Miért esett be ennyire az elektromos autók ára?
#11 Kevesebb handrást kellene nézned.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__12..
11-es választ olvasd el.
#12
A 11-es válasz egy nagy butaság.
Egy elektromos autó átlagos fogyasztása 15-20kWh/100km.
A szintetikus üzemanyag előállításának energiaigénye 20kWh/1liter, plusz ugye az előállításra, szállításra stb sok vállalkozás épülne amik mind keresni akarnak az üzleten. Ha egy Priust tankolnál akkor is minimum 4 liter/100km, tehát 80kWh elektromos energia+ egyéb költségek.
A pénz beszél, senki nem fog benzinkútra járni és többszörösét fizetni csak azért hogy hallhassa a brummogást.
Nem azzal van a baj, hogy rossz koncepció, mert nem az. Alapvetően egyszerűbb, kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaz egy elektromos hajtáslánc, kisebb a meghibásodási arány, és lassan olcsóbb lesz legyártani is, mint a sok környezetvédelmi elvárásnak megfelelő belső égésű motort fejleszteni és gyártani.
Én is régi autós vagyok, van két 30 év feletti hobbiautóm is, de nem lehet elvenni az elektromos autótól, hogy sokkal hatékonyabb. Klasszikus, autób*zis vezetési élményt nem kapsz, mert nehezek, nincs hangjuk stb stb. Viszont baromi egyszerű használni. Nincs váltó (vagy ha van, akkor is max kétfokozatú), nincs ideális fordulatszámtartomány, csak lenyomod a gázt és megy, elveszed és visszatöltéssel fékezel. Közben kuss van. Városban szerintem nincs jobb (más kérdés, hogy városban elektromos autóval sem hatékony közlekedni, de ez egy újabb nagyon mély gödör amibe bele lehet menni), és már bőven vannak egész elérhető áron olyan elektromos autók, amiknek a hatótávja az emberek 90%-ának az igényeit kielégíti, amikor meg évente egyszer esetleg elmész egy 1000-1500 kilométeres nyaralásra, akkor meg úgyis megállnál nyújtózni és kávézni-enni párszor bármilyen autóval, addig tud tölteni az elektromos autód is.
A "baj" azzal van, hogy már nagyon sok gyártó nagyon sok típusa versenyez a piacon. A kínaiak nem meglepő módon betörtek, ők olcsón le tudják gyártani az autóikat, egy BYD például bizonyos szempontból borzalmas egy hagyományos gyártó autóihoz képest, de az átlag usernek teljesen jó, és jó áron sokat ad, de a patinásabb gyártók is már majdnem mind nyakig benne vannak az elektromos autózásban. Ezért már nem tudsz Teslát sem eladni olyan drágán mint amikor az volt az űrtechnika, nagy a kínálat, tehát van árverseny. Nekünk ez csak jó, egy piac akkor egészséges ha van konkurencia.
El kell fogadni, erre megy a világ, az elektromos autó hatékonyabb.
Ha neked kell a benzingőz, ahogy nekem is, akkor még most érdemes elrakni magadnak valami tényleg érdekes belső égésű motoros autót hobbiautónak, kirándulósnak. El fognak fogyni.
#13 Azért nincs értelme annak, amit írsz, mert először elkezded taglalni, hogy minek mennyi az energiaigénye, aztán meg azt, hogy a pénz beszél. Na most akkor melyik? Döntsd el. Ha az energiaigény a fontos, akkor mégsem a pénz beszél. Ha meg a pénz beszél, akkor még felesleges energiaigényről beszélni, mert úgysem az dönt.
Amúgy mindkettőben igazad van, a kérdésemre meg az a válasz, hogy a pénz beszél. Ezt szerintem senki sem vitatja. Szóval vesézzük ki ezt.
1. A kőolaj kitermelése és finomítása egy hatalmas biznisz. Ez persze a szintetikus üzemanyag esetében is kárba vész, viszont relatív kicsi ráfordítással akik eddig kőolajjal foglalkoztak, azok át tudnak állni a szintetikus üzemanyag előállítására. Elektromos opciók esetében ilyen nincsen. Az egy totálisan más és minden szempontból eltérő technológia. Amit eddig elértek és felépítettek az üzemanyagok előállítására, azt porig kellene rombolni és nulláról elkezdeni mindent, ráadásul még a témában szerzett tudás sem hasznosítható.
2. A kész termék felhasználóhoz való eljuttatása. Mióta elektromos áramot felhasználói szinten alkalmazunk, azóta tudjuk, hogy környezeti hőmérsékleten az áram továbbítása mocskosul veszteséges. Ráadásul a jelenlegi hálózat édeskevés ahhoz, hogy egy egész ország autózási igényeit kiszolgálja, szóval sokszorozni kellene a magasfeszültségű hálózatot. Az üzemanyagot meg keresztül pumpálják egy csőhálózaton, illetve elszállítják közúton. A veszteség nulla, az infrastruktúra pedig már létezik és készen áll.
