Miért ajánlják, hogy rövid várakozásnál tegyük üresbe a váltót, és engedjük ki a kuplungot?
Az oké, hogy bizonyos típusokon állandóan forog a kinyomócsapágy, de egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora rugóerőnek támaszt neki. Mert azért ami nyomás a görgőkre nehezedik, ahogy ellentámasztanak annak a tányérrugónak, ami képes akkora nyomást helyezni a kuplungtárcsára, hogy a motor teljes nyomatékát átvigye, (ráadásul gyorsító áttétellel ugye, mert a kinyomócsapágy jóval nagyobb úton mozog mint a kuplungtárcsa a nyelestengelyen) az nem kevés. Felengedett állapotban ez a nyomás maximum annyi, amekkora a kinyomócsapágyban lévő támasztórugó rugóereje (amit kézzel simán össze lehet nyomni, vagyis lószar a kuplungszerkezethez képest). Tehát számít, mégha nem is annyit, mint egy felengedett állapotban szétválasztott csapágynál.
A főtengely támcsapágya sem feltétlenül arra van méretezve, hogy órákon át kapja a terhelést. Nincs kifejezetten kenése, csak a fröcskölődő olaj keni, ami pont elég arra, hogy a főtengelyt megvezesse, esetenként a rugóerőnek ellentámasztást elviselje. Feltehetően nagy baja nem lesz, de igazán sosem lehet tudni, hogy melyik motorban mennyire van túlméretezve ez az alkatrész.
"sak a fröcskölődő olaj keni,"
Én ezért öltöm túl a motorolajat direkt, kapjon alulról bőven. Nem sokkal, 5 decivel átlagosan.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!