Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért esett be ennyire az...

Miért esett be ennyire az elektromos autók ára?

Figyelt kérdés

[link]


Ennyire nem érné meg? Ennyire rossz koncepció az egész?



okt. 1. 18:11
1 2 3
 21/27 Beviz Elek ***** válasza:
54%

#18

1. Nem rólam, hanem az összes fogyasztóról. A politikai döntéshozók nem fogják azért betiltani az elektromos autókat hogy viccből szivassanak, tehát a fogyasztó kezében marad a döntés hogy a drágább vagy az olcsóbb közlekedési módot fogja választani. Az olcsóbban fogja.


2. Mutass már valami forrást hogy mennyire nagy a veszteség.


Lehet hogy az emberek jelentős többsége nem olyan helyen lakik ahol tud napelemmel energiát termelni, de:

a, házépítésnél/vásárlásnál ezután szempont lehet hogy olyan házba költözzön ahol tud

b, napelem nélkül nem ingyen lesz az energia hanem “csak” töredék áran az üzemanyaghoz/szintetikus üzemanyaghoz képest.


#18

Az üzemanyag után beszedett jövedéki adó és ÁFA hiányozni fog a kasszából, ezt valahogy vissza fogják szerezni, de semmiképp sem úgy hogy ne érje meg elektromos autóval közlekedni. A cél a tiszta, fenntartható közlekedés. Valószínűleg nem a napelemekre fognak adót verni hanem az útadó rendszere fog megváltozni (pl km alapú adózás).

okt. 2. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
26%

1. Itt most fogalmam sincs, hogy miről beszélsz. Milyen betiltás? Ki beszélt erről? Hogy kerül ez ide? Tudtommal arról volt szó, hogy az államnak és a releváns cégeknek az elektromos áram, vagy a szintetikus üzemanyag előállítása éri-e még jobban. Erre írtad, hogy téged nem érdekel. Én meg, hogy neked ehhez nincs is közöd, mert sem az állam, sem releváns cég nem vagy. Tehát hogy kerül most ide akkor a betiltás?


2. Milyen forrást? 7. osztályos fizika lecke, tudnod kéne. Minden elektromos vezetőnek ellenállása van. R=U/I képlettel számolható. Pontos számot nem tudok neked mondani, hiszen ez nem konstans mindenhol, a veszteség sok tényezőtől függ, de átlagosan 2-5% között van. Plusz elég nagy a veszteség transzformálás közben is.


Nem tud, vagy nem fog olyan házba költözni. Sok oka lehet annak, hogy miért költözik az ember panelba és ezt nem fogja megváltoztatni az elektromos autó. Meg ha már szóba hoztam a terület hiányát a töltőállomásokkal kapcsolatban, akkor szóba hozom itt is: ha hirtelen a 4 millió agglomerációban élő magyar ki akarna költözni vidékre kertes házba, na őket ugyan hová rakod? Hol fér el annyi ember?


"A cél a tiszta, fenntartható közlekedés."

Nem. A cél a pénz. Ezt már megbeszéltük, nem? A pénz pedig azt diktálja, hogy az elektromos autóra való átállás felfoghatatlanul sok pénzbe kerül, míg a szintetikus üzemanyagra való átálláshoz az infrastruktúra 99%-a adott, minimális ráfordításra van csak szükség.


Számodra lehet, hogy a tiszta, fenntartható közlekedés a cél, viszont az előbb már kifejtettem, hogy mennyire nem érdekli őket a kisemberek véleménye.

okt. 3. 03:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 Beviz Elek ***** válasza:
48%

#22


1.

Mit nem értesz? Az olajipari vállalat nem tarthat fegyvert a fejedhez hogy vedd meg a szintetikus benzinjét. Ha nem vagy rákényszerítve hogy megvegyed akkor lesz egy másik vállalat ami elektromos autókat gyárt, ezekkel sokkal olcsóbban tudsz közlekedni. Amíg a fogyasztó nincs rákényszerítve, addig nem fogja szimpátiából/könyörből a 3-4x drágább verziót választani.

