Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ajánlják, hogy rövid...

Miért ajánlják, hogy rövid várakozásnál tegyük üresbe a váltót, és engedjük ki a kuplungot?

Figyelt kérdés
Sokszor emlegetik tanácsként, hogy pl. piros lámpánál állva ne nyomjuk folyamatosan a kuplungot, hanem helyette tegyük üresbe a váltót, mert így lassabban megy tönkre a kinyomócsapágy. De, könyörgöm! Egy autó tele van csapágyakkal. Egy kerékcsapágynak pl. illik többszázezer km-t megtennie meghibásodás nélkül úgy, hogy kenőanyag csere nincs is előírva ennek során. A kinyomócsapágynak akkor miért nem mindegy, hogy piros lámpánál állva 1-esbe kapcsolva benyomva tartjuk a kuplungot, vagy helyette inkább üresbe tesszük a váltót, és fölengedjük a kuplungot? Egyes autóknál folyamatosan forgó kinyomócsapágy alkalmaznak, és ez is azt sejteti, hogy a kinyomócsapágy élettartama szempontjából teljesen mindegy, hogy melyik várakozási módszert használjuk piros lámpánál. Ráadásul a lámpa zöldre váltáskor gyorsabban el tudunk indulni, ha már előre betesszük a váltót 1-esbe, és úgy várakozunk az indulásra. Pl. csúcsforgalomban ez sem egy utolsó szempont.

#kuplung #kuplung kinyomócsapágy #Kuplung kinyomócsapágy élettartam
ma 10:39
 1/4 anonim ***** válasza:
ma 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
84%
Ez egy nagyobb fordulatú, de nem olajban futó csapágy. (A váltó olajos, a kerékcsapágy lassan forog és totál más igénybevétel.) A zsír miatt élettartama véges. Azért ajánlott kitenni üresbe, mert így nem fog kelleni idő előtt fölöslegesen szétszedni jó drága pénzért, és kidobni használható állapotú, nem elhasznált, drágább kuplung alkatrészeket. Magyarul van egy pár ezer forintos csapágy, de a csere munkadíj könnyen lehet 100k, és ha már szét van szedve, további 50k alkatrészt megéri cserélni. Na ezért éri meg csóró kis csapágyat nem elhasználni, hogy a többi 150k a zsebedben maradjon minél tovább. Ha már említettél folyamatosan forgót, jelezném, hogy a forgás nem egyenlő terheléssel.
ma 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Nem a kinyomócsapágy itt a kényes pont ezt esetben, hanem a főtengely támcsapágya, amit helyén, pozícióban tartja, és mikor te nyomod a kuplungot, akkor egyúttal ki is szeretnéd tolni a főtengelyt a motorból. Ez pedig siklócsapágy, általában nem is szereti, ha indításkor nyomod a kuplungot, mert olyankor még nincs rajta olajfilm.
ma 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Hogy ne dolgozzan feleslegesen a kinyomócsapágy. Nemem amúgy se jutna eszembe piros lámánál percekig állni a kuplungon. Mi a fenének?! Elfáradna a lábam (is). Sokkal kényelmesebb letanni a padlóra. Aztán ha vált a lámpa, majd kuplungolok.
ma 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!