Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sok gyártó miért vezeti ki a...

Sok gyártó miért vezeti ki a kínálatból a kèzi váltót?

Figyelt kérdés

Többet tud, kevesebbet fogyaszt az autó egy korszerű automata váltóval, viszont hogyhogy nem hagyták meg opcionálisan a kézi váltót a "maradiaknak"?

Ez is leginkább környezetvédelem, hogy minél kevesebbet fogyasszon az autó amit csak automata váltókkal tudnak garantálni?



szept. 29. 09:28
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
73%
Nem környezetvédelem, politika. Így könnyebben betartják az emissziós határt. Környezetvédelem akkor lenne, ha leállítanák a SUV-ok és a 2-3 tonnás autók gyártását.
szept. 29. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
33%

#1 A környezetvédelem az politika.


Kérdező: ennek két fő oka van.


Az egyik az, hogy egyre kisebb rá az igény. Ezen belül is van két külön irány, az egyik a kimondottan manuális váltót kereső emberek alacsony száma, ami miatt már nem éri meg azzal foglalkozni, a másik pedig a belső dizájn, ami manapság az abszolút letisztultságról szól, amibe nehéz beletervezni egy bőr dildót a két ülés közé, úgy, hogy ne térjen el a látványvilágtól. Hiszen manapság már az automata váltók kezelője sem a váltókart imitálja. Arra régen is csak azért volt szükség, hogy a manuális váltót kedvelők könnyebben elfogadják, de már nin snerre szükség. Amerikában pedig ahol soha nem is volt divat a kézi váltó, ott soha nem is volt elterjedt az arra hasonlító automata váltó kar.


A másik pedig a downsizing. A downsizing egyik negatív mellékhatása a motorok romló megbízhatósága, ami kritikus szint alá zuhant. Az automata váltó segít abban, hogy a motor kevésbé legyen terhelve, így nagyobb eséllyel bír ki a motor egy elfogadottnak mondható távolságot. Automata váltóval kibír egy motor például 200 ezer kilométert, de ha nagyobb "hatalmat" adunk az ember kezébe egy manuális váltóval, akkor könnyen előfordulhat, hogy 120 ezer kilometernél szethullik a motor. Ez megtörténik párszor és készen is van a PR katasztrófa. Megoldás: vegyük el az emberektől ezt a hatalmat.

szept. 29. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
65%

#2


Ezt úgy értettem, hogy az autógyártók nem környezetvédelmi okok miatt gyártanak olyan autókat, amilyeneket gyártanak, hanem a politika miatt. Ha szabad kezet kapnának a mérnökök, teljesen más autókat látnánk ma az utakon.


Egyébként köszönjük az AI által megírt választ.

szept. 29. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
100%

+ a hibridek térnyerése. A Lexus 100%-ban hibrid autókat, a Toyota nagyon nagy részben árul hibrid autókat. Ezek mind automataváltósak.

Aki egyszer megtapasztalja az automataváltó kényelmét, az többet nem nagyon akar visszaülni kéziváltós autóba.

szept. 29. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
83%
Mindennapi vezetésre nagyon jó az automata, igazság szerint csak annak nem fog tetszeni, aki szereti maga irányítani a gépet. A manuális váltó csupán a vezetési élmény fokozására jó.
szept. 29. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
0%

#3 Értem, hogy hogy érted, de a környezetvédelem az politika. Ez olyan, mint a rovar-bogár dolog. Minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Ahogy a bogarak a rovarok csoportjának része, úgy a környezetvédelem is egy politikai téma.


Nem mondhatod azt, hogy nem környezetvédelmi okokból, hanem politikai okokból, mivel a környezetvédelem maga a politikai ok. Az előző példa nyomán, ez olyan mintha azt mondanád, hogy utalod a rovarokat, de a bogarakat nem. Ez így értelmetlen és lehetetlen. Ha a rovarokat utálod, akkor a bogarakat is. Ugyanígy, az autógyártók is pontosan ahogy mondod politikai okokból (is) hoznak ilyen döntéseket, de milyen politikai irányzat miatt? Gondolom nem a hazai gazdaság az oka és valószínűleg nem is az alkotmánybíróság megválasztása. Hanem a KÖRNYEZETVÉDELEM!

szept. 29. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
78%
Ja és k*rva szomorú, ha manapság AI-nak van nézve az, aki képes pár mondatot helyesen leírni és szépen fogalmazni. Elnézést, hogy én még jártam iskolába, illetve, hogy nem vagyok egy igénytelen ősember.
szept. 29. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
53%

A legtöbb hülye a kormányt sem képes már tekerni magától, nemhogy még váltson is.


Én imádom a kézit.

szept. 29. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
82%

Ez pont olyan, mint az automata ablakemelő vagy a központi zár. Annyira alap lett, hogy csak plusz költségekkel jár a gyártónak, ha meghagyja opcionálisnak a választást.

Így nem kell ilyet is olyat is gyártania, ilyet is olyat is beterveznie. Egyféle hajtáslánc (vagy legalább eggyel kevesebb féle) sokat egyszerűsít a gyártó logisztikáján és fejlesztési költségein.

szept. 29. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 Telelő Teve ***** válasza:
53%
ZF lobbija elég erős Európában. Ha te automata gyártókat gyártasz nyilván az az érdeked, hogy rábeszéld az ügyfeleidet (autógyárakat) arra, hogy a nagyobb értékű automata hajtásláncokat vegyék az olcsó kézik helyett. Előbbiért el lehet kérni 2-3000 €-t is, utóbbi meg pár száz €. A német ipar ("Deutschland AG") amúgy is eléggé szeret ilyen belterjes ügyleteket intézni, szóval egyfajta kölcsönös megállapodás, hogy kivezetik a kézi sebességváltókat. De ez nem jelenti azt, hogy ne vehetnél kézi váltót - a Daciánál még mindig bőven 90% fölötti a részarányuk. Fiatnál szintén nagyon magas.
szept. 29. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!