Merjek belevágni a motorozásba, vagy erősen meggondolandó?
Kezdeném a lényeggel, 27 éves vagyok és néhány kör robogózáson kívül nulla motoros tapasztalatom van. Biciklizni mondhatni jól tudok, robogóval első utamon csúsztam már meg sárban és nem lett belőle esés, tehát bizakodom benne, hogy teljesen nem lennék azért béna két keréken. Napi szinten vezetek 8 éve. Van, hogy heti ezer kilométert is, kocsival sem volt még semmi esetem.
Épp emiatt, hogy sokat vezetek tudom, hogy baromi veszélyes üzem a közlekedés, pláne a motorozás. Viszont nem vonz a sebesség, sem az erős gépek; vasárnap délutáni motornak szeretnék valamilyen lazább, 20 lóerő környéki motort krúzolni a környékünkön lévő mellékutakon a napsütésben. Még főutakon sem szeretnék járni vele, tényleg csak szellőztetni a fejem a természetben.
Ahogy jobban utánanéztem viszont elrettentett, hogy a motorokat nem olyan egyszerű irányítani sem, kanyarodni sem, mert annak is megvan a technikája, a fizikája amiket én nyilván nem tudok. Függ a saját súlyomtól, függ a motor súlyától és a kezdőket bizony gyakran érik meglepetések. Az volna a kérdésem lényege, hogy ezek tanulhatók könnyen, ha nyugisan közlekedek, vagy borítékolható hogy esni-bukni fogok, mert kivédhetetlen?
Felelősségteljes embernek látszol, korban is jó vagy már, benőtt a fejed lágya, szerintem vágj bele, ha érdekel.
Viszont magyarisztánban nincs nagy kultúrája a közlekedésnek, tele az összes út kátyúval, amit motorosként pláne ezerrel figyelned kell majd.
Igen, azzal is kalkuláltam, hogy az emberek nem akarnak kitolni a motorossal, egyszerűen figyelmetlenül vezetünk, kapkodunk és ezt a motorosok könnyedén megszívhatják. Az utak tekintetében szerencsésnek mondhatom magam, mert a vidékünkön most már elég jók az utak, a környéket ismerem is.
Magamtól tartok inkább kicsit, hogy mennyire lennék rátermett és fogékony a motorozásra. A főutakat pedig épp az általad említett közlekedési kultúra miatt kerülném, hogy minél kevesebb közlekedővel kerüljek interakcióba.
Nem a mi tisztünk eldönteni, hogy elkezdj motorozni vagy sem. Azt tudom, hogy miután 14 évesen megszereztem segédmotorra a jogsit, utána nem sokat motoroztam, és ez valahogy háttérbe is szorult, és cirka 30 év után tértem vissza, mert kellett valami alternatíva munkába járni a kocsi mellé. Hamar beszippantott a motorozás, de mellette rájöttem, hogy városon kívül kevés az 50-es motor, így 2 hónap után már belekezdtem a korlátlan A kategóriás jogosítványba. Most van egy 650-es túraendúróm és imádom. De sok csaj is szeret motorozni ;)
Én azt javaslom, hogy ne abban gondolkodj, hogy majd ott helyben motorozgatsz, hanem merj kicsit nagyobban gondolkodni, csavarogni az országban, vagy azon kívül, mert a motorozás már egyre inkább a túrázásról szól, és nagyon jó érzés egy fürge gépen közlekedni, és mellette nem egy dobozban utazni, persze vannak kényelmetlenségei is, de hidd el ha kihagyod, akkor bánni fogod. Magam is úgy vagyok vele, hogy bárcsak előbb elkezdtem volna motorozni. Hamar találtam egy csapatot is akikhez csatlakozhattam.
Ezen én is gondolkodtam, de a munkám során elég sok motorbalesetes emberrel találkoztam már és mindig arra jutottam, hogy nem hiányzik.
Ismerek egy faszit, aki 70-nel ment, sima kanyar semmi extra, de ki volt szóródva valami murva, megcsúszott rajta, fejjel neki a szalagkorlátnak, 38 évesen deréktól lefelé lebénult. 0-24 egy ágyban fekszik, a gerince úgy van összekapcsozva, soha az életben nem fog lábra állni.
Aztán hogy most ő hibázott, vagy tényleg nem és váratlanul jött igazából teljesen mindegy. Ennyi volt egy élet... Én marha veszélyesnek tartom.
Ha pedig hozzávesszük azt hogy en bloc az autóval való közlekedés a legveszélyesebb közlekedési mód, statisztika és valószínűségszámítás szerint orosz rulett beülni egy autóba úgy, hogy ott azért körbevesz egy karosszéria és az autógyártók minden sz.rt bevetnek az esetleges balesetek csökkentése és kivédése érdekében, akkor nem árulok egy nagy titkot, hogy egy motoron ülve ahol pontosan ugyanazok a balesetek fordulhatnak elő mint egy autóban, csak motoron a test találkozik az aszfalttal akkor is ha csak picit csúszol meg, meg akkor is ha egy kamion nyársal fel. És a közlekedésre igaz a legjobban, hogy hiába vagy te szabálykövető, előzékeny, felelősségteljes, amint beülsz egy autóba vagy felülsz egy motorra, részben mások kezébe adod az életed/sorsod.
Nyilván vannak emberek akik lemotorozták az életük és soha nem volt semmi, de ahogy írtam is, már az autózás is orosz rulett, hát még a motor...
Szerintem meg iratkozz be egy motorjogsira, legyen elsőre A2, mivel az A1 ugye 15 paciig jó, és bár egy jo 125-össel is el lehet elvezkedni, de egy kis extra kakao azert nem árt, ha van.
Amíg csinálod a jogsit, bőven ráérsz majd azon gondolkodni, hogy kell-e ez neked.
Calóban van egy komoly parafaktor a motorozasban, de en 30 évesen mindent atgondolva és megfontolva nekikezdtem.
Volt is egy zakó, buta saját hibás, de igazítottam a hozzáálláson és azóta is minden szep és jo.
Ezt öröm olvasni, hogy azóta minden remek, már az azelőtti választ nem volt annyira az... Viszont valahol hiszek abban, hogy ha valami ránk van mérve, akkor azt úgysem kerülhetjük el.
A2-es jogsira volna csak szükségem egyébként, a korlátlan A nem is kellene, mivel nincs szükségem olyan motorra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!