Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2000-2010 között gyártott...

A 2000-2010 között gyártott Fiat motoroknak mi volt a gyenge pontja, hogy olyan sok motorhibás lett?

Figyelt kérdés

okt. 7. 17:57
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Egy bizonyos részük, például az 1.1, 1.2, 1.4 szívó, régebbi 90-es évekbeli struktúrára épültek még a 2000-es években is. Ezek szimplán olcsó, kispórolt motorok voltak, putri anyagokból gyártva, ócska megoldásokat alkalmazva.


A 2000-es években TERVEZETT motorjai a Fiatnak már nem olyan rosszak. Például: az 1.3 Multijet elég glasscannon motor, nagyon vigyázni kell rá, de kellő karbantartás mellett zseniális, a 2.0 JTD az egyik legjobb dízelmotor, amit venni lehet, az 1.4 turbóbenzin (T-Jet) magasan lepipálja a konkurenciát, mint például a VW 1.4 TSI-t. Ami viszont továbbra is gyenge pontja maradt a Fiatnak, az az elektronika. Azt leszámítva maguk a motorok a 2000-es (és 2010-es) években nem voltak rosszak egyáltalán.

okt. 7. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Elektronikának van kimondott gyenge pontja, vagy úgy általánosságban bármikor bármi megadhatja magát?
okt. 7. 18:24
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
#2 Tulajdonképpen bármikor bármi, a kábelek előszeretettel törnek benne, de ez nem csak motorikusan, hanem a teljes autót tekintve probléma, az ajtó átvezetőkben nagyon sűrűn eltörik a kábelkorbács. A kábelezést leszámítva elsősorban a motorvezérlőben a forrasztásoknak szokása megrepedezni, ami a jelentéktelen semmiségtől a teljes halált is okozhatja, bár a javítása nem olyan vészesen nehéz feladat, de azért gáz, ha egy aprócska forrasztási hiba miatt hagy az út szélén az autó az isten háta mögött.
okt. 7. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
29%
A legnagyobb probléma a felhasználókkal és a szerelőkkel van.
okt. 7. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
A francia és olasz autókra jellemző többnyire ez a meghibásodás, felhasználóktól és szerelőktől függetlenül.
okt. 8. 16:32
 6/8 anonim ***** válasza:
Volt olaszom és franciám is. Igen, voltak vele gondok. Az olaszom egy 166-os volt amit imádtam és a motorjával soha nem volt gond, az elektronikai résszel ez az akadt. A franciám pedig CX volt ami annak ellenére hogy rossz hírű autó sosem okozott csalódást és mindig működött nem is akárhogy. CX-em azóta is van hobbi célra. Tudom, ez nem esik bele az általad meghatározott tartományba. Az alfáról tudok nyilatkozni csak ilyen teren. Azt gondolom hogy minden autónak van konstrukciós hibája viszont egy jó szerelő es egy gondos tulaj egyfajta kulcs a megbízható működéshez. 4-es voltam
okt. 8. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

#6 Részben abszolút igazad van, sokszor hallom én is azt a kérdést, hogy mi a jó autó, a rövid válaszom mindig annyi, hogy bármelyik, amelyiket karbantartják. Viszont egy hosszú válaszban azért már elég sok mindenre ki lehet térni, amik nem feltétlenül egyeznek a rövid válasz állításával.


A japánokat alapvetően ezért tartják megbízhatónak, mert elektronikailag sosem voltak eltúlozva és túlbonyolítva. Ha motorikusan vigyáz rájuk az ember, akkor bármeddig elfutnak. Ugyanakkor egy olyan autóra, amik köztudottan elektronikai hibákkal küzdenek, azon nem segít sem a szerelő, sem a gondos ügyfél. Az ellen nem tudsz mit tenni, hogy kikeményedik a vezetékeken a szigetelés és az ajtónyitogatás miatt eltörik (Fiat betegség). Vagy hogy szar technológiával forrasztották az ECU komponenseit és a rezgések széttörik a forrasztásokat (PSA probléma). Vagy hogy a CIM modulban a csatlakozó pinek lekorrodálnak (Opel probléma). Ezeket nem lehet megelőzni. A világ legprecízebb tulajánál is bármikor megtörténhet.

okt. 8. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Ebben teljesen igazad van! Ezekre természetesen gondoltam, csak beszél belőlem az elfogultság :)
okt. 8. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!