, de az már nem természetes. az egy irányjelzőkkel ellátott pályamotor. ha valaki reális arányokba gondolkozik, akkor a 250est érti az alatt, hogy 30 lovas motor. sztem.

2010. nov. 5. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Honda NSR 32 ló...
2010. nov. 10. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
tisztába vagyok vele. de szerintem azért ideálisabb 30lovas egy 250es egy 125osnél, mert 2x akkora lokettérfogat, kisebb fordulat, tehát az a motor nemszenved annyira, mint egy 1os 30 lóra tuninglva.
2010. nov. 10. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
...gyárilag, tuning nélkül :)
2010. nov. 11. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

legyen igazad :D de ne érted, mit próbálok a tudtodra adni. egy más példa:

van egy nagy daru (ez az esetunkben a 250es), és van egy kisebb daru (125os). mind a 2-nek fel kell emelnie 1 tonna súlyt (kell teljesíteniuk 30lóerot).

mind a 2 felemeli (teljesít 30LE-t), de a kisebbnek sokkal nagyobb megterhelés volt (vagyis a 125os gyorsabban kopik, és nem koszoni meg az a motor 2x, hogy kihoztak belole 30LE-t). a nagyobb úgyszintén fel tudja emelni, de az anyagot ezesetben nem éri akkora megterhelés. azaz tudna még tobbet is (a 250es annyira nem kopik, mint a 25os ugyanakora teljesítmény mellett. a motor jobban kímélve van, mivel nem maximumon megy. szerinted a 250esbol nem lehetne kihozni 50 lóerot???).


esetleg még felhozhatod, hogy 2T, meg 4T, de ebbe mos ne menjunk bele. kb ugyanolyan eros a 125 2T, és a 250 4T, de a 4T sokkal tobbet bír, kisebb igényu. ezért említetem, hogy ha 30LE-s motorról beszélunk, akkor jobban megéri a 250es. sokkal kfizetodobb. és normális embernek a 250 jut eszébe, amikor azt hallja, hogy "motorom 30 lovas".

....

....

2010. nov. 11. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Elnézést a helyesírási hibákért!
2010. nov. 11. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Értem én, csak az itt az egészben a gáz, hogy ha valaki egy jó kis pörgős motort akar (Honda NSR 125), akkor egy ugyan akkora lóerejű gépet fog venni 125-ben mint 250-ben.

És nem biztos, hogy a tulaj arra fog gondolni, hogy most 50 ezerrel többet megy el a 250-es.

(egyébként a 125-ös NSR is elég szépen teljesít futásteljesítményileg)

2010. nov. 12. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

említette a kérdezo, hogy jó kis porgos motort akar venni? :)

én a VTR 250-nel tokéletesen meg vagyok elégedve. mentem már 125os 2t-n (igaz, hogz cross volt, de gondolom, ez most mellékes. power szelep abba is van, 42LE megvan benne...), de ha most felajánlanák, hogy kicseréllhetem egy NSR/Mito/RS-re, nem tenném. nekem nem hiányzik, hogy minden harmadik kútnál egáljak tankolni, meg kéthetente vásároljam a szintetikus olajakat. aztán a dugócsere, karbi állítgatása... én nem (csak) javítgatni akarom a motort, hanem menni vele, túrázni... van tapasztalatom a 2t motorokról.eloszor volt egy 50es supermotom, volt is vele elég probléma. kipufogó beszedodott (pedig porgettem rendesen, de a karbi rosszul volt beálítva), az olajat és a benzint nem kímélte, a dugattyú megragadt, vízpumpa gondolt egyet, és leállt, persze a motor túlmeleedett. szervizbe meg aztmodták, hogy minen mukodik. ne keljen tovább sorolnom.

volt 125os Rotax Max gokartom. benzint, meg az olajat az is kérte rendesen. volt, hogy besult, elofordult gyurutorés, 1x kilyukadt a dugattyú...

ez is egy 125ccm-s kétutemu motor volt 30-40lóval.

a 4t-be a szezon elején olajcsere, láncspray, benzint bele, és mehetsz. a 2t 125os, és a 4t 250es teljesíttménye kb ugyanaz, csak a 4t nem forog 15-16000-t. 12-ig az is felmegy, de minek, ha má alulról is húz? a 4t-nek kicsit nagyobb a nyomatéka. nekemis tettszenek a 2t menettulajdonságai, de hosszútávon nem éri meg. ha valaki csak pályázni akar kis lokettérfogatú motorral, az vegyen 2t-t. de útra 4t szerintem jobban megéri. errl ennyit. vehetsz 2t-t, de ne kezdj el káromkodni, ha 6000 km után beál a dugó, mert sietsz valahova és nincs idod bemelegíteni redesen.


Bocsi a helyesírásért!

2010. nov. 12. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!