Melyek a megbízhatóbb, jobb minőségű alkatrész utángyártók?
Például a Febi úgy tudom hogy jó, viszont sok alkatrésznél nem közvetlen gyártók hanem csak csomagolják más gyártók termékeit. Ezen kívül például a Valeo, Hella, Ina, Swag, Denso, Continental márkákat hallottam hogy jók. Viszont hallottam is már rosszakat például Ridex vagy Topran márkáról.
Milyen hasonló márkák léteznek még amelyek nem gagyik?
Kamionsofőrként azt látom, hogy nemcsak az autógyártók, de már az alkatrész gyártók is szinte csak összeszereléssel foglalkoznak. Egy burkolatot innen, egy propellert onnan, egy tengelyt amonnan vesznek, majd összeszerelik, rányomják a vég nevét és úgy adják el. Az oroszlányi Borg-Warnerhez csak mi 6 külföldi cégtől hordunk napi szinten alkatrészt. Ugyanilyen turbó gyártó üzem van Pitestiben a Dacia gyár mellett. Még a szélvédőgyártó üzem is akármilyen márkás, úgy veszi az esőérzékelőt és a visszavillantó tartó fémbütyköt.
Sokszor ugyanazt az alkatrészt visszük több teljesen más márka gyárába. Ha az alkatrész megkapja az automotive (járműipari) eu-s alkalmassági pecsétet, onnantól bármelyik autógyárnak bedolgozó, vagy "utángyártott" alkatrészt készítő üzem felhasználhatja.
#3 Nincs ezzel alapvetően semmi baj, hiszen maga az autógyártó sem gyárt lósz*rt sem, ők is ezer különböző gyártót alkalmaznak az alkatrészek legyártására.
Ami az utángyártott alkatrészek márkáit illeti, attól mert nem ők csinálják, hanem csak beszerzik a darabokat és összerakják, attól még lehet jó, hiszen egy igényes, minőségi márka olyan beszállítókkal dolgozik, akik szintén igényesek és minőségi darabokat adnak. A kutyát nem érdekli mi honnan van, mert a végén termékre kerülő márkanév biztosítja a minőséget.
A baj az olyanokkal van, mint pl. az A.Z. Meisterteile, akik aljas pofátlan módon azt hazudják, hogy az egy prémium német alkatrészgyártó, miközben se nem prémium, se nem német, se nem gyártó, de még tán nem is összeszerelő, bár utóbbiban nem vagyok biztos. Ők szó szerint a SELEJTET vásárolják fel. Azt, amit más gyártóknál a robot félredobott, mert megbukott a minőségellenőrzésen. De ami a legnagyobb baj, hogy ha van például egy rossz minőségű alkatrészgyártó, akkor tapasztalat vagy hallomás útján tudod, hogy az szar, ne vedd. Viszont az A.Z.-nál nem tudhatod, hogy az a selejt, amit kapsz, az miért selejt. Lehet hogy amúgy full használható és semmi valódi probléma nincs vele, meg az is lehet, hogy egy szó szerint használhatatlan alkatrészt kapsz. Tehát lehet veszel mondjuk 10 alkalommal kisebb értékben A Z.-s cuccot és nem tapasztalsz különösebb problémát, elkezdesz megbízni benne, legközelebb meg kirendelsz tőlük egy turbót, ami 100km után szétcsattan és kuka a motor.
Engem ez sokkal jobban zavar, mint pl. a kérdésben említett Ridex-kategóriájú, fixen alsókategóriás márkák. Mert az konzosztensen szar és mindig tudható, hogy mire lehet számítani.
"Például a Febi úgy tudom hogy jó, "
A Febi nem gyártó, csak egy csomagoló cég, aki van mikor a gyári beszállító alkatrészeit csomagolja a saját dobozába.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!