Renault Thalia vagy Peugeot 206 "jobb" autó?
Szeretnék vásárolni egy használt autót, ezen a 2 típuson gondolkodtam.
mindkettő benzin 1.4-s 75 lóerős, nagyjából a felszereltség is azonos, mindkettő 2004-s, Ár is hasonló.
120-160e km között van mindkét autó.
Külsőre mindkettő rendben van, belsőre is, nem látok rajtuk semmi olyan hibát ami miatt nem venném meg, csak az a kérdés melyik megbízhatóbb autó amivel érdemesebb lenne járkálni? (főleg városba, évi 5000 km kb)
Kinézetre inkább a 206-s felé hajlok...
A Peugeot mindenképpen megbízhatóbb. Ha kellően precíz vagy a karbantartással, akkor jó szolgálatot tehet különösebb probléma nélkül még sokáig (feltéve, hogy az előző tulaj is odafigyelt rá). A Renault ezzel szemben egy elektronikai csődtömeg, ami ellen nem lehet tenni semmit, nem lehet megelőzni. Időzített bomba, hogy mikor adja fel. És mindegyik feladja előbb vagy utóbb.
Ilyen kis városi autó kategóriában a legjobb mindig is a Suzuki Swift marad (nem a régi papírmasé, hanem a 2004-től gyártott "vasaló") 1.3-as motorral. Az 1.5-ös is jó motor, de városba indokolatlannak tartom, az 1.3 bőven elég szerintem. Illetve az Opel C Corsák (2004-től) 1.2 és 1.4 motorral és Ford Fiesták. Nem tudom milyen árban mozognak és azt sem, hogy te mennyiért nézelődsz, szóval lehet ezek nem opciók számodra, nem tudom. De szerintem megérnek egy keresést.
Peugeot jobban rohad, meg ott a hátsó híd problémája, váltójuk nagyon gyenge, indexkapcsoló, nehezebb szerelni....
Előnye a szebb külső.
Thalia hátránya a magasabb fogyasztás. Na meg, hogy ronda. :)
Nekem volt mindkettő, bár idő után a cliókat vettem, annak az 1.2-es motorja nagyon takarékos.
Összességében a Thalia jobb autó lényegesen.
#1 thalia, de csak 50e ft-al, viszont messzebb van.
#2 köszönöm a választ, 500-600e között nézek, de fordok és opelek nem jönnek be nekem.
#3 Én is kb ezeket tudom, de peugeot sem a legjobb elektronika téren.
#4 Tudom hogy az autóvásárlók nem szeretik ezt hallani, de amikor kevés pénzből gazdálkodsz, akkor nem sok jut a személyes ízlésre. Persze dönthetsz úgy is, hogy az ízlésed fontosabb a megbízhatóságnál, csak akkor felmerül kettő kérdés: egyrészt az, hogy akkor miért teszel fel megbízhatósággal kapcsolatos kérdést, másrészt pedig hogy miből fogod kifizetni a szervizet, ha minden pénzedet ízlésed alapján költötted el.
Nincsen semmi baj az 5-600 ezres kategóriával, első autónak (gondolom ez az lesz) tökéletes. De észre kell venned, hogy az autó fenntartása ennél sokkal drágább lehet, márpedig aki 5-600 ezer közötti autót keres, annak nincsen "sok". 600 ezer az autó, 80 ezer rögtön a papírozás, első autó és városban használod szóval a biztosítás is sok lesz, 70 ezer minimum. A 600 ezres autó máris 750 és ez még csak a vásárlás. Első utad a szervizbe vezet, ahol csináltatsz egy olajcserét szűrőkkel, 40 ezer, aztán kezdődnek a meglepetések. Mennyi kilométer van az autóban? 140.000? Húha, az baj, mert 120.000-nél le kellett volna cserélni a vezérműszíjat. Az még 100 ezer lesz. Már a milliót súroljuk és ezek még csak a "kötelező" dolgok. 2 hét múlva kivillan a check engine. Hibakódot kiolvassa a szerviz, az egyik gyertya haldoklik. 10 ezer, de csak jövő hétre van időpont. Mire eljutsz oda, addigra a gyertya teljesen meghal és szétégette a trafót is. Így már 50 ezer. Közben amúgy a műszerfal is szarakodik, néha nem mutatnak a mutatók semmit. Reméljük nem az oracsoport a rossz, mert annakna javítása lesz vagy 80 ezer forint, ráadásul ha nem laksz ezzel foglalkozó közelében, akkor postázni kell és 3 hétig nem lesz autód. Na de nem baj, ez is megvan, csak hát lassan lejár a műszaki vizsga. Ezért is adta el az előző tulaj, mert ő már nem akart rá költeni, hogy átmenjen. 25 ezer a vizsgadíj. De nem is ez a baj, hanem az, hogy megbukik, mert rohad a küszöb, két első lengéscsillapító hatásfok alacsony és lóg a hátsó torziós rugó csapágyazása. 350 ezer.