Hogy jön ide a betiltás? Úgy hogy ezzel tudna az állam rákényszeríteni a szintetikus üzemanyagra, de ha szétnézel a világban akkor a politikusok pont hogy az elektromos irányába terelnek, magyarul nem lesz betiltva az elektromos autózás. Ha nem lesz betiltva, akkor az olajipari vállalatok a fejükre is állhatnak, a fogyasztó nem fog tőlük benzin venni.


2.

Mint már korábban leírtam a szintetkus üzemanyagot elektromos energia segítségével állítják elő. Tehát ott már fellép az általad említett hálózati/transzformálási veszteség, majd az üzemanyag előállítása során fellépő veszteség, majd kamionokkal a benzinkutakra való szállítás, majd tankolás után optimális körülmények között 40%-os hatékonysággal elég a motorban.


Rendben, már leírtam, aki panelban marad az nem telepít napelemet és a jelenlegi költségekhez képest “csak” harmad áron közlekedhet.


Te nem tudom melyik világban élsz. Kínában pár év alatt eltüntették a belsőégésű motorkerékpárokat a légszennyezettség miatt. Európai nagyvárosokban egyre nagyobb területekről tiltják ki a szennyezőbb autókat. Brutális sebességgel telepítik a megújuló energiaforrásokat.

okt. 3. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
54%

Ha megnézzük az autógyártók részvényeit: a BYD, Tesla emelkednek. Toyota, Suzuki, német márkák árfolyamai süllyednek. A pénzvilág bízik az elektromos autók jövőjében.


Viszont tegyük hozzá, hogy a kapitalizmus továbbra is ragaszkodik a növekedéshez, és emellett a fenntarthatóság hangoztatása is divat lett. A kettő együtt nem fog menni, bármennyire is fáj kimondani.


Igenis a pénz beszél, és amikor elfogy az aranyfedezet, akkor a vér lesz a fedezet.

okt. 5. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
0%

#24 A részvények a jelent mutatják. Mi a jövőről beszéltünk.


Ami a jövőt mutatja, az a gyártók által követett irányzat. Ami nem az EV.

okt. 5. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 Beviz Elek ***** válasza:

#25

Ne égesd már magad jobban.


A részvények ára pont attól függ hogy mit gondolnak az emberek a cég jövőjéről, mennyire bíznak hogy sikeres lesz és mennyiért lehet később eladni a részvényt.

Ha valóban olyan buták lennének az emberek mint ahogy gondolod és csak a jelenre gondolnának, akkor jó hírem van, te feltaláltál valami újat és néhány év alatt a világ leggazdagabb embere lehetsz. Vegyél részvényt olcsóbban olyan vállalkozásnál ami fejlődik és add el mikor jobban teljesít drágábban. Persze, senki nem spekulál a világon és biztos nem ez árazza be a részvényeket, te vagy egyedül helikopter.


Egy kis érdekesség:

A Tesla bevétele 2021-ben 54milliárd dollár volt és 936ezer autót adott el.


A VW csoport bevétele 2021-ben 300 milliárd dollár volt majdnem 9millió eladott autóval.


A Toyota bevétele 2021-ben 255 milliárd dollár volt 10.5 millió eladott autóval.


66millió új autót adtak el 2021-ben.


2021-ben a Tesla értéke toronymagasan a legtöbb volt, megegyezett az utána lévő 10 autógyártó együttes értékével (Toyota, VW, BYD, Daimler, GM, BMW, Ford, Stellantis, Honda, SAIC).


Biztos vagy benne hogy a jelen van beárazva? Ahhoz képest egy kis jelentéktelen méretű gyártó többet ért mint a legnagyobbak együtt.

okt. 5. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
66%

Sokan csalódtak benne. Hidegben sok gyengén teljesít.

[link]

Amivel reklámozzák, hogy 0 kibocsájtás, az átverés, hiába nem füstöl, az aksi gyártás nagyon szennyező.

okt. 20. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!