3. Eladás. Az elektromos autók töltése még mindig probléma. Erre mindig az a válasz, hogy "de majd fejlődik". Nem tud túl sokat fejlődni, mert a fizikai törvényeit nem lehet leküzdeni. Igazából már most sem áll semmi az utunkban, hogy az elektromos autókat 3 perc alatt töltsük 100%-ra, ehhez csupán sokszorozni kell a töltőáramot. Csak ugye jön a fizika és azt mondja, hogy "azt te csak szeretnéd". A magasabb töltőáram az akkumulátorok élettartamának csökkentését eredményezi, illetve olyan hőmérsékletet generál, ami ellen nem tudunk védekezni. Ezért lassú manapság is a töltés, mert egyszerűen muszáj limitálni a töltőáramot. Na de ezzel az egésszel arra akartam kilyukadni, hogy a benzinkutak már most is sokszor tömve vannak, mikor egy tankolás 3 perc. Akkor mi lesz, ha a töltés 20-30 perc? Mennyire fognak sorban állni az emberek? Vagy, a töltőállomások területét kell sokszorozni a jelenlegi benzinkutak által elfoglalt területekhez képest, viszont ez ismét oda vezet, hogy egyrészt k*rva sok pénz, másrészt mégis hova teszel annyi állomást, mikor a városokban már így sincsen hely?
#16
Az az összefüggés hogy az energia pénzbe kerül, ha valamihez többször annyi energiára van szükség akkor többször annyiba fog kerülni. Ha adott két opció, az egyik esetben 1500Ft-ba kerül 100km megtétele és a másikban 5000Ft-ba, akkor az évi 15ezer km-nél könnyű kiszámolni hogy melyikkel jársz jobban és hogy a vásárló mit fog választani.
1.
Az engem nem érdekel hogy a Shell, Mol, OMV eddig mivel foglalkozott. Elektromossal sokkal olcsóbb közlekedni, áram van otthon, mi kell még?
2.
Te hogy nézed a tv-t otthon? Most is eljut hozzád a “késztermék” amit nagyobb távolságokban magasfeszültségen továbbítanak így sokkal kisebb a veszteség.
Érdekesség 1: az angolok Afrikában akrnak napelemeket telepíteni és az áramot magasfeszültségen Angliába juttatni. Az nagy táv?
Érdekesség 2: a napelemek terjedésével ingyen otthon előállíthatod az energiát és néhány méter megtételével az autódba kerülhet.
3.
Töltsd otthon az autódat és nem lesz szükség “benzinkútra” járni, így nem lesznek sorok.
#17
1. "Az engem nem érdekel"
Miért gondolod, hogy ez egy jó érv, miközben nem rólad van szó? Ez egy gazdasági és politikai kérdés. Te, mint felhasználó, totál kívülálló vagy. Te ebben nem szerepelsz. Téged nem érdekel? Nem. ŐKET nem érdekli, hogy te mit gondolsz.
2. "Most is eljut hozzád a “késztermék”"
Tény. De te hoztad fel a gazdaságosságot. Az áram továbbítása nem gazdaságos. És mint írtam, a jelenleginél jelentősen több villamos energiát kellene továbbítani országszerte minden apró zugba. Több energia, több veszteség.
"az angolok Afrikában akrnak napelemeket telepíteni"
Az Afrikába telepített napelem park egy nagyon régi elgondolás. Ezer sebből vérzik, ezért nem lett belőle semmi és valószínűleg soha nem is lesz, politikai okokból.
"a napelemek terjedésével ingyen otthon előállíthatod az energiát"
Ez is egy olyan érv, ami igaz, csak gyenge. Az emberek jelentős többsége nem kertes házban él, ahol ez megoldható. Tovább rontja a helyzetet a jelenlegi alacsony hatótáv, ami miatt hosszútávra necces a használatuk, így toronymagasan a városi használatra ideálisak, de városban meg az országos átlagnál is sokkal alacsonyabb a kertes házban élők száma (10% körül, vagy alatt).
3. Lásd: előző pont.
Nem kell csodát belelátni, egyszerűen áraz a piac.
Az új autókra kivezették a legtöbb támogatást (nem cska nálunk, EU szinten pl.) ezért a kereslet csökken. A másik ok, a trend, ahogy néhányan már pedzegették, az elektromos autózás jelenleg még nem az átlagember sportja, aki akarta és megtehette már megvette, ezért a kereslet amúgy sem nőne jelentősen. Ha az árak konszolidálódnak és elérhető lesz más rétegeknek is, na meg a technológia fejlődés kiküszöböl néhány nehézséget újra fellendül. Na meg azt sem szabad elfelejteni, hogy széles rétegekben van számottevő ellenállás az újdonságokkal szemben ami a tudatlanságból, tájékozatlanságból fakad, amiket nagyon nehéz a a marketingnek áttörni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!