Természetesen a "meglepetések listája" a kitaláció műve, csupán szemléltetni akartam, hogy az autózás nem olcsó, rengeteg pénzt fel tud emészteni nagyon rövid idő alatt. Ezért fontos, hogy ha nincsen túl sok pénzed, akkor inkább az ízlésből kell visszavenni és inkább a megbízhatóságot választani, mert az ízlést könnyebb félretenni, mint kifizetni a szervizet abból a pénzből, ami nincs. Első autó legyen megbízható, aztán majd ha anyagilag jobban állsz és szeretnéd jobbra cserélni, akkor ott már vedd számításba az ízlést.
#6 "Alkatrészt bármelyik bontóban találsz hozzá."
Akkor annyira jó csak nem lehet, ha ilyen sokat bontanak belőle.
kösz a 0 százalékra pontozást, mindkét autóm volt, hengerfejtömítéseket is cseréltem bennük, meg úgy ampakk mindent...
De akkor ti biztos sokkal jobban értetek ahhoz, melyik a jobb...
3 voltam.
#8 És ti egyszerű hétköznapi tulajok miért hiszitek azt, hogy értetek hozzá és van megfelelő tudasotok ahhoz,nehogy definitív állást foglaljatok ebben a témában? Azért, mert egyszer használtál ilyen autót? Én meg egyszer magamnak vágtam le a hajamat, de attól még nem megyek oda a fodrászokhoz kioktatni őket, hogy olyan márkájú terméket vegyenek, amit én használtam, mert tökéletesen le tudtam vágni vele a hajam és ezért az minden másnál jobb.
"Peugeot jobban rohad"
A TIÉD jobban rohadt.
"váltójuk nagyon gyenge"
Ez meg eleve mi a picsát jelent? Ilyen nem létezik. Ez egy klasszikus laikus kijelentés. Mit jelent az, hogy gyenge? És mi a gyenge? Tudod is hogy mit beszélsz, vagy csak szavakat rakosgatsz egymás után?
"indexkapcsoló"
😂 Tönkrement az indexkapcsolód és most ebből is típusbetegséget faragsz? Mi lesz a következő? Szar a világítása, mert egyszer kiégett az izzó? 😂
"nehezebb szerelni"
Meg tudod mondani, konkrétan, példával alátámasztva, hogy miben nehezebb? Faék pici 8 szelepes szivóbenzin mindkettő. Mondd el kérlek, hogy mi benne a nehezebb.
Ezek közül mindet elmondhattad volna úgy is, hogy "nekem volt mindkettő, megosztom, hogy én mit tapasztaltam". És akkor nem pontoztunk volna le, mert a személyes tapasztalataid valósak. De amikor azt adod elő, hogy a te személyes tapasztalataid az abszolút valóságot mutatják be, na akkor ne csodalkozz és főleg ne hisztizz, ha lefelé pontozunk. Mert ilyet normális ember nem mond.
Ja és még valami, az utolsó kommentedből:
"hengerfejtömítéseket is cseréltem bennük"
Két probléma is felmerül ebből:
1. Kit érdekel? Azt hiszed hogy ez akkora hatalmas mutatvány, hogy térdre kell borulni a hatalmas szakértelmed előtt? Egy ilyen motoron egy 12 éves gyerek is kicseréli a hengerfej tömítést, ha megnéz egy youtube videót. Ez nem jelent semmit. Ettől te még nem vagy szakértő.
2. Szakértő nem mond és nem csinál ilyet. Szakértő nem hengerfej tömítést cserél, hanem hengerfejezi az autót. A tömítés cseréje önmagában trehány, kókány, szar munka, amit csak a laikus (és csóró) hobbiszerelők csinálnak. A szakszerű javítás a hengerfejezés, ami magába foglalja az összes létező tömítést (nem csak a hengerfej pakolást), a vezérlést (és itt sem vezérműszíj cserét mondok, hanem vezérlés cserét, vedd észre a különbséget), olajcserét, ami pedig a hengerfejet illeti, elvégez minimum egy szivárgástesztet és egy síktesztet, de aki precíz, az elviszi gépműhelybe nyomáspróbára és síkolásra.
Szóval a ikor azt mondod, hogy te cserélték hengerfej tömítést, azzal csak bemutatod, hogy mennyire kicsi vagy ebben a témában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!