"A" Kategória avagy mint és hogyan?
Júniusban szeretnék vásárolni egy 600-as gyorsasági motort. Olyan kérdésem lenne ezzel kapcsolatban,hogy a B kategórián kívül semmilyen más kategóriám nincs meg. 20éves múltam, lerakhatom simán az A kategóriát amivel vezethetnék bármit vagy pedig milyen feltételek vannak? A motort mindenképpen megakarom venni, mi a következménye ha esetleg csak 250-es-t vezethetnék is igazoltat a rendőr? Mi a következménye ha igazoltat a rendőr és egyáltalán nincs nagymotor jogsim? Válaszokat várom aki már járt hasonló cipőben vagy tudja a feltételeket.
ui. Amúgy ha tudok motort szerezni mennyibe kerül egy korlátlan A kategória?
'A' jogosítvány 61.700 Ft + vizsgadíjak (össz. 82.000 Ft)
lerakhatod simán. nem kell már páv meg semmi extra sem.
Ha 'A' korlátozott jogsid van és elkapnak a 600assal ugyanúgy megbüntetnek. ha már csinálsz akkor csinálj "rendes" 'A'-t .
Ha nincs jogsid akkor feljelent és 6 számjegyú bírság.
Harmadik vagyok
14km az gyakorlatilag egyenlő a nullával. Már csak azért is, mert a robogó vezetését és a motorvezetését nem lehet összehasonlítani. Előre hozatal nincsen. Jogsi nélkül legálisan pl a Hungaroringen tudsz vezetni, de az nem olcsó mulatság: kérsz egy licenszet a motorra (kb 8-10ezer), aztán alkalmanként 12-14ezer az egész napos motorozás.
Ha megpróbálod a jogsi nélkül vezetést, forgalomba akkor se menj mert magadra és és másra is veszélyes lennél. Keress valami eldugottabb helyet és ott gyakorlod a gép kezelését. És légy résen, mert nagyon csúnyán megszívhatod, ha rendőr megállít. Csak okosan!
Ja bocsi, elnéztem a vezetett kilométert.
Ha 20 és fél éves vagy, tehát 20at betöltötted plusz még 6 hónap, akkor kezdheted el, de végülis megpróbálhatsz egyezkedni az oktatóval. Azt viszont ne felejtsd el, hogy februárig biztosan nem tudod elkezdeni, mert télen nincs motoros oktatás.
Hogy mikre figyelj a nagy gépnél: egy 600as gyorsasági egyesben megy 110-120at. Egy átlag 600as -persze évjárat függő is- 120-130LE, ez arányaiban olyan, mintha egy Astra kb 1200LE lenne. Finoman kell bánni a gázzal, mert könnyen emeli az elejét. Én kezdőként jártam úgyhogy nagy gázzal indultam hirtelen engedtem a kuplungot, felkapta az elejét én meg azt sem tudtam mi f... van és elborultam, de erre hamar rá lehet érezni, nem lesz vele gondod.
A gyorsasági motorok orrnehezek, meg kell szokni, hogy erősebb fékezésnél a testsúlyodat és helyzeted még előrébb fogja húzni.
Meg kell tanulni dönteni a gépet -de ez is olyan, amit ha fokozatosan gyakorolsz, akkor szinte ösztönösen ráérzel, hogy mekkora íven, mennyire kell dönteni.
A gyorsasági kormánya, egyrészt a kivitelezés más részt a testhelyzeted miatt jóval kisebb szögben fordítható mint pl egy enduro motoron, ezért kell figyelni, hogy tudj minél kisebb ívben is kanyarodni, nehogy úgy járj, hogy megszokod a döntve kanyarodást, be kell fordulnod egy kisebb utcába, ahol, ha döntöd rögtön átmész a szembe jövő sávba és csatt.
Értem, köszi az eddigi válaszaid. Gondolom már régóta motorozhatsz.
Akkor ezek szerint május fele már elkezdhetném a jogsit ez jó hír. Egy 250-es ilyen chopper szerűségen fogok valószínű tanulni mert azt tudok csak kölcsön kérni ingyen.
A motort pedig Június fele tervezem vásárolni, 1M ft-ot szánok rá + 150 000-ret ruhára kb. Talán ennyiért már kapok viszonylag jó állapotban lévőt.
Még nem tudom viszont , hogy melyik márkát válasszam..
Mert a párommal szeretnék majd nyáron sokat motorozni ha már meglesz a kellő rutinom..és hát ezek a gyorsaságiak a yamaha r6 ,gsxr, cbr 600, közül mindenképpen azt akarom majd választani amelyiken még viszonylag "kényelmes" lehet ülni hátul..+az sem az utolsó szempont,hogy melyik márka a kevésbé szervizigényes kategória..